.

De nieuwe Mijn Simyo app. Laat ons weten wat je ervan vindt [deel 2]



Toon eerste bericht

161 reacties

Ik gebruik zelf Windows Phone. En het is erg jammer dat jullie er geen app meer voor maken. Er zijn meer Windows phone gebruikers dan jullie denken. Je zij net zelf ook al: We kunnen de systemen van klanten niet detecteren, maar jullie kunnen wel zeggen dat er weinig Windows Phone gebruikers zijn. Een beetje gek niet? Ik heb wel een suggestie: Nu met Windows 10 is het erg makkelijk om een IOs app the draaien op Windows 10. Deze kun je makkelijk overzetten en kost nauwelijks iets. Dan hebben de Windows phone gebruikers toch een app!!
Ik mis ook de windows app. Of een leuke aanbieding om mij over te halen tot Android of iOS 😃
Er staat in de mail dat je hem kunt downloaden voor Android of iOS. Duidelijker kan niet, toch?
Ik mis ook de windows app. Of een leuke aanbieding om mij over te halen tot Android of iOS :D

Simyo is een Sim Only provider, wat voor aanbieding had je in gedachte dan?
Ik gebruik zelf Windows Phone. En het is erg jammer dat jullie er geen app meer voor maken. Er zijn meer Windows phone gebruikers dan jullie denken. Je zij net zelf ook al: We kunnen de systemen van klanten niet detecteren, maar jullie kunnen wel zeggen dat er weinig Windows Phone gebruikers zijn. Een beetje gek niet? Ik heb wel een suggestie: Nu met Windows 10 is het erg makkelijk om een IOs app the draaien op Windows 10. Deze kun je makkelijk overzetten en kost nauwelijks iets. Dan hebben de Windows phone gebruikers toch een app!!

Ik ben niet van Simyo hoor.. Ik ben net als jouw klant.. Dus dat "We kunnen de systemen van klanten niet detecteren" klopt niet want dat heb ik niet gezegd.

En hoe ze wel kunnen zeggen dat er weinig klanten ijn met WP? Misschien door de downloads van de app die nu wel in de store staat 😉 En die afname is zeer gering (geweest) en daarom ook nooit meer bijgewerkt.

Wellicht als de vraag zo groot word dat de kosten draagbaar worden voor SImyo komt ie nog. Dan zou ik er zelf ook profijt van hebben namelijk 😉
Badge
waar kun je de verval data van het beltegoed / simkaart inzien ?

en zijn er ook mogelijkheden om automisch elke 6 maanden 1 uitgaande sms te versturen, indien verval dreigt?
Ik heb, net als sommige anderen in dit forum, een Windows phone. Sterker nog, er zijn hier 4 mensen in huis, die alle 4 een simyo sim only hebben én een Windows phone. Nu snap ik dat de userbase klein is, maar er is wel één ding verandert in het Windows phone landschap: App bridges. Voor iOS apps is er project Islandwood, waarmee iOS apps omgezet kunnen worden naar universele Windows apps, wat betekend dat de app op alle Windows 10 apparaten draait, dus naast telefoons ook computers (dus grotere userbase). Ik heb gelezen dat resultaten van de bridge wisselend zijn, maar ik zou het heel gaaf vinden als jullie eens onderzoek zouden kunnen doen naar de mogelijkheden van deze tool en ons kunnen laten weten of dat een goed alternatief is voor het ontwikkelen van een volledig nieuwe pap, en waarom wel/niet. Dan is er in ieder geval voor de Windows phone gebruikers onder ons duidelijkheid over de situatie, met bijbehorende reden.

Een link naar de bridge in kwestie: https://developer.microsoft.com/nl-nl/windows/bridges/ios
ik las net een mail over de nieuwe Mijn Simyo app. Voor iOs en Android... Waar is de Windows Phone versie?
Reputatie 1
Badge +1
Is de nieuwe Windows app vergeten, of komt deze nog ?
Kreeg een mailtje over de nieuwe Simyo app... maar... ik kan hem niet installeren. Ik heb blijkbaar een Google account dat aan Canada is gekoppeld en zelfs toen ik in Nederland was, kreeg ik een foutmelding dat de app niet beschikbaar is in mijn land.

Is er een mogelijkheid voor Simyo om de app internationaal beschikbaar te maken? Ik snap wel dat ik een uitzondering ben maar... er zullen misschien wel meer mensen zijn (nieuwe Nederlanders bijvoorbeeld?) die in hetzelfde schuitje terecht zouden kunnen komen...
Leuk zo'n mailtje waarin ik een mededeling krijg dat er een nieuwe versie van de app uit is....

Lees ik echter verder, blijkt het niet voor mijn telefoon te zijn (windows phone 😎. Dit terwijl bij Simyo in de telefoonshop ook Windows Phones worden geleverd....

Kortom: ik zou het vinden als deze app ook ontwikkeld zou worden voor de windows phone, ook al heeft dit plafform een laag aandeel...
Waarom geen app gemaakt voor Windows Phone?

