Telkens wanneer ik mijn Simyo open (checken minuutjes) of een mailtje krijg word ik geconfronteerd met mijn voornaam en uiteraard het tutoyeren geven mij het gevoel dat ik mij heb aangemeld bij een punnikclubje ipv een zakelijke telecomprovider.
Probleem is dat dit niet te veranderen is in de persoonlijke gegevens. Voornaam zou gewoon een hoofdletter moeten worden. Heb ik in ieder geval het idee dat we een zakelijke overeenkomst hebben.....
Bovendien hoef ik niet maandelijks op de hoogte gesteld te worden dat er binnenkort wat geld afgeschreven gaat worden. Dat weet ik wel.
En als toegift: bij een verandering (rek. nr. Simyo) krijg ik een mailtje in een dusdanige infantiele bewoording dat ik echt het idee krijg als een 12 jarige behandeld te worden.
Dus een zakelijke benadering (incl. de vanzelfsprekende etiquette) en stop met dat popi-jopi gebeuren.
Ik ben het wel met je eens, dat de toon wellicht wat zakelijker kan mede door gebruik van de voorletter(s).
Volgens mij is het fenomeen 'roepnaam' aan het uitsterven. Goddank.....
Het is spijtig om te lezen dat je over onze manier van communiceren valt. Dit wordt namelijk door de meeste klanten geprijsd, omdat het luchtiger is en in 'normale mensen taal'. Het is wel begrijpelijk als je anders bent gewend, maar dit is echt de Simyo merkstijl en hier stappen we niet zomaar van af.
Ik heb je forum topic natuurlijk wel meteen doorgestuurd naar de afdeling die verantwoordelijk is voor alle klantcommunicatie. Misschien dat ze toch iets met je opbouwende kritiek kunnen 🙂.
Bedankt voor je feedback.
Groetjes, Tiury
Bedankt RicoK!
Mee eens met de kritiek van een van uw klanten. Mij stoort ook de popi jopi taal ook. Wij leven niet in de VS, waar die amicale benadering gebruikelijk is. Gebruik de regels van wellevendheid bij uw klanten. En laat de straattaal aan anderen
Beste
Bedankt voor uw bericht. Ik kan me voorstellen dat u dit anders had willen zien.
Zoals ons oud collega al in dit topic had aangegeven is dit inderdaad de Simyo merkstijl. Als een klant aangeeft dat hij/zij liever op een andere manier aangesproken zou willen worden dan zullen wij hier zeker rekening mee houden.
Groetjes,
Amy
Prettig dat u daar rekening mee wil houden.
Mvrgr
B van Rooij
Hallo BenvR,
Amy heeft jou genoemd in De relatie provider - klant vind ik kinderachtig. Kunnen jullie daar iets aan doen?. Bekijk dit topic!
Uitschrijven van email notificaties.Hopelijk zien we je snel op het Simyo Forum!
Groetjes,
Het Simyo Social Team.
Zojuist per email ontvangen. Mijn vreugde was van korte duur. (Over tutoyeren)
Beste
Bedankt voor uw bericht. Dit zijn standaard berichten waarvan wij de tekst niet kunnen aanpassen per persoon. In het contact met de klantenservice zullen wij rekening houden met de manier waarop wij communiceren. Het spijt me dat we voor de standaard berichten weinig voor u kunnen betekenen of aanpassen.
Groetjes,
Amy
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.