.

Nieuwe versie Mijn Simyo app. We hebben jullie stem nodig!

  • 16 September 2013
  • 235 reacties
  • 28648 Bekeken


Toon eerste bericht

235 reacties

Badge +3
Hey pacorob en anderen,

Ik denk dat Charlene je goed op weg helpt in het vinden van je gespecificeerde verbruiksgegevens. Heb je deze plek in Mijn Simyo gevonden?

Verder: De klantenservice en de moderators hebben opgemerkt dat het de laatste tijd vaker voorkomt dat de Mijn Simyo app niet altijd goed werkt. Dit hebben we uitgezocht en we zijn er achter gekomen dat de servers waar de app op draait niet altijd goed alle drukte verdelen. Helaas kunnen we dit niet direct oplossen. We zijn dus op de hoogte en weten waar de oplossing ligt, maar het duurt nog even voordat de app weer 100% naar behoren werkt.
Prachtige app, benieuwd naar de nieuwe versie. Widget is ideaal, maar neemt veel ruimte in. Wordt het mogelijk om dit te verkleinen naar 1x1? Hoeft wat mij betreft alleen "Simyo 90 (100min) 160 (200mb)" in te staan.
Reputatie 2
Badge +6
Prachtige app, benieuwd naar de nieuwe versie. Widget is ideaal, maar neemt veel ruimte in. Wordt het mogelijk om dit te verkleinen naar 1x1? Hoeft wat mij betreft alleen "Simyo 90 (100min) 160 (200mb)" in te staan.

Hoi drrk,

Bedankt voor je tip! Ook leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent over de app 🙂 Ik geef je suggestie door aan de Product Manage. Of dit wordt toegepast kan ik niet zeggen, maar we nemen het mee!

Nogmaals bedankt!
Reputatie 5
Badge +10
Hey allemaal,

Binnenkort zullen we ook een prepaid app uit gaan brengen. We zoeken daarom prepaid klanten die de app willen testen. Ook kan de huidige app voor sim only abonnees weer getest worden. Wil jij meedoen? Schrijf je dan in via onderstaande link!

Link

Ben benieuwd naar de resultaten. Dus mochten er testers zijn met een forum account, laat het ons hier ook weten 🙂.

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +1
Charlene en Kevin nog bedankt voor jullie reacties op mijn eerdere bericht. Ik doelde op de website wat betreft specificatie kosten buiten de bundel voor kosten die nog niet in een factuur staan zoals dit bijvoorbeeld nu het geval is met april en mei (echter heb ik nu geheel geen buiten de bundel kosten om dit te kunnen testen zoals Charlene beschrijft). Het zou mooi zijn als dit t.z.t. ook in de app kan komen maar ik begreep dat dit lastig is te realiseren.

Kevin daarnaast goed om te lezen dat jullie werken aan verbetering van de server uptime waar de app software/hardware draait. Het komt inderdaad nogal eens (om de paar dagen soms langere tijd op één dag is de data niet te updaten) voor dat de gegevens niet geladen kunnen worden in de app.

Daarnaast viel het me op dat de bel/sms gegevens de afgelopen dagen op de site en app voor het laatst zijn geupdate op 25-04-2014 (nog steeds vandaag het geval). Terwijl het inmiddels al 1 mei is! 6 dagen later!
Ik hoop dat dit spoedig wordt opgelost. Het was nu via de app zeer onduidelijk of ik over mijn sms/bel tegoed was gegaan in april. Op de site/app is dit momenteel wel terug te zien echter vraag ik mij dus af op daar alle uren en dagen na 25-04-2014 18:45:59 in zijn meegenomen?

Op jullie site vermelden jullie mooi "Hoe wordt verbruik bijgewerkt? Verschillende keren per dag worden je verbruiksgegevens geüpdate. Het laatste verbruik dat is geregistreerd zie je hier staan. Verbruik van de afgelopen uren is hierin nog niet verwerkt."

Terwijl het nu toch echt 1 mei 10.52 uur is en de gegevens voor het laatst zijn geupdate volgens de site en iOS app op:
Verbruik minuten/SMS bijgewerkt t/m: 25-04-2014 18:45:59
Internetverbruik bijgewerkt t/m: 13-03-2014 12:28:58

Ik heb zelf geen internet bundel dus mogelijk is daarom die datum in maart voor het laatst geupdate omdat ik toen heel even data heb aangezet en geprobeerd (zonder bundel).
Reputatie 7
Badge +9
Hoi pacorob,

Als je na 25-04-2014 18:45:59 niet meer gebeld hebt of SMS hebt gestuurd blijft dit zo staan, totdat je nieuwe maandbundel ingaat.
Reputatie 1
Badge +1
Hoi pacorob,

Als je na 25-04-2014 18:45:59 niet meer gebeld hebt of SMS hebt gestuurd blijft dit zo staan, totdat je nieuwe maandbundel ingaat.