Omdat Simyo te weinig klanten heeft met Windows Phone en daarom de kosten te hoog zijn. Er is wel een app voor Windows Phone, maar deze is sterk verouderd, en word ook niet meer ondersteund / bijgewerkt. Tevens toont deze enkel de bundel standen en is hij enkel voor abonnement houders..


Als jullie weten hoeveel klanten een Windows Phone hebben, waarom krijgen die dan een mail dat de Mijn Simyo app is verbeterd. Het is al een teleurstelling dat jullie voor de Windows Phone geen app hebben en dan ga je die klanten ook nog blij maken met een dooie mus. Da's niet erg klantvriendelijk, zou ik zeggen.
Reputatie 1
Hoi WillemSV en Wim3117,

Goed dat jullie je hierover laten horen 🙂. Ik heb zojuist een ander forumlid met hetzelfde verzoek aan antwoord gegeven. Deze reactie vind je hier. Ik hoop dat jullie mijn uitleg begrijpen 🙂.

Groetjes, Tiury


Dag,

Ik begrijp de uitleg in je reactie.
Ook begrijp ik dat Simyo niet kan zien welk operatingsystem draait op de telefoons van haar klanten.
Ook begrijp ik dat Simyo als prijsvechtermerk van KPN de kosten moet beheersen.
Weinig vraag betekent dan inderdaad niet ontwikkelen.

Echter: ik heb vanmiddag heel wat mailtjes voorbij zien komen van WindowsPhone-gebruikers die het jammer vinden dat er geen Windows-app van Simyo is.
Misschien eens mening peilen middels een e-mail?
Of toch maar weer eens proberen of er vraag naar is?
Dat zou mijn nu al grote tevredenheid over Simyo alleen nog maar verder doen stijgen 🙂.

Groet,

Wim 3117
Android iOS ...... fantastisch. Maar waar blijft de windows phone? Erstig onderschat en daarom altijd achteraan in de rij. Jammer. Of komt ie nog?
Reputatie 1
Badge +1
Nou als Simyo de Windows phone niet meer serieus neemt, dan neem ik Simyo niet meer serieus. Tijd om over te stappen dus.
Wat een blunder van Simyo om geen Windows app te ontwikkelen en wel om 3 redenen :

1. de kernactiviteit is telefoonprovider en met slechts 3 systemen in NL, ontwikkel je dus voor je eigen kernactiviteit alle voor deze markt bijbehorende apps.
2.Simyo schuift een deel van haar klanten terzijde : mogelijk is niet eens bekend welke gebruikers van prepaid op Windows draaien ( van de sim-only natuurlijk wel) , dus hoe kan je dan stellen dat de markt te klein is.
3.Strategie is vooruitzien en niet terugzien : natuurlijk was het marktaandeel Windows klein in NL, maar nu de nieuwste Phones op Windows 10 draaien, is het de vraag wat het aandeel gaat doen.

Wij hebben vorige week 2 nieuwe Windows 10 Lumia 650 in gebruik genomen ( top-recensie o.a van Tweakers ) voor slechts € 182 per stuk met 5 inch scherm e: al jaren zeer tevreden over Windows phone , zoals met de inmiddels al oude Lumia 900.
Wij gaan op zoek of een andere provider wel zijn kernactiviteit van telecomprovider serieus neemt en nemen onze 4 phones dan mee !
Nou als Simyo de Windows phone niet meer serieus neemt, dan neem ik Simyo niet meer serieus. Tijd om over te stappen dus.

Wat een blunder van Simyo om geen Windows app te ontwikkelen en wel om 3 redenen :

1. de kernactiviteit is telefoonprovider en met slechts 3 systemen in NL, ontwikkel je dus voor je eigen kernactiviteit alle voor deze markt bijbehorende apps.
2.Simyo schuift een deel van haar klanten terzijde : mogelijk is niet eens bekend welke gebruikers van prepaid op Windows draaien ( van de sim-only natuurlijk wel) , dus hoe kan je dan stellen dat de markt te klein is.
3.Strategie is vooruitzien en niet terugzien : natuurlijk was het marktaandeel Windows klein in NL, maar nu de nieuwste Phones op Windows 10 draaien, is het de vraag wat het aandeel gaat doen.

Wij hebben vorige week 2 nieuwe Windows 10 Lumia 650 in gebruik genomen ( top-recensie o.a van Tweakers ) voor slechts € 182 per stuk met 5 inch scherm e: al jaren zeer tevreden over Windows phone , zoals met de inmiddels al oude Lumia 900.
Wij gaan op zoek of een andere provider wel zijn kernactiviteit van telecomprovider serieus neemt en nemen onze 4 phones dan mee !




Noem een provider in Nederland met een goed werkende app voor WP..

