.

Beantwoord

Simyo samen met kind: mogelijkheden tot beperkte app?

  • 29 October 2023
  • 2 reacties
  • 41 Bekeken

Hoi!

Via Simyo Samen Korting heb ik een Sim Only aangeschaft voor mijn minderjarige dochter. Het is handig als zij via de app op haar telefoon haar verbruik kan bijhouden en dus kan zien wanneer de MB's of belminuten bijna op zijn. Via de app kan zij nu echter ook haar bundels aanpassen of extra MB's en/of belminuten aanschaffen op mijn rekening, terwijl zij niet de beheerder is. Is er een manier om die mogelijkheid uit te schakelen? 

Tweede vraag is wat er gebeurt als de data in de bundel op zijn. Gaat zij dan automatisch data verbruiken buiten de bundel? Of is het gewoon op en zou zij daarvoor eerst extra data moeten aanschaffen? Met andere woorden: is het mogelijk om kosten buiten de bundel te voorkomen?

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Groentjuh 29 October 2023, 20:35

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi!

Via Simyo Samen Korting heb ik een Sim Only aangeschaft voor mijn minderjarige dochter. Het is handig als zij via de app op haar telefoon haar verbruik kan bijhouden en dus kan zien wanneer de MB's of belminuten bijna op zijn. Via de app kan zij nu echter ook haar bundels aanpassen of extra MB's en/of belminuten aanschaffen op mijn rekening, terwijl zij niet de beheerder is. Is er een manier om die mogelijkheid uit te schakelen? 

Goed idee, maar volgens mij zit die mogelijkheid er nu niet in.

Tweede vraag is wat er gebeurt als de data in de bundel op zijn. Gaat zij dan automatisch data verbruiken buiten de bundel?

Dan ga je automatisch 0,15€/MB betalen.

Of is het gewoon op en zou zij daarvoor eerst extra data moeten aanschaffen? Met andere woorden: is het mogelijk om kosten buiten de bundel te voorkomen?

Nee, het is niet mogelijk om op enige wijze hier iets aan te doen bij Simyo. Als je een Android toestel heb, dan kun je veelal daarop binnen Android een limiet instellen, zodat het toestel stopt na een bepaald verbruik. Bij iOS kan je maximaal na het ontvangen van de waarschuwings-SMS (bij 80% en 100% verbruik) automatiseren dan iOS de dataverbinding uitzet.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Froukjuh,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen!

Ik zie dat @Groentjuh al je vragen perfect heeft beantwoord, super bedankt voor je hulp! Dit wordt enorm gewaardeerd. 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer