.

Vraag

Per ongeluk extra MB’s gekocht, wat nu?

  • 26 July 2023
  • 17 reacties
  • 190 Bekeken

Goedenavond,

ik wilde mijn saldo checken in de APP qua MB’s en heb per ongeluk geklikt om extra kopen a 500 mb €5. Ik heb dit niet nodig. Kunnen jullie dit weer rechtzetten?

mvg,

vicky


17 reacties

Hallo @Vickvdam1 gaat dit om prepaid of postpaid?

Even bellen met de klantenservice van Simyo of WhatsAppen.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @Vickvdam1 gaat dit om prepaid of postpaid?

Even bellen met de klantenservice van Simyo of WhatsAppen.

 

@JanD, dit kan prima via het forum. Waarom stuur je met enige regelmaat mensen van het forum naar het telefonisch klantenservice of naar whatsapp?

Het is overigens post-paid, want prepaid kost 500 MB €7,50 en niet €5,00.

@Vickvdam1, op het forum zie ik soms dat dit ongedaan gemaakt kan worden door een moderator. Zij kiezen er dan meestal voor om de bundel te laten staan en pas weg te halen nadat de maand is afgelopen en als die bundel dan nog steeds ongebruikt is. Indien ze dat willen doen voor je, dan zullen ze waarschijnlijk vragen of je ze begin volgende maand een privéberichtje kunt sturen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Vickvdam1,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt!

Wat @Groentjuh zegt klopt inderdaad. Het kan gebeuren dat je per ongeluk een bundel aanschaft terwijl dit niet de bedoeling was. Indien je bundel op 1 augustus niet is gebruikt, kunnen wij deze vergoeden. Je kunt mij hier dan een privébericht voor sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens. Ik kijk dit dan na en zet de vergoeding dan ook voor je door 🙂.

Bedankt voor de hulp @JanD en @Groentjuh!

Groetjes,
Roeqajja

Dankjullie wel! Ik sla het op in mijn notities. 
 

groeten,

Vicky van Dam

Waarom stuur je met enige regelmaat mensen van het forum naar het telefonisch klantenservice of naar whatsapp?

Ben ik aan jou verantwoording schuldig @Groentjuh ? Laat dat even weten, dan houd ik daar rekening mee en overleg ik eerst met jou voordat ik ergens op reageer.😉😎

Reputatie 7
Badge +9

Waarom stuur je met enige regelmaat mensen van het forum naar het telefonisch klantenservice of naar whatsapp?

Ben ik aan jou verantwoording schuldig @Groentjuh ? Laat dat even weten, dan houd ik daar rekening mee en overleg ik eerst met jou voordat ik ergens op reageer.😉😎

Je bent mij geen verantwoording schuldig, maar ik ben redelijk benieuwd waarom je gekozen hebt om dat te plaatsen. Ik heb het je vaker zien doen en heb daarbij wel vaker gedacht: Waarom zou bellen of whatsappen beter zijn?

Je hoeft je niet te verantwoorden, maar ik zal wel mijn zienswijze met je delen:

In mijn inzien is dit geen geval waar directe ingreep door Simyo een groot verschil zou maken. Of de klantenservice vandaag of volgende maand dit corrigeert maakt niet uit.

Op elke vraag, die hier gepost wordt, kan ik in theorie het antwoord: "Even bellen met de klantenservice van Simyo of WhatsAppen.” posten. Als iedereen dan de klantenservice gaat bellen/whatsappen, dan kan Simyo beter dit forum vervangen met een pagina waarop staat wat het whatsapp nummer en nummer van de klantenservice is”.

Van het bericht "Even bellen met de klantenservice van Simyo of WhatsAppen.” wordt de betreffende TS niet beter van. Hij of zij had kennelijk gekozen om via dit forum zijn vraag te stellen en verwacht dan ook waarschijnlijk antwoord via het forum. Als hij/zij liever had willen bellen of whatsappen, dan was hij/zij waarschijnlijk in niet op het forum gekomen. Tuurlijk zijn er best tijdkritische problemen waarbij het zeer gepast is om naar andere kanalen te verwijzen, maar dit specifieke geval is dat in mijn ogen niet.

Daarnaast is het handig om juist problemen publiekelijk op dit forum te proberen op te lossen, zodat ook andere klanten daar beter van kunnen worden. Het belangrijke van dit forum is juist dat kennis via dit forum wordt gedeeld. Door dat publieke te doen kunnen andere klanten dat vinden en kunnen ze daardoor zelfs nog sneller geholpen zijn dan de telefonisch klantenservice of whatsapp zou kunnen. Of weten ze een beetje waar ze aan toe zijn.

Met een beetje Googlen zijn voor heel veel vragen op dit forum antwoorden te vinden. Dit specifieke probleem is immers ook al voorgekomen in bijvoorbeeld dit topic.

