Skip to main content
Beantwoord

Veel dataverbruik

  • 8 June 2024
  • 3 reacties
  • 53 Bekeken

Heb op 2 juni 2000mb verbruikt en op 7 juni 1800 terwijl ik gewoon op wifi zat, 

heb abonnement van 6000mb deze maak ik nooit op verbruik meestal 4000mb en dat heb ik nu al in 2 dagen verbruikt.

Wat is hier aan de hand? ben. ik gehackt of zo

Binnen je toestel kun je op app-niveau zien waar de data aan verstookt is @Maas 1978 

Je kunt nu ook voor €0,50 per maand een dataplafond instellen, zodat je internetverbruik stopt als je limiet bereikt is.

Je toestel kan ook zo  ingesteld staan, dat bij minder goede of slechte wifi automatisch naar mobiele data overgeschakeld wordt, dat kun je ook uitzetten.

 


Dat heb ik gedaan en zie niks bijzonders. 
2000mb  per dag dan zou ik 4 films gedownload moeten hebben ( wat ik niet gedaan heb) terwijl ik wifi had vind het heel vreemd anders heb ik dat nooit gehad en ben al 10 jaar abonnee.

heb nu mijn mobiele data uitgezet  maar als ik onderweg ben wil ik graag Whatsapp kunnen  ontvangen.

 

 


Hoi @Maas 1978,

Bedankt voor je bericht. Ik kan het me voorstellen dat je vragen hebt over je verbruik!

Wij kunnen vanwege de privacywetgeving helaas niet zien waar je MB's aan zijn verbruikt. Wel kun je soms in je telefoon zelf terug vinden waar je MB's aan zijn verbruikt of welke apps de meeste MB's verbruiken. Je geeft aan dat je verbonden was met wifi, het zou kunnen dat je wifi op dat moment even is weggevallen of wat zwakker was waardoor je telefoon automatisch overschakelde naar 4G. Ik raad aan om de optie “wifi-assistentie” in je telefoon uit te schakelen. Dit is namelijk een optie die vaak standaard ingeschakeld staat in je telefoon. Als deze optie aan staat, geef je je telefoon toestemming om over te schakelen naar 4G zodra de wifi wat zwakker is.

Je geeft ook aan dat je je mobiele data hebt uitgeschakeld maar dat je wel onderweg wilt kunnen appen. Je kunt dan het beste per app je mobiele data uitschakelen, behalve voor de apps die je wel wilt gebruiken als je geen wifi-verbinding hebt, zoals Whatsapp. 

Bedankt voor je hulp @J.D.L.!

Groetjes,
Roeqajja


Reageer