Die kans is aanwezig dat ik inderdaad niet meer heb gebeld of smsjes heb verstuurd. Ik vond ook een aantal andere forum topics (hier, hier, hier of hier)  waarin dit werd aangehaald dat de informatie niet wordt bijgewerkt als je dus niet hebt gebeld / sms gestuurd tussen de genoemde datum en nu. Dit lijkt ook het geval voor je data verbruik wat apart qua datum wordt bijgehouden op de site (niet in de app overigens).

Volgens mij ben ik dus niet de enige die de manier hoe dit werkt enigsinds onduidelijk is. Het lijkt me goed als dit wordt aangepast qua functioneren of beschrijving.

optie 1 - mijn voorkeur) de datum en tijd ten alle tijden (om de 4 uur / 1x p.dag of iets dergelijks) wordt aangepast naar de laatste keer dat Simyo heeft gecontroleerd (om de 4 uur volgens jullie site) ook al wordt er geen bel/sms/data verbruikt.

optie 2) de beschrijving op de site (i - hoe wordt verbruik bijgewerkt) en app (i > tot wanneer is mijn tegoed bijgewerkt) en bij 'klantenservice' onder bel/sms/internet wordt aangevuld/verduidelijkt met een tekst als "Let op: De laatst bijgewerkte datum en tijd (of in de app vermeld als 'laatst gemeten verbruik') is afhankelijk van je laatste gesprek/sms of data gebruik. Wanneer je sinds de vermelde datum niet meer hebt gebeld/sms of data hebt verbruikt dan zal de datum en tijd niet worden geupdate totdat de nieuwe maand is begonnen."

uitbreiding van app) Ook lijkt het met goed als de datum van laatst bijgewerkt data en sms/bel beiden in de app worden vermeld. Nu zie ik alleen 'laatst gemeten verbruik' staan wat overeenkomt met enkel bel/sms bundel. Maar dus geen 'Internetverbruik bijgewerkt t/m ..' of komt dit doordat ik geen databundel heb? Het lijkt met goed als dit sowieso ook vermeld wordt ook in het geval dat je zo nu en dan data verbruikt (als staat data in NL nu bij mij uit).
Reputatie 5
Badge +10
Charlene en Kevin nog bedankt voor jullie reacties op mijn eerdere bericht. Ik doelde op de website wat betreft specificatie kosten buiten de bundel voor kosten die nog niet in een factuur staan zoals dit bijvoorbeeld nu het geval is met april en mei (echter heb ik nu geheel geen buiten de bundel kosten om dit te kunnen testen zoals Charlene beschrijft). Het zou mooi zijn als dit t.z.t. ook in de app kan komen maar ik begreep dat dit lastig is te realiseren.

Kevin daarnaast goed om te lezen dat jullie werken aan verbetering van de server uptime waar de app software/hardware draait. Het komt inderdaad nogal eens (om de paar dagen soms langere tijd op één dag is de data niet te updaten) voor dat de gegevens niet geladen kunnen worden in de app.

Daarnaast viel het me op dat de bel/sms gegevens de afgelopen dagen op de site en app voor het laatst zijn geupdate op 25-04-2014 (nog steeds vandaag het geval). Terwijl het inmiddels al 1 mei is! 6 dagen later!
Ik hoop dat dit spoedig wordt opgelost. Het was nu via de app zeer onduidelijk of ik over mijn sms/bel tegoed was gegaan in april. Op de site/app is dit momenteel wel terug te zien echter vraag ik mij dus af op daar alle uren en dagen na 25-04-2014 18:45:59 in zijn meegenomen?

Op jullie site vermelden jullie mooi "Hoe wordt verbruik bijgewerkt? Verschillende keren per dag worden je verbruiksgegevens geüpdate. Het laatste verbruik dat is geregistreerd zie je hier staan. Verbruik van de afgelopen uren is hierin nog niet verwerkt."

