.

Beantwoord

Actuele verbruik loopt uren achter en bevat geen details

  • 12 May 2014
  • 1 reactie
  • 1008 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Beste Simyo,

Ik heb sinds een aantal dagen een sim-only abbo van Simyo en ik ben een blij man.
Ik kan nu op de website zien wat mijn verbruik is geweest tot een bepaald tijdstip. Resten mij twee vragen:
- Waarom is dit verbruik niet actueler. Het loopt nu zo'n 10 uur achter (op dit moment)
- Waarom kan ik niet zien waar het aan opgegaan is, dus welke gesprekken/SMSjes en hoeveel.
Daar dit geen technische issue kan zijn, daar het billingsysteem wel op de hoogte is van de actuele stand, en klantensysteem en billingsysteem slechts door één SQL commando/stored procedure gescheiden zijn, wat is het politieke besluit van deze implementatie? En gaat dit in de nabije toekomst nog aangepast worden.

Alvast bedankt.

Mvgr,

Albert
icon

Beste antwoord door Dries 13 May 2014, 15:27

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 2
Badge +6
Hoi Japie,

'Een blij man' klinkt ons goed in de oren en leest ook lekker weg op het forum 😉 Ik vind dat je twee hele goede vragen stelt en zal daar zo goed mogelijk antwoord op geven.

De verbruiksgegevens worden inderdaad met een vertraging verwerkt. Dat is ongeveer 4 uur. Hoewel het wel eens voor kan komen dat het wat langer duurt, is 10 uur wel erg lang. Dat hoort dus zeker niet te gebeuren en bied ik je graag excuses voor aan.

Ik vind het wel vreemd dat je niet kunt zien waar je belminuten naar toe zijn gegaan. Als je inlogt op Mijn Simyo en naar de tab Verbruik navigeert kun je precies zien naar wie je, wanneer en hoe lang gebeld hebt. Ook je verstuurde sms'jes staan erbij. Wat je ook ziet is hoeveel MB je wanneer verbruikt hebt. Wij kunnen niet zien waaraan je MB's zijn verbruik. Dat mag niet wegens de wet bescherming persoonsgegevens.

Heb ik je vragen zo goed beantwoord?

Reageer