.

Vraag

Simyo en Experian: gegevens doorverkocht?

  • 4 January 2024
  • 9 reacties
  • 107 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb een vraag.

Ik lees op Security.nl (KPN stopt doorverkoop van adresgegevens klanten door Experian - Security.NL) dat KPN stopt met het aan derden ter beschikking stellen van gegevens van KPN-klanten.

Stelt Simyo ook gegevens van haar klanten aan derden beschikbaar via Experian, en zo ja, stopt Simyo (als KPN-dochter) hier dan nu ook mee?

Ik ben namelijk bezorgd om mijn privacy, en wil niet dat mijn gegevens aan onbekende partijen worden doorverkocht.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Joey


9 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Joeyvg1,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je niet wilt dat jouw gegevens met onbekende partijen wordt gedeeld. Ik heb deze vraag even uitstaan bij de juiste afdeling zodat ik hier concreet antwoord op kan geven. Voor nu kan je het beste deze pagina aanhouden waar wij uitleg geven over ons privacy beleid. 

Groetjes,
Amy

Reputatie 5
Badge +3

@Amy Op de door jou genoemde pagina lees ik:

‘Wil je niet dat je gegevens worden gedeeld of gecombineerd voor marketing doeleinden? Dan kan je op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App bezwaar maken. Je kan je keuze op ieder moment aanpassen.’

 

Nu heb ik net in de app en in Mijn Simyo gezocht waar en hoe ik kan instellen dat mijn gegevens niet gedeeld mogen worden. Volgens mij is die mogelijkheid er helemaal niet. Of zie ik iets over het hoofd?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Katana,

Bedankt voor je reactie. Ik vermoed dat je in dit geval dan de '’persoonsgegevens'’ kan uitschakelen. Maar ook dit heb ik intern nagevraagd. Zodra ik meer weet zal ik hier een update plaatsen! 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +9

Ik gok dat de instelling "Persoonsgegevens” op deze pagina ervoor zorgt dat gegevens niet meer gedeeld worden. Let wel op dat dan eventuele Simyo Compleet korting daarna kan komen te vervallen, want dan worden ze ook niet meer richting KPN gedeeld.

Reputatie 5
Badge +3

Fijn dat je dit navraagt @Amy 

Om hier alvast aan te geven waar ik tegenaan loop, hieronder een screendump van de instellingen in de app. Ik kan natuurlijk alles uitvinken, maar dan zet ik uit wat Simyo zelf mag gebruiken.

Er staat nergens dat ‘gegevens gedeeld of gecombineerd zouden mogen worden’… En naar die instelling wordt wel naar verwezen in het stukje tekst dat hierboven door mij is aangehaald.

 

 

 

Reputatie 4
Badge +2

@Amy Op de door jou genoemde pagina lees ik:

‘Wil je niet dat je gegevens worden gedeeld of gecombineerd voor marketing doeleinden? Dan kan je op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App bezwaar maken. Je kan je keuze op ieder moment aanpassen.’

Nu heb ik net in de app en in Mijn Simyo gezocht waar en hoe ik kan instellen dat mijn gegevens niet gedeeld mogen worden. Volgens mij is die mogelijkheid er helemaal niet. Of zie ik iets over het hoofd?

@Katana , helemaal mee eens! Gegevens van klanten behoren binnen de muren van Simyo/KPN te blijven. Daar heeft welke ‘buitenwereld’ dan ook, verder niets mee te maken. Ik heb dit ‘aan/uit’ zetten in de app en op de site (mijn Simyo) ook niet kunnen vinden. 

Reputatie 5
Badge +3

Ik gok dat de instelling "Persoonsgegevens” op deze pagina ervoor zorgt dat gegevens niet meer gedeeld worden.

---

Dat vermoed ik ook. Maar toch kan dat eigenlijk niet het geval zijn, zie mijn bericht dat ik net geplaatst heb.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Joeyvg1, @Groentjuh, @Katana en @Kaas Berrie

Zojuist heb ik reactie ontvangen van de juiste afdeling wat luidt als volgt: We maken gebruik van dezelfde partij en hetzelfde contract, we gaan ook mee in het niet meer doorverkopen. We doen ons uiterste best om te voorkomen dat dit soort zaken voorkomen, en dan is het extra vervelend als er dan toch een partij zich niet aan de afspraken houdt. De klant mag er vanuit gaan dat we geen gegevens aan andere partijen doorverkopen om voor eigen doeleinden te gebruiken, dit kun je in ons privacy statement ook terugvinden bij 'Delen van gegevens met derden'.

Op de vraag van @Katana wat betreft de optie '’persoonsgegevens'’ uitschakelen heb ik helaas nog geen reactie. Zodra ik dit krijg zal ik hier ook een update over plaatsen! 

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag. 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Katana,

Zojuist heb ik een reactie gekregen naar aanleiding van jouw vraag over de '’persoonsgegevens'’ in Mijn Simyo. De reactie van de desbetreffende afdeling is als volgt: Het probleem wat in het nieuws kwam zou met die optie uitschakelen niet zijn voorkomen helaas. We willen de persoonsgegevens van onze klanten nooit verkopen, dus er is ook geen optie om dat uit te zetten. Als klanten die optie "Persoonsgegevens" uitzetten, dan ontvangen ze geen aanbiedingen meer van Simyo, en vervalt Simyo Compleet. Er komt binnenkort wel een optie om al dan niet je gegevens met onze advertentiepartners te delen, denk aan Google, DPG en Mediahuis, om zo de effectiviteit van onze advertenties te kunnen meten en alleen advertenties te laten zien aan mensen die interesse hebben in onze diensten. Dit is de vervanging van cookies die binnenkort verdwijnen, en waar je nu met de cookie-melding voor kunt kiezen of je jouw bezoek aan simyo.nl wel of niet wilt delen met Google of een andere advertentiepartner. Zonder deze toestemming delen we geen persoonsgegevens met deze partijen.

Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid. 

Mochten er toch nog vragen zijn dan hoor ik het graag 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer