.

Beantwoord

De relatie provider - klant vind ik kinderachtig. Kunnen jullie daar iets aan doen?

  • 7 April 2015
  • 7 reacties
  • 163 Bekeken

Ik heb mij een aantal maanden geleden aangemeld bij Simyo voor een simpel abonnementje Het aanmeldformulier volledig naar waarheid ingevuld.......niet wetende dat mijn officiële voornaam ook gebruikt wordt in de (mail en mijn Simyo) correspondentie.

Telkens wanneer ik mijn Simyo open (checken minuutjes) of een mailtje krijg word ik geconfronteerd met mijn voornaam en uiteraard het tutoyeren geven mij het gevoel dat ik mij heb aangemeld bij een punnikclubje ipv een zakelijke telecomprovider.

Probleem is dat dit niet te veranderen is in de persoonlijke gegevens. Voornaam zou gewoon een hoofdletter moeten worden. Heb ik in ieder geval het idee dat we een zakelijke overeenkomst hebben.....

Bovendien hoef ik niet maandelijks op de hoogte gesteld te worden dat er binnenkort wat geld afgeschreven gaat worden. Dat weet ik wel.

En als toegift: bij een verandering (rek. nr. Simyo) krijg ik een mailtje in een dusdanige infantiele bewoording dat ik echt het idee krijg als een 12 jarige behandeld te worden.

Dus een zakelijke benadering (incl. de vanzelfsprekende etiquette) en stop met dat popi-jopi gebeuren.
icon

Beste antwoord door Tiury 8 April 2015, 16:14

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Ik heb naast een 'officiële' voornaam die ik moet gebruiken, want zo heet ik/ben ik tenslotte bij de burgerlijke stand, ook nog een roepnaam. En dat is pas vervelend, want zo enorm tof ben ik niet met mijn 'officiële' voornaam en mijn roepnaam heeft ook nog eens een andere letter als mijn 'officiële' naam. Heel vervelend. So be it....

Ik ben het wel met je eens, dat de toon wellicht wat zakelijker kan mede door gebruik van de voorletter(s).

Volgens mij is het fenomeen 'roepnaam' aan het uitsterven. Goddank.....
Reputatie 6
Badge +10
Hoi jrn5, welkom op het Simyo forum.

Het is spijtig om te lezen dat je over onze manier van communiceren valt. Dit wordt namelijk door de meeste klanten geprijsd, omdat het luchtiger is en in 'normale mensen taal'. Het is wel begrijpelijk als je anders bent gewend, maar dit is echt de Simyo merkstijl en hier stappen we niet zomaar van af.

Ik heb je forum topic natuurlijk wel meteen doorgestuurd naar de afdeling die verantwoordelijk is voor alle klantcommunicatie. Misschien dat ze toch iets met je opbouwende kritiek kunnen 🙂.

Bedankt voor je feedback.

Groetjes, Tiury

Bedankt RicoK!

Mee eens met de kritiek van een van uw klanten. Mij stoort ook de popi jopi taal ook. Wij leven niet in de VS, waar die amicale benadering gebruikelijk is. Gebruik de regels van wellevendheid bij uw klanten. En laat de straattaal aan anderen

Reputatie 7
Badge +7

Beste @BenvR,

Bedankt voor uw bericht. Ik kan me voorstellen dat u dit anders had willen zien. 

Zoals ons oud collega al in dit topic had aangegeven is dit inderdaad de Simyo merkstijl. Als een klant aangeeft dat hij/zij liever op een andere manier aangesproken zou willen worden dan zullen wij hier zeker rekening mee houden. 

Groetjes,
Amy

Prettig dat u daar rekening mee wil houden.

Mvrgr

B van Rooij

Hallo BenvR,
Amy heeft jou genoemd in De relatie provider - klant vind ik kinderachtig. Kunnen jullie daar iets aan doen?. Bekijk dit topic!
Uitschrijven van email notificaties.Hopelijk zien we je snel op het Simyo Forum!
Groetjes,
Het Simyo Social Team.

 

Zojuist per email ontvangen. Mijn vreugde was van korte duur. (Over tutoyeren)

Reputatie 7
Badge +7

Beste @BenvR,

Bedankt voor uw bericht. Dit zijn standaard berichten waarvan wij de tekst niet kunnen aanpassen per persoon. In het contact met de klantenservice zullen wij rekening houden met de manier waarop wij communiceren. Het spijt me dat we voor de standaard berichten weinig voor u kunnen betekenen of aanpassen. 

Groetjes,
Amy

Reageer