.

Beantwoord

Wanneer gaat mijn bundelwijziging in?


Badge
Hallo,

Ik heb zojuist een internetbundel aangeschaft op mijn bestaande Simyonummer. Op de site staat dat het vanaf juli ingaat. Nu krijg ik een mail waarin staat dat het direct ingaat. Dit wil ik niet!
Wanneer gaat de wijziging nou in??
icon

Beste antwoord door Scotsman 29 May 2014, 14:25

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge
Oh en ik graag een normaal antwoord. Van een email met de volgend tekst ben ik niet echt gediend.
Je hebt een nieuw privébericht van Alex ontvangen op het Simyo Forum, getiteld  "Gefeliciteerd! Je hebt de Ijsbreker badge verdiend!".
Reputatie 7
Badge +9
Dat laatste wordt automatisch verstuurd als je voor het eerst iets hier op dit forum schrijft. Als je een nieuw privébericht ontvangt dan word je daarop geattendeerd via een email. Dat kan je uitzetten via deze link: https://forum.simyo.nl/profile.php?do=editoptions.

Overigens gaat een internetbundel direkt in als je die voor het eerst aanschaft. Maar afhankelijk van hoeveel dagen nog resteren in de lopende maand krijg je evenredig minder MBs, en betaal je evenredig minder. Vanaf de daarop volgende maand betaal je het normale maandtarief. Totdat je de bundel weer uitzet. Je kunt je bundel 1x per maand wijzigen.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi yvon197,

Scotsman legt het denk ik heel duidelijk uit :)

Ik heb alleen 1 aanvulling;
Wanneer je een bundel aanpast of er bij neemt zie je rechts in beeld wat je nieuwe abonnementsprijs gaat worden
mijn abonnement
vanaf juli €xx,xx per maand
nu €xx,xx

Is dat wat je gezien hebt?
Badge
Ja Ernst dat klopt wat jij zegt. Overigens heb ik ook een klacht ingediend maar hier nog steeds geen antwoord op gehad.
Denk erover om mijn abonnement te beeindigen als dit niet teruggedraaid wordt.

Ben echt heel boos
Badge
Hoi yvon197,

Scotsman legt het denk ik heel duidelijk uit :)

Ik heb alleen 1 aanvulling;
Wanneer je een bundel aanpast of er bij neemt zie je rechts in beeld wat je nieuwe abonnementsprijs gaat worden

Is dat wat je gezien hebt?


Dit is pure misleiding!
Badge +8
Hoi yvon197,

Die ballon, daar staat je tarief voor de volgende maand vermeld. Wat je in juli gaat betalen. Daar staat niet dat je bundel dan pas in gaat. Ik ga je verwarring door die tekst wel doorgeven. Wellicht kan dat anders vormgegeven worden, zodat dat duidelijker is.
Als je geen internetbundel hebt, dan gaat die direct in op het moment van aanschaf. We willen namelijk niet dat mensen moeten wachten tot het de eerste van de maand is om dan pas te kunnen internetten tegen een lager tarief.
Het is wel vervelend dat je dat niet hebt gezien. Bij Mijn Abonnement aanpassen staat er in het blauw; "Wanneer gaat een aanpassing in". Daar staat dat ook uitgelegd. In de popup bij het bevestigen van je wijziging stond ook dat de internetbundel per direct in zou gaan. Het is wel echt jammer dat je dat over het hoofd hebt gezien. Dat kunnen we ons voorstellen.
We kunnen de wijziging echter niet terugdraaien.

Groetjes,
Charlene
Badge
Hoi Charlene,

Je hebt gelijk maar toch vind ik het niet klantvirendelijk. Dit staat er bij de uitleg: Pas je je abonnement tenminste 4 dagen voor het eind van de maand aan, dan gaat deze aanpassing nog vanaf de 1e van de volgende maand in. Doe je het later, dan gaat de wijziging de maand erna in. Dit zie je duidelijk in je overzicht. Had je nog geen internet-/smsbundel of 4G dan gaat deze direct in.

Nadat ik gelezen had dat ik mijn abonnement minstens 4 dagen voor het eind van de maand moest aanpassen heb ik niet verder gelezen. En ook de oranje ballon gaf na mijn druk op de knop aan dat de het tareif m.i.v. juli hoger zou zijn.

Ik vind het heel jammer dat dit niet duidelijker wordt weergegeven en ook dat dit niet meer terug gedraaid kan worden. Zoals ik al eerder aangaf kom ik pas in juli terug uit het buitenland en betaal dus 10 euro voor iets wat ik niet gebruik.

Groeten, Yvonne
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Yvon197,

Beter dan Charlene kan ik het niet uitleggen. Het is echt heel jammer dat je niet de hele tekst hebt gelezen, maar het is zoals je dus zelf al zegt: je hebt niet verder gelezen terwijl er wel meer tekst stond.

Over de formulering heeft Charlene ook al aangegeven dat ze dit zal doorgeven.
Badge
En toch blijf ik erbij dat het raar is dat je dus wel à la minute je internetbundel in kan laten gaan maar niet à la minute kan opzeggen.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi yvon197, dan kunnen we zeggen dat we het met elkaar eens zijn dat we het oneens zijn met elkaar.

Het ding is: Wanneer je geen internetbundel hebt, en je wilt er wel één: dan bestel je 'm op het moment dat je hem wilt.
Je betaalt vervolgens deze en de volgende maand op je eerstvolgende factuur zodat je voor je bel- en je internetbundel allebei dezelfde maand betaalt.
Als je vervolgens je internetbundel stop wilt zetten op bijvoorbeeld 22 juni, dan heb je de factuur al binnen waar deze bundel op staat.
Hetzelfde geldt voor de SMS onbeperkt bundel en 4G Flex.
Omdat het op dat moment veel te ingewikkeld wordt om delen van maandbundels te crediteren op dááropvolgende facturen, is het niet mogelijk je bundel per direct stop te zetten, maar stopt deze aan het einde van de maand.

Reageer