.

Beantwoord

De inlogpagina kan beter...

  • 29 October 2014
  • 3 reacties
  • 300 Bekeken

Badge +1
Dames en Heren van het Simyo team,

Kan op een inlogpagina het veld "gebruikersnaam" (06 nummer hier) bij het openen van de pagina A.U.B. de focus krijgen! Zou je zonder muis werken dan moet je eerst meer dan 20 tabs typen om in dat veld te komen.

Zijn er dan nog mensen die zonder muis werken?  Geen idee, maar wel wachtwoordmanagers die automatisch gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. Onmisbaar als je werkt met meer dan honderd verschillende wachtwoorde van het type "very strong", van standaard (bij mij) 16 tekens. 
icon

Beste antwoord door Ernst 30 October 2014, 17:09

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi ruphoff,

Ik heb dit topic met je vraag even verplaatst naar het subforum Mijn Simyo & Mijn Simyo app. Zo kunnen andere forumgebruikers met eenzelfde vraag makkelijker hun antwoord vinden.

Het kost inderdaad behoorlijk wat tabs om bij de login regel te komen; 14 stuks. Ik kan me voorstellen dat het vervelend wordt als je dit elke keer moet doen.
Zelf hoor ik niet vaak dat mensen wachtwoordmanagers gebruiken op een laptop of pc, meestal is dit op een smartphone.

Hoe zie je voor je dat er met minder tabs ingelogd kan worden in jouw geval? Onze website heeft nu eenmaal een aantal buttons, net zoals de meeste websites overigens. Volgens mij zou je dan als allereerste links bovenin de login regels moeten hebben, en daarna pas de buttons.
Ik geloof niet dat onze ontwikkelaars hier mee akkoord gaan. Of ken je een andere manier?
Badge +1

Ik geloof niet dat onze ontwikkelaars hier mee akkoord gaan. Of ken je een andere manier?

En ik geloof niet dat hier sprake is van een serieuze behandeling van mijn vraag. Het antwoord is gezellig maar niet terzake deskundig en dat is jammer want ik wordt graag serieus genomen.

De regel
Kan dit nu, héél a.u.b. beantwoord worden door iemand die weet waar ie het over heeft? 🙂
Reputatie 5
Badge +11
Hoi ruphoff,

Even alle gezelligheid op een stokje; ik ben inderdaad geen programmeur. Ik bouw geen websites, ik beantwoord vragen van klanten over hun mobiele aansluiting.
Iedereen die hier op dit forum werkt weet veel van Simyo producten, heeft technische kennis van mobieltjes en kan mooi schrijven.

Maar zeg eerlijk, had je verwacht dat iemand van de webcare afdeling van Simyo zo'n vraag direct zou doorzetten naar de architect van onze website? Daar zitten nog wel wat schijven tussen.
We proberen dit natuurlijk eerst zelf te ondervangen. En op zich is het gebruik van een password manager iets van jezelf en niet van Simyo om haar website voor aan te passen.

Non-conformistisch als ik ben heb ik nu net wat schijven genegeerd en je vraag doorgezet. Wanneer ik een een antwoord heb, zal ik dat hieronder plaatsen.

Reageer