Die is er niet!!!!
Graag ook de app voor de Winphone
Lees dit na vorige plaatsing voor het eerst en zie dat er veel meer personen zijn die met Windows werken. Zelf bevalt dit mij stukken beter dan Android en IOS phone's zijn erg prijzig. Raar dat Simyo hier niet aan wil nog daar b.v. bij GSM wijzer er aanbiedingen staan voor o.a. een Lumia 550 voor € 54,00 met 1 jaar Simyo € 6,00 p/m.
Badge
Hallo, ik heb een windowsphone en mijn simyo app die beschikbaar is voor de windowsphone laat alleen zien hoeveel tegoed ik nog heb en that's it. ik begrijp dat dit alleen zo is bij de windowsphone. dus graag mijn voorstel om dezelfde app te maken voor windowsphone als de andere hebben. bedankt.
Hi Simyo!

Mooie nieuwe app, heel overzichtelijk.
Ik mis alleen het lijntje dat meeloopt bij je verbruik om te zien hoever de maand is in vergelijking met je verbruik.
Kan deze bij de volgende update weer toegevoegd worden?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi allemaal,

Zo te zien zijn er een hoop teleurgestelde klanten doordat er geen Mijn Simyo app is ontwikkelt (al twee updates lang) voor Windows Phone. Hier is op het forum al meer dan voldoende over geschreven, maar het lijkt er nu bijna op dat er een oproep is geweest op een Windows forum 😉. Helaas kan ik niets aan dit besluit veranderen en is deze app ook niet in ontwikkeling, zoals ik in mijn vorige bericht aangeef. Ik geef hier wel terecht aan dat als het marktaandeel bijtrekt door de lancering van Windows 10, het waarschijnlijker wordt dat er een nieuwe app komt. Sorry dat ik geen ander nieuws voor jullie heb.

Ook ga ik graag in op de bewering dat wij eenvoudig kunnen zien wat voor telefoons onze klanten in gebruik hebben. Dit is niet zo. Daarnaast kunnen we deze administratie misschien wel opvragen bij KPN, maar dit zou zo vaak wisselen onder klanten, dat deze administratie gauw is verouderd. Gelukkig verhelderd Raytje dit al in zijn reactie:

Leg ons even uit hoe jij denkt dat Simyo detecteert wat voor telefoon hun klanten hebben. Ben ik zeer benieuwd naar, helemaal omdat Simyo een Sim Only provider is en er dus geen abonnementen zijn in combinatie met een toestel.

Het mailen van nieuwsbrieven gaat met een simpele "druk op knop" naar al haar klanten. Het enige wat Simyo kan zien is of je een pre paid klant bent of een klant met abonnement.


Raytje, bedankt dat jij als Windows Phone fan toch voor Simyo probeert op te nemen, om het andere forumleden ook vanaf onze kant te laten zien 🙂.

Groetjes, Tiury

-

waar kun je de verval data van het beltegoed / simkaart inzien ?

en zijn er ook mogelijkheden om automisch elke 6 maanden 1 uitgaande sms te versturen, indien verval dreigt?


Goede vraag, delphic!

Dit is iets wat je niet via de app kunt zien, behalve als je het laatste verbruik terugkijkt. Dit is echter eenvoudiger om te doen via Mijn Simyo. Zo kun je zelf terugzien wanneer je beltegoed vervalt. Let hierbij op de je ééns in de 6 maanden verbruik moet hebben. Sms'en via Mijn Simyo kan helaas niet meer. Misschien kun je dit sms'je inplannen op je telefoon, zodat je het niet vergeet?

Groetjes, Tiury

-

Hi Simyo!

Mooie nieuwe app, heel overzichtelijk.
Ik mis alleen het lijntje dat meeloopt bij je verbruik om te zien hoever de maand is in vergelijking met je verbruik.
Kan deze bij de volgende update weer toegevoegd worden?


Hoi Simyoklant1991,

Wat jammer dat je dit verbruikslijntje mist. Je bent in dit geval niet de enige, omdat we er al veel feedback over hebben gekregen. Deze optie is verwijderd omdat het cirkeldiagram (waar het verbruik in wordt getoond) op die van Mijn Simyo lijkt en rommelig werd door het toevoegen van een lijntje. We zijn wel naar een manier aan het kijken waarop dit terug kan komen.

Groetjes, Tiury
Waar blijft een fatsoenlijke versie voor Windows Phone???
Badge
Ik ben de zoveelste die graag een app voor de Windows Phone zou willen. Ik las dat er twee edities terug al een app voor Windows Phone was, maar daar is niet genoeg ruchtbaarheid aan gegeven. Ik wist dat in ieder geval niet. Nu ben ik niet iemand die elke dag op Simyo.nl of het forum kijkt, maar dat mag niets uitmaken. Overigens bel ik prepaid, misschien was dit alleen voor sim-only. Dus ik sluit me bij al die andere Windows Phone gebruikers aan!
Badge
k kan het niet downloden . ik heb en nokia E71
ik kan wel lezen hier dwonloden maar hij komt er niet op! .

Reageer