Skip to main content

Word ik opgelicht door Simyo?

• July 15, 2025
  • 2 reacties
  • 35 Bekeken

Afgelopen week iets raars meegemaakt. Ik heb een redelijk grote bundel maar ik kreeg een sms van Simyo dat mijn bundel bijna op was. Daarom een paar keer 500mb bijgekocht.

Echter vorige week kreeg ik een sms dat ik op 80 % van de bundel (toen 500mb) zat. Dit was om 10.01 uur.

Onthoudt de tijd.

Dan kom ik om een uur of 1 op de Simyo app om een extra bundel bij te kopen en zie ik dat ik 43,95 € buiten de bundel heb opgenomen aan data. Hoe kan dit?

Dus ik bellen naar Simyo.

Nu blijkt dat dat de minuten dat ik data heb gebruikt wel klopt. MAAR ....... 

Schijnbaar is er ook een sms geweest om 10.02 uur. Dat ik 1 minuut later dan de 80 % sms van 10.01 uur DUS IN 1 MINUUT 100mb heb gebruikt.

VOLKOMEN ONMOGELIJK.

Dat ik daarna buiten de bundel gebruikt jaagt dan mijn kosten omhoog.

Er gebeuren hier dus 1 van de volgende 2 opties 

OF

Simyo bedondert de zaak door in 1 minuut 100 mb data te verkwanselen. Mijn telefoon kan dat niet eens zo snel downloaden. Te gek voor woorden dit.

OF

Simyo heeft zijn sms functie in de waarschuwings modus niet goed op orde en blijft de 100% sms achter wege. 

Wie heeft nog meer ervaring met deze grapjes van Simyo?

July 16, 2025

Hi ​@Chris klant,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Het is natuurlijk ook de bedoeling dat je al onze waarschuwingssms’jes op tijd ontvangt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Super bedankt voor je hulp! ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • July 15, 2025

Beste ​@Chris klant zet als 1e dataplafond aan voor €0,50 per maand en gaat dan per de 1e van de komende maand in om dat soort buitenbundelkosten te voorkomen.

Bij een Android-toestel kun je zelf ook een waarschuwing en limiet instellen. Bij Iphone weet ik het niet.

Op app-niveau kun je zien waar de data aan verstookt is en daar maatregelen op nemen.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • July 16, 2025

Hi ​@Chris klant,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten hebt gemaakt buiten de bundel vanwege internetverbruik! 

Wij versturen inderdaad altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Balen dat je de sms’jes niet op tijd hebt gezien, vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. 

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Hiermee kun je voorkomen dat je weer kosten zou kunnen maken buiten je bundel vanwege internetgebruik. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond. 

Ik begrijp dat de kosten niet bewust zijn gemaakt. Het is natuurlijk ook de bedoeling dat je al onze waarschuwingssms’jes op tijd ontvangt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Super bedankt voor je hulp! ​@JanD 

Groetjes,
Roeqajja