.

Beantwoord

Alternatieven voor mobiel opwaarderen

  • 11 March 2014
  • 12 reacties
  • 788 Bekeken

Badge
Tot mijn spijt wordt de dienst mobiel opwaarderen per 1 april beeindigd. Dat vind ik heel jammer. Ook omdat er nu, behalve via de website, geen manier meer is om je prepaid saldo te checken. En er is geen prepaid app én er is geen mobiele versie van de simyo site, gemaakt voor kleine smartphone schermpjes.

Suggesties:
  1. Maak het saldo checken via bellen naar *101# mogelijk, zoals alle andere KPN prepaiders kunnen (KPN, Hi, ...).
  2. Maak een eenvoudige mobiele versie van de Simyo website, zodat saldo checken en opwaarderen vanaf een smartphone met een klein scherm wat handiger gaat.
icon

Beste antwoord door Dries 12 March 2014, 12:15

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi KegNot,

Ik snap dat je het erg jammer vind dat het mobiel opwaarderen niet meer mogelijk is per 1 april. Het enige wat ik daarover kan zeggen is dat Simyo hierin wordt 'gedwongen'. KPN verwijdert de dienst en Simyo kan niets anders dan volgen :(

Dankjewel voor het inbrengen van suggesties. Wij vinden het erg fijn als klanten met ons meedenken 🙂

1: Het controleren van je beltegoed d.m.v. een sms naar *101# is een dienst die niet beschikbaar is voor Simyo. Ik heb wel een mail gestuurd naar onze technische dienst om te vragen of daar iets te regelen is bij KPN. Ik kan je niets garanderen, maar we zijn in ieder geval wel op zoek naar een alternatief :)

2: Jij zegt dat de Simyo website op je mobiel niet goed werkt? De website is juist ook voor mobiele telefoons compatible gemaakt. Ook de Mijn Simyo omgeving werkt goed. Zou je willen laten weten wat er bij jou niet goed werkt?

Nogmaals bedankt voor het meedenken. Ik kijk uit naar je bericht 🙂
Badge
Hoi Dries,

Dank je voor je reactie.

1: Ik hoop dat er iets te regelen is met KPN! *101# vind ik zelf een hele fijne, maar 1244 met alleen maar het saldo informatie is ook prima. Of maak het een keuze in 1233...

2: De basiswebsite (homepage) toont wel prima zonder horizontaal scrollen of de noodzaak tot inzoomen. Op mijn.simyo moet ik wel inzoomen en horizontaal scrollen om alles goed te kunnen zien. Ook overlappen op mijn Samsung Gio (Android 2.3.6) de knopjes van de €10 en €50 opwaarderen, waardoor €10 selecteren moeilijk gaat. Dus het gaat wel maar het werkt niet handig. Voor een keer kan het wel. Nou heb ik niet vaak de behoefte om op mijn mobiel naar de Simyo site te gaan, behalve om mijn saldo te checken. Maar daar zou 1 een veel betere oplossing voor zijn!

Groetjes, Tonny.
Badge +8
Hoi KegNot,


Heel erg bedankt voor de duidelijke omschrijving bij punt 2 🙂. Dat gaat meteen naar de website-bouwers die zich ermee bezig houden of dat soort knopjes wel goed zichtbaar zijn op elk toestel.
Ik hoop zelf nog erg op een Mijn Simyo app die ook voor prepaid geschikt is. Dan kun je daarmee je tegoed checken, en is 1244 niet meer nodig. Maar of die er komt en wanneer is eerlijk gezegd nog niet bekend.
1244 is vanaf 1 april definitief verdwenen, maar zoals Dries al aangaf is hij bezig om te kijken hoe er nog een alternatief kan komen, naast de manieren van opwaarderen die nu bestaan.

Heel fijn dat je zo meedenkt en met constructieve suggesties komt. We zijn altijd erg blij met input van de mensen die ons product werkelijk gebruiken. En door de manier waarop wij hier werken is het vaak mogelijk om suggesties die bij ons passen door te voeren. Ik hoop je daarom ook vaker op het forum te zien. :)

Zijn er nog andere dingen waar je op het moment al ideeën over hebt?

Groetjes, Charlene
Badge
Hoi Charlene,

Nee, behalve complimenten eigenlijk niet. Ik vind de informatievoorziening subliem. Eindelijk een provider waar je gewoon goed en duidelijk geïnformeerd wordt én direct contact hebt medewerkers. Ik vind het een verademing. Jij en je collega's bedankt daarvoor.

Ik weet niet of jullie web en/of appbouwers er iets aan hebben, maar ik kan schermafdrukken van mijn Android smartphone afhalen met de ontwikkelsoftware. Ik zag gisteren dat ik bestanden kan uploaden bij een forumbericht. Dus als jullie precies willen zien hoe die knopjes eruit ziet op mijn telefoon dan kan dat geregeld worden. Ik weet dat ik de "onderkant" van Android vertegenwoordig met mijn Samsung Gio met Android 2.3.6, maar deze Andriod versie wordt nog steeds veel gebruikt. Ik ben bereid om feedback te geven (beta test?) op een eventuele prepaid app of een aangepaste website. Laat maar weten.

Groetjes, Tonny.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Charlene,

Nee, behalve complimenten eigenlijk niet. Ik vind de informatievoorziening subliem. Eindelijk een provider waar je gewoon goed en duidelijk geïnformeerd wordt én direct contact hebt medewerkers. Ik vind het een verademing. Jij en je collega's bedankt daarvoor.

Ik weet niet of jullie web en/of appbouwers er iets aan hebben, maar ik kan schermafdrukken van mijn Android smartphone afhalen met de ontwikkelsoftware. Ik zag gisteren dat ik bestanden kan uploaden bij een forumbericht. Dus als jullie precies willen zien hoe die knopjes eruit ziet op mijn telefoon dan kan dat geregeld worden. Ik weet dat ik de "onderkant" van Android vertegenwoordig met mijn Samsung Gio met Android 2.3.6, maar deze Andriod versie wordt nog steeds veel gebruikt. Ik ben bereid om feedback te geven (beta test?) op een eventuele prepaid app of een aangepaste website. Laat maar weten.

Groetjes, Tonny.


Hoi KegNot,

Dank voor je bericht :)

Wij vinden het erg leuk om te horen dat je zo tevreden bent over het contact. Zo komen wij de vrijdagmiddag ook weer goed door ;)

Ik heb inmiddels antwoord van onze technische afdeling over de sms naar *101#. Dat is helaas niet heel erg goed nieuws. Deze optie zal niet beschikbaar worden gemaakt voor Simyo 😞 Dat is natuurlijk erg lastig voor klanten die hun beltegoed snel en gemakkelijk willen controleren. Er wordt wel gewerkt aan alternatieven.

De Simyo app waar Charlene het over heeft bijvoorbeeld. Dit is een applicatie speciaal voor onze prepaid klanten. Hiervoor heb ik navraag voor je gedaan bij onze marketing afdeling. Wat ik je kan vertellen is dat eraan gewerkt wordt en dat die dus sowieso beschikbaar wordt gemaakt voor onze prepaid klanten. Ik kan je helaas nog niet vertellen wat je allemaal precies met de app kan en wanneer deze klaar is... In de tussentijd dan toch maar inloggen op een computer denk ik?

Graag ontvangen wij een printscreen van hoe de website op je telefoon eruit ziet. Dat mogen er ook meerdere zijn. We sturen dit dan door naar de juiste personen en geven je daar z.s.m. een terugkoppeling van. Misschien kunnen we het voor mobiele telefoons dan nog wat toegankelijker maken!

We zien je bericht graag tegemoet.
Badge
De home pagina schakelt mooi over naar mobiele view voor kleine schermen. De prepaid pagina's niet. Op zich niet zo'n probleem omdat het met inzoomen redelijk goed werkt. Alleen de €10, €20 en €50 Euro opwaardeerknopjes worden niet goed getoond. Dit gebeurt op de standaard Internet browser maar ook met de Dolphin browser. Nogmaals: ik heb een Samsung Gio met Andriod V2.3.6.
Badge
Jammer van de *101#. Wel fijn dat dat nu duidelijk is. Wat is het telefoonnummer van de KPN-manager die dit tegenhoudt? Dan zal ik 'm eens bellen! :o Met mijn Simyo Prepaid! ;)

PS: Laat die Prepaid app nou maar komen. Laat maar weten als jullie nog testers zoeken.
Reputatie 5
Badge +11
Hi KegNot,

Ik heb een verzoek gestuurd naar één van onze product managers om na te gaan of de mobiele website verbeterd kan worden. ZOu toch mooi zijn in afwachting van de prepaid app.

Niemand wilde me overigens het nummer van die KPN manager geven... 😞 😉
Badge
Aanvulling op die €10 knop die achter de €50 knop verdwijnt: Dat gebeurt ook met Internet Explorer 9 en 11 (eerst goed; na op F5 drukken fout) en met Google Chrome (lettertype verkleinen met Ctrl-; bij sommige stappen overlappen de knoppen). Zie bijlagen.
Dus ik denk dat als de webbouwers dit fixen, het meteen overal gefixt is...

PS: Ik heb mijn telefoonnummer en beltegoed weggepoetst in de bijlagen.

PS 2: Mijn gegevens zijn al sinds 12-3 niet meer geactualiseerd. Is dat niet een beetje lang?
Badge +8
Hoi kegNot,

Bedankt voor de aanvulling 🙂 en uiteraard heb je je privégegevens weggehaald. Dat had ik je anders ook aangeraden.
Heb je nog wel gebeld/gesms't na de twaalfde? Als je niks verbruikt wordt het verbruik namelijk ook niet bijgewerkt, en de datum ook niet aangepast. Ik zie hier tussen de 12de en de 17de geen verbruik. Op 17-3 is er wel weer verbruik geweest. Dat zou je nu ook moeten zien op Mijn Simyo.
Ik hoor het graag van je :)

Groetjes,
Charlene
Badge
Ik zie dat de gegevens weer bijgewerkt zijn. Dat gebeurt inderdaad maar een paar keer per dag.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi KegNot,

Ik heb je aanvullingen nog even achter het bericht van Ernst naar de Product Manager gestuurd 🙂 Als ik iets meer hierover hoor, dan zal ik je een persoonlijk berichtje sturen!

We verwerken de gegevens inderdaad meerdere malen per dag. Ongeveer om de 4 uur wordt het verbruik gecontroleerd en bijgewerkt op Mijn Simyo. Er kan dus een kleine vertraging in zitten 🙂

Reageer