Terwijl het nu toch echt 1 mei 10.52 uur is en de gegevens voor het laatst zijn geupdate volgens de site en iOS app op:
Verbruik minuten/SMS bijgewerkt t/m: 25-04-2014 18:45:59
Internetverbruik bijgewerkt t/m: 13-03-2014 12:28:58

Ik heb zelf geen internet bundel dus mogelijk is daarom die datum in maart voor het laatst geupdate omdat ik toen heel even data heb aangezet en geprobeerd (zonder bundel).


Hoi pacorob,

Bedankt voor je feedback 🙂. Je bent inderdaad niet de enige die deze vraag stelt. Het is lastig om een duidelijke omschrijving op de pagina te tonen. We hebben deze volgens mij al 2 keer veranderd, maar het lukt ons toch niet helemaal om de vragen hierover te voorkomen. Bedankt voor de suggesties in ieder geval.

De server uptime is onlangs verbeterd. We kregen in eind maart veel opmerkingen/vragen hierover. Aan het eind van de maand wordt de app meer gebruikt, omdat klanten dan graag willen weten hoeveel bel/sms en data units er nog over zijn. Ik ben deze maand vrijwel geen vragen/opmerkingen meer tegen gekomen gelukkig. Dus de verbetering lijkt z'n vruchten te hebben afgeworpen 😃.

Tnx voor de uitleg franswon.

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +1

Bedankt voor je feedback 🙂. Je bent inderdaad niet de enige die deze vraag stelt. Het is lastig om een duidelijke omschrijving op de pagina te tonen. We hebben deze volgens mij al 2 keer veranderd, maar het lukt ons toch niet helemaal om de vragen hierover te voorkomen. Bedankt voor de suggesties in ieder geval.

Groetjes,
Alex


Het lijkt me toch niet onmogelijk om op zijn minst een heldere vermelding te maken in de app en op de site (als optie 1 niet kan) die iets weergeeft als ik in mijn vorige bericht hebt genoemd om onterechte klachten te voorkomen van klanten (o.a. via social media) wat jullie goede naam kan aantasten.

Een kleine herhaling van mijn vorige bericht met een kleine tekstuele verandering. 

optie 1 - mijn voorkeur) de datum en tijd ten alle tijden (om de 4 uur / 1x p.dag of iets dergelijks) wordt aangepast naar de laatste keer dat Simyo heeft gecontroleerd (om de 4 uur volgens jullie site) ook al wordt er geen bel/sms/data verbruikt.

optie 2) de beschrijving op de site (i - hoe wordt verbruik bijgewerkt) en app (i > tot wanneer is mijn tegoed bijgewerkt) en bij 'klantenservice' onder bel/sms/internet wordt aangevuld/verduidelijkt met een tekst als "Let op: De laatst bijgewerkte datum en tijd (of in de app vermeld als 'laatst gemeten verbruik') is afhankelijk van je laatste gesprek/sms of data gebruik. Wanneer je sinds de vermelde datum niet meer hebt gebeld/sms of data hebt verbruikt dan zal de datum en tijd niet worden geupdate totdat u weer heeft gebeld/sms heeft verstuurd of data heeft verbruikt of tot de nieuwe maand is begonnen."

uitbreiding van app) Ook lijkt het met goed als de datum van laatst bijgewerkt data en sms/bel beiden in de app worden vermeld. Nu zie ik alleen 'laatst gemeten verbruik' staan wat overeenkomt met enkel bel/sms bundel. Maar dus geen 'Internetverbruik bijgewerkt t/m ..' of komt dit doordat ik geen databundel heb? Het lijkt met goed als dit sowieso ook vermeld wordt ook in het geval dat je zo nu en dan data verbruikt (als staat data in NL nu bij mij uit).
Reputatie 5
Badge +10
Het lijkt me toch niet onmogelijk om op zijn minst een heldere vermelding te maken in de app en op de site (als optie 1 niet kan) die iets weergeeft als ik in mijn vorige bericht hebt genoemd om onterechte klachten te voorkomen van klanten (o.a. via social media) wat jullie goede naam kan aantasten.

