Skip to main content
antwoord

Waarom wordt er een verkeerde prijs weergegeven bij de bestelsamenvatting?

• October 1, 2025
  • 2 reacties
  • 41 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1
  • Actief Simyaan

Kan zijn dat ik vroeger niet goed opgelet heb, maar

5 + 8 + 0,5 + 2 is geen 13,50 toch?

Beste antwoord door Groentjuh

Het is totaal logisch wat daar gebeurd 🤭, dus hier een lesje Simyo wiskunde!

Kijk eens goed naar die Simyo 400. Die kost 6 euro/maand, maar vroeger was dat 8 euro als je looptijd van een maand nam! Die extra kosten voor looptijd van een maand staan nu echter los. Dus die 2 euro extra, omdat je een maand looptijd neemt, staan dubbel in dat overzicht. Het wordt bij het totaal natuurlijk niet dubbel berekend. Die doet immers gewoon: 
5 + 8 + 0,5 = 13,50 en/of
5 + 6 + 0,5 + 2 = 13,50.

5 + 8 + 0,5 + 2 is natuurlijk geen 13,50, dus om de normale mens hiermee om te laten gaan lijkt het mij een goed idee dat Simyo toch even afstapt van die verouderde Simyo wiskunde.

Scherp opgemerkt, ​@XTF!

2 reacties

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • antwoord
  • October 1, 2025

Het is totaal logisch wat daar gebeurd 🤭, dus hier een lesje Simyo wiskunde!

Kijk eens goed naar die Simyo 400. Die kost 6 euro/maand, maar vroeger was dat 8 euro als je looptijd van een maand nam! Die extra kosten voor looptijd van een maand staan nu echter los. Dus die 2 euro extra, omdat je een maand looptijd neemt, staan dubbel in dat overzicht. Het wordt bij het totaal natuurlijk niet dubbel berekend. Die doet immers gewoon: 
5 + 8 + 0,5 = 13,50 en/of
5 + 6 + 0,5 + 2 = 13,50.

5 + 8 + 0,5 + 2 is natuurlijk geen 13,50, dus om de normale mens hiermee om te laten gaan lijkt het mij een goed idee dat Simyo toch even afstapt van die verouderde Simyo wiskunde.

Scherp opgemerkt, ​@XTF!

Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • October 1, 2025

Hoi ​@XTF,

Bedankt voor je bericht en je oplettendheid! 

Ik zie dat je van ​@Groentjuh al de juiste uitleg hebt gekregen. Ik zal dit intern ook even voorleggen bij de juiste afdeling zodat dit wellicht kan worden aangepast. 

Groetjes,
Amy