.

Beantwoord

Waarom lukt het niet om mijn abonnement op te zeggen?

  • 1 February 2018
  • 9 reacties
  • 226 Bekeken

Ik wil mijn abonn. , loopt tot 1-3-2018, opzeggen. dat moet via "mijn simyo-abonn". Heden heb ik geprobeerd om dat op de door u aangewezen methode te doen, maar dat wordt geweigerd met de mededeling dat ik een maand opzegtermijn heb.
Indien ik op 1feb 2018 opzeg met ingangsdatum 1-3-2018 dan lijkt mij dat ik voldoe aan de voorwaarden. derhalve de mededeling van simyo is derhalve niet correct.
bovendien in uw toelichting staat dat ik al 2 maanden tevoren kan opzeggen. wat is het nu ? 1 of 2 maanden ??
en..... waarom wordt mijn opzegging van heden - 1 feb.2018-niet geaccepteerd?
icon

Beste antwoord door Niels 2 February 2018, 15:54

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Je zegt dat je abonnement loopt tot 1/3 als je 1/4 aangeeft dan heb je een maand in acht genomen.
dank voor een antwoord waar ik niet veel me kan.. probeer het zelf maar eens.
( overigens ik probeer al sinds enige dagen mijn abonn. op te zeggen via jullie website ( mijn Simyo) , dus ook al vóór 1 feb.2018.)

bovendien: ik krijg geen antwoord op een andere vraag die ik tegelijkertijd heb gesteld.

derhalve : ik stuur wel een aangetekende brief. dan is er geen enkel probleem meer.
Reputatie 7
Badge +6
Als je 1/4 invoert krijg je dan de zelfde melding, en die toelichting zegt mijn overigens niets.
Maar een moderator gaat je ongetwijfeld verder helpen.
fme45

RonH is net als jij klant, een klant die wil HELPEN. Je aanvallende toon is nergens voor nodig.
Je weet het forum te vinden om een vraag te stellen. Dan kan het ook anders in je reactie, de toon maakt de muziek. Je bent de 3e in een week......fatsoen, respect voor een ander lijkt schijnbaar ver te zoeken.
Reputatie 6
Badge +5
Hi fme45,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vreemd dat het niet lukt om je Simyo abonnement op te zeggen. Het is bij Simyo mogelijk om 2 maanden voordat je contract is afgelopen al een opzegging aan te vragen. Daarnaast heb je te maken met een maand opzegtermijn. Zou je kunnen kijken of je dezelfde melding krijgt als je bijvoorbeeld 5 maart als opzegdatum doorgeeft?

Je hebt het in je berichten over aan aangetekende brief. Simyo is echter een online provider, alles valt online te regelen en af te handelen. Daarom kunnen we dit beter via het forum doen.

Ron H en Friesian, bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,

Niels
Nadat ik eind februari diverse malen via de website Mijn Simyo heb geprobeerd om bij de "opzegging" te komen is het vandaag ( 6 maart) ineens wel gelukt. Wat een "geluk"! ( wellicht ook omdat mijn opzegging reeds enige dagen geleden , middels aangetekende brief, bij Simyo is ontvangen.)

Het niet kunnen bereiken op de website van het onderdeel " opzegging" is , lees ik eerder ook bij andere berichten op het forum. kennelijk is mijn opmerking niet uniek.

Klantgerichtheid is niet vrijblijvend. dat geldt ook voor het beantwoorden van vragen van klanten. Een goede relatie heeft behoefte aan (serieuze ) behandeling van problemen van klanten
Reputatie 5
Badge +5
Hoi fme45,

Bedankt voor je reactie! Fijn dat het inmiddels is gelukt met het opzeggen.

Ik ben bang dat de mogelijkheid hiervan niet te maken had met de brief die je hebt gestuurd, deze is namelijk nog niet in behandeling genomen. Omdat Simyo een online provider is, communiceren wij uitsluitend via onze officiële kanalen. Uiteraard vinden ook wij het belangrijk dat onze klanten een goed antwoord op hun vraag krijgen en vind ik het jammer dat je je niet goed gehoord voelt. Op het Forum zijn ook andere klanten actief om vragen van een antwoord te voorzien, we doen hier allemaal ons best om te helpen.

Ik zie inderdaad dat we vandaag je opzegging hebben ontvangen, op 6 maart zal je aansluiting worden beëindigd. Wat er precies is misgegaan bij je opzegging op 1 februari, kan ik helaas niet zien. Om er achter te komen wat precies de oorzaak was, vroeg Niels je daarom ook om een andere datum te proberen als test. Met dit soort informatie kunnen we namelijk beter uitzoeken waar het precies mis gaat, helaas hebben we hier nog niet de kans voor gehad.

Omdat ik kan begrijpen dat je baalt van wat er is gebeurt, kom ik je graag een beetje tegemoet. Ik heb gratis 1000 MB voor je klaargezet op Mijn Simyo. Via je Overzicht kun je deze bundel activeren, dan kun je hem gebruiken tot het einde van de maand.

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Els
geachte Els,

Hoewel ik probeer dingen altijd zakelijk af te handelen en daarmee zou de discussie m.i. gesloten kunnen worden heb ik , ten laatste, nog wel een reactie op Uw bericht:

Indien je bij het proberen opzeggen naar "je abonnement"gaat , onderdeel "opzeggen " dan kun je dat aanklikken. In mijn geval kreeg ik t/m 1 feb. 2018 steeds de melding " u kunt NIET opzeggen".
Volgens de instructies zou dat wel moeten kunnen. ( software manco ?) Ergo : die aanbeveling van Niels helpt ook dus niet en verbaasde mij ook zeer. Dus ook niet: "probeer een latere datum ".

Voorts : u wijst naar de officiële communicatiekanalen. Ik merk op dat in de bindende (?) voorwaarden NIETS staat over "officiéle " communicatiekanalen. Daar staat slechts dat bij de opzegging alleen een minimum termijn is genoemd, bovendien wordt het POSTADRES van de contractpartij ( i.c. Simyo) genoemd : dat adres is : postbus ... etc. Het communiceren behoeft zich kennelijk niet ( alleen)af te spelen via internet
en is kennelijk meer een wens dat een verbindende voorwaarde van Simyo.

Heel aardig dat U mij nog 1000 MB voor deze maand toekent, ik zal daar GEEN gebruik van maken.

Tenslotte waar het om ging: U en Ik hebben afgesproken dat mijn abonnement stopt op 6 maart 2018.
( dat had ook 1 maart kunnen zijn als het goed was verlopen)

met vriendelijke groet,

FME 45
Reputatie 6
Badge +7
Hoi FME45,

Bedankt voor je reactie!

Een brief sturen per post is ook mogelijk als je dat graag hebt, alleen duurt het langer voordat dit wordt behandeld. Vandaar dat wij (als online Provider) de voorkeur hebben via een ander kanaal. Op deze manier helpen wij je namelijk sneller!

Het is fijn om te horen dat je abonnement per 6 maart stop wordt gezet. Wel erg gek dat dit eerder niet lukte. Hier ondervinden wij namelijk helemaal geen problemen mee. Mogelijk lukte de opzegging niet eerder omdat wij rekening houden met een opzegtermijn van 30 dagen. Meer informatie over de opzegtermijn vind je hier.

Groetjes,
Asma

Reageer