Een kleine herhaling van mijn vorige bericht met een kleine tekstuele verandering. 

optie 1 - mijn voorkeur) de datum en tijd ten alle tijden (om de 4 uur / 1x p.dag of iets dergelijks) wordt aangepast naar de laatste keer dat Simyo heeft gecontroleerd (om de 4 uur volgens jullie site) ook al wordt er geen bel/sms/data verbruikt.

optie 2) de beschrijving op de site (i - hoe wordt verbruik bijgewerkt) en app (i > tot wanneer is mijn tegoed bijgewerkt) en bij 'klantenservice' onder bel/sms/internet wordt aangevuld/verduidelijkt met een tekst als "Let op: De laatst bijgewerkte datum en tijd (of in de app vermeld als 'laatst gemeten verbruik') is afhankelijk van je laatste gesprek/sms of data gebruik. Wanneer je sinds de vermelde datum niet meer hebt gebeld/sms of data hebt verbruikt dan zal de datum en tijd niet worden geupdate totdat u weer heeft gebeld/sms heeft verstuurd of data heeft verbruikt of tot de nieuwe maand is begonnen."

uitbreiding van app) Ook lijkt het met goed als de datum van laatst bijgewerkt data en sms/bel beiden in de app worden vermeld. Nu zie ik alleen 'laatst gemeten verbruik' staan wat overeenkomt met enkel bel/sms bundel. Maar dus geen 'Internetverbruik bijgewerkt t/m ..' of komt dit doordat ik geen databundel heb? Het lijkt met goed als dit sowieso ook vermeld wordt ook in het geval dat je zo nu en dan data verbruikt (als staat data in NL nu bij mij uit).


Hoi pacorob,

Dat lijkt mij zeker niet onmogelijk. Ik lees mijn bericht nu net terug en het komt nu net over alsof het niet mogelijk is, maar integendeel. Als er geen bel/sms en data wordt verbruikt (bel/sms en internet wordt los van elkaar gecontroleerd), wordt de datum niet bijgewerkt. Ik vind met name deze zin een goede suggestie: 'Wanneer je sinds de vermelde datum niet meer hebt gebeld/sms of data hebt verbruikt dan zal de datum en tijd niet worden geupdate totdat u weer heeft gebeld/sms heeft verstuurd of data heeft verbruikt of tot de nieuwe maand is begonnen.".

Optie 1 heeft ook mijn voorkeur, maar dat is technisch lastiger geloof ik. Ik heb Kevin ook even gevraagd om naar jouw bericht te kijken.

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +1
Dat klinkt goed Alex als de beschrijving op de site en in de app verbeterd kan worden met een vergelijkbare tekst zoals ik voorstel bij optie 2 zodat hier minder onduidelijkheid over kan bestaan. Als optie 1 mogelijk zou zijn dan is dat uiteraard nog beter en een stuk helderder als je het mij vraagt.

Daarnaast zou de uitbreiding van de app suggestie zoals ik die benoem ook niet misstaan.

Ik hoop dat dit in de nabije toekomst aangepast wordt door Simyo.

Bij voorbaat dank!

Prettig weekend alvast.
Badge +3
Hey pacorob,

Een mooie toevoeging over het updaten van het verbruik lees ik uit je reactie. Ik ben het volledig met je eens dat de bewoording zoals die in de app en Mijn Simyo staan niet heel erg lekker lopen. We hebben al meerdere keren deze teksten aangepast, maar kunnen maar niet tot een bewoording komen die sluitend is én kort en bondig is.

Ik ga kijken of ik nog wat kan sleutelen aan je voorstel, maar ben bang dat als we er woorden uithalen meteen de essentie verloren raakt.

Je hoort nog van me over wat we precies gaan doen!
Badge
Handig dat de app nu ook (historisch) verbruik weergeeft voor prepaid-bellers, bedankt! Ik had hier al eerder om gevraagd.
Reputatie 5
Badge +11
Zéker handig 🙂
Badge +3
Dat klinkt goed Alex als de beschrijving op de site en in de app verbeterd kan worden met een vergelijkbare tekst zoals ik voorstel bij optie 2 zodat hier minder onduidelijkheid over kan bestaan. Als optie 1 mogelijk zou zijn dan is dat uiteraard nog beter en een stuk helderder als je het mij vraagt.

Daarnaast zou de uitbreiding van de app suggestie zoals ik die benoem ook niet misstaan.

Ik hoop dat dit in de nabije toekomst aangepast wordt door Simyo.

Bij voorbaat dank!

Prettig weekend alvast.