Ik bedoel het zeker niet slecht JanD, maar we kunnen elkaar in positieve manier beïnvloeden!

@JanDen @ Groentjuh.

Een kleine toevoeging van mijn kant.

Via WhatsApp werkt niet altijd even goed qua bezetting/mankracht. Ik zelf heb de indruk dat er nogal veel kanalen zijn en telkens weer de vraag, de pop-up met 🙂….. 🫡 Onnodig.

. In het weekend heeft het forum bovendien het pluspunt dat er toren wachters, helpende handen, vrijwilligers (klanten) actief zijn.

En wat ik bijvoorbeeld toch zie is dat er wat mist in mijn ogen soms..maar eigenlijk ook aan informatie. (opties die missen, misschien de KS moderators)

Niemand hoeft verantwoording af te leggen. Zou ook onlogisch zijn bij mijn geringe reacties Jan. Toch? 😉🙃

Openingspost TS.

Reactie moderator

Hoi @Vickvdam1 - Vicky

Hoi @Roeqajja - Roeqajja.

Een vraag uit interesse omdat deze niemand stelt, . Hoe kun je per ongeluk een MB bijkopen bestellen ben je dan niet (extra) akkoord gegaan met de aanvullende voorwaarden?

Roeqajja, ik kan de aanvullende voorwaarden niet vinden in de pdf. Hoe zit dit precies, volgens mij mist er informatie.

Simyo voorwaarden

PDF

MB bijkopen. Informatie van oud community manager @Alex .

Goedemorgen,

nee er is absoluut geen extra vraag omtrent akkoord gaan incl voorwaarden geweest.
 

In de App klikte ik per ongeluk op de knop extra mb’s bijkopen en ik kreeg gelijk de melding en een mail met gefeliciteerd. Om eerlijk te zijn vind ik dit ook erg ‘gevaarlijk’ men klikt hier snel op, ik hoop niet dat dit ook het idee was van Simyo. 

 

Groeten, vic

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Vickvdam1, @Friesian en @abj,

Het klopt inderdaad wat @abj zegt. Ik heb namelijk zelf met een testaccount geprobeerd om MB's bij te kopen en je dient 2 keer op '’MB’s bijkopen'’ te klikken. Echter wordt er geen optie aangegeven om akkoord te gaan met de voorwaarden. Ook zie ik in de algemene voorwaarden niet een stuk over MB's bijkopen, ik zal dit intern eens navragen!

Groetjes,
Amy

Amy schreef :

Echter wordt er geen optie aangegeven om akkoord te gaan met de voorwaarden. Ook zie ik in de algemene voorwaarden niet een stuk over MB's bijkopen, ik zal dit intern eens navragen!

Voor mij zou het eerder aannemelijk zijn wanneer het in de aanvullende voorwaarden zou staan en die ook aanwezig zouden zijn.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Friesian,

Zojuist heb ik een terugkoppeling ontvangen van de desbetreffende afdeling. Er wordt aangegeven dat er hiervoor geen aanvullende voorwaarden zijn. Het is onderdeel van de tarieven bij het Sim Only abonnement. De tarieven lijst die het meest recent is kan je hier terugvinden! Wat voor aanvullende voorwaarden zouden jullie graag terug willen zien over de 500 extra MB? 

Groetjes,
Amy

Eigenlijk zie ik het heel eenvoudig @Amy .

In mijn ogen is het een drempel meer, in positieve zin. Je geeft een akkoord dat er €5,- kosten aan verbonden zijn en je kunt erbij zetten wat de looptijd is. Duidelijk en transparant.

Thanks voor het terugkoppelen.

Lijkt mij duidelijk genoeg

 

 

Het akkoord vinkje zou dan voor het MB  bijkopen button mogen staan.

Bij nader inzien.. Dit is idd meer dan duidelijk genoeg. (screenshot van @abj )

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Friesian,

Bedankt voor het meedenken hierin. Ik zie op de screenshot dat de kosten en looptijd van de bundel die je bijkoopt al vermeldt worden. Ook zijn er geen aanvullende voorwaardes die hierbij horen. Wel lijkt het mij misschien wel een goed idee om een soort extra stap toe te voegen waarbij je akkoord geeft om de bundel bij te kopen, aangezien wij merken dat klanten soms per ongeluk MB's bijkopen. Ik heb deze tip daarom intern doorgegeven. 

Bedankt voor jullie input! @abj en @Friesian 

Groetjes,
Roeqajja

@abjbedankt voor het plaatsen van de screenshot. Ik heb zelf nooit MB bij hoeven te kopen daarom wist ik het niet. Heb voor het merendeel van de tijd ook prepaid dus dat speelt sowieso ook een belangrijke rol.

Bedankt btw voor de eventuele 20e x weet je het heul errug veul zeker… 😅

Ach ja, ikkuh en de eeuwige twijfelaar….. 😉

Reageer