Hey pacorob,

We hebben het er nog even over gehad en we gaan uiteindelijk voorlopig de tekst niet aanpassen. We vinden dat het op dit moment de lading dekt, op een manier die kort en bondig is. We willen simpelweg geen lappen tekst plaatsen in Mijn Simyo en de app op deze plekken.
Reputatie 1
Badge +1
Dat klinkt goed Alex als de beschrijving op de site en in de app verbeterd kan worden met een vergelijkbare tekst zoals ik voorstel bij optie 2 zodat hier minder onduidelijkheid over kan bestaan. Als optie 1 mogelijk zou zijn dan is dat uiteraard nog beter en een stuk helderder als je het mij vraagt.

Daarnaast zou de uitbreiding van de app suggestie zoals ik die benoem ook niet misstaan.

Ik hoop dat dit in de nabije toekomst aangepast wordt door Simyo.

Bij voorbaat dank!

Prettig weekend alvast.


Hey pacorob,

We hebben het er nog even over gehad en we gaan uiteindelijk voorlopig de tekst niet aanpassen. We vinden dat het op dit moment de lading dekt, op een manier die kort en bondig is. We willen simpelweg geen lappen tekst plaatsen in Mijn Simyo en de app op deze plekken.


Kevin bedankt voor je reactie. Jammer te lezen dat jullie de tekst op de site en app niet gaan aanpassen.

Ik zou echter dan wel op zijn minst een uitleg geven in de 'Klantenservice' > Veel gestelde vragen op de site (bij Sms,Bellen, Verbruik en Internet) hoe het laatst gemeten verbruik werkt zowel voor sms/bel als internet (twee aparte data mogelijk). Want naar mijn idee vind je dit nu nergens terug behalve op het forum bij bestaande topics die ik eerder noemde.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi pacorob,

Goed punt. Ik kan alvast een sticky topic aanmaken. Ik heb je hier een privé bericht over gestuurd. Dat schakelt wat makkelijk om tot de juiste tekst te komen. In de FAQ en op het forum kun je inderdaad genoeg tekst kwijt 🙂.

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +1
Alex bedankt voor je response. Mooi om te lezen dat jullie wel een sticky topic in het forum kunnen maken en een toevoeging in de FAQ.
Je hebt een PM van me ontvangen.
Badge
Allereerste wil ik jullie complimenteren dat jullie de klanten hun ingeven laten doen voor de verdere functionaliteiten van simyo.
Wat erg makelijk zou zijn is dat je bijvoorbeeld een abb upgrade kan doen naar een hoger pakket of uiteraard kleinere pakket.

Ga zo door simyo toppie

Met vriendelijke groet alex
Reputatie 5
Badge +11
Hi alex32, wat leuk dat je je met een compliment op het forum laat zien :o

Ik geloof dat de feature die je noemt in de toekomst vast wel in de app zal komen. Het team dat verantwoordelijk is voor de app is nog lang niet uitgespeeld 😉
Reputatie 7
Badge +9
En als ze uitgespeeld zijn, gaan ze er dan aan werken? 🙂
Badge +3
Als je je werk leuk vindt, dan is de lijn tussen spelen en werken erg dun 😉
Wat ik net heel erg heb gemist is een mogelijkheid om je buiten-bundel kosten in de gaten te houden.
Net een week in Frankrijk geweest en na te hebben ontdekt dat je alleen internet in het buitenland écht aan de praat krijgt als je internet hébt in het buitenland, dat is na twee dagen in orde gekomen, wilde ik heel graag weten wat navigeren met Google Maps e.d. per dag nou kostte. Dat is me niet gelukt. Omdat ook als je roaming weer uit zet er toch achtergrond services kunnen blijven draaien (merkte ik toen ik dacht dat G. Navigatie het toch deed ondanks data uitgezet) is dat best bedreigend.

Persoonlijk vind ik de buiten-bundel kosten sowieso veel belangrijker dan het aantal belminuten dat ik deze maand nog heb - wat geeft de app eigenlijk aan als je minuten op zijn?
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Maaaike,

Het internetverbruik in het buitenland zal nooit actueel weergegeven worden, de provider in het buitenland zal dit namelijk eerst moeten doorgeven.

Op mijn Samsung is internetgebruik in het buitenland niet mogelijk als roaming uitstaat, Google Maps gebruik ik niet, ik gebruik Sygic, daarmee heb je geen internet nodig, de kaarten staan al op je mobiel.

Ik heb nog geen ervaring met overschrijding minuten, wel 1 x iets door mijn databundel gegaan, dat was te zien als een klein streepje (was minder dan 1 MB).
Tip: tovoeging aan Simyo app.....  meerdere nummers/gebruikers

Reageer