Skip to main content
Vraag

Verbruik buiten bundel reguleren

• July 14, 2025
  • 2 reacties
  • 14 Bekeken

Ik zou het heel fijn vinden als je de mogelijkheid hebt om verbruikskosten buiten de bundel kunt beheren/beperken in de app. En dan niet alleen voor data (MB's), maar ook voor sms/bellen in Nederland en buitenland. Nu werden wij gisteren opgeschrikt doordat er voor meer dan 100 euro in een uur aan sms-jes naar het buitenland was verstuurd. De telefoon bleek gehackt. Natuurlijk ben je er zelf bij als je op een foutief linkje klikt (mijn dochter zal het noooooit meer doen ;-)), maar Simyo zou daar ook een rol in kunnen spelen door mij een limiet op kosten buiten het abonnement in te laten stellen. Dat beperkt de schade. Of laat jullie systemen sneller ingrijpen bij opvallend verkeer en niet pas na 100 euro. Dat is 4 weken werken voor mijn dochter. Ow, en maak alsjeblieft het gebruik van een plafond gratis voor je klanten. Nu lijkt het er meer op dat jullie inkomsten verliezen doordat mensen niet meer buiten de bundel kunnen komen en dat via deze optie willen compenseren. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. 

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • July 14, 2025

Beste ​@ErikDekker voor internet kun je een dataplapond instellen, kost slechts €0,50 per maand en gaat dan per de 1e van de komende maand in.

Bij een Android telefoon kun je ook zelf een waarschuwing en plafond instellen.

Voor €1 meer per maand kun je onbeberkt bellen/SMSén instellen.

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • July 14, 2025

Nu lijkt het er meer op dat jullie inkomsten verliezen doordat mensen niet meer buiten de bundel kunnen komen en dat via deze optie willen compenseren.

Ergens is het dat natuurlijk wel. Simyo moet dat soort functies ontwikkelen en sommige daarvan kunnen voor minder omzet zorgen (, want minder buiten de bundel verbruik; Kan niet anders dat Simyo daar flinke marge op heeft). Natuurlijk zonder dat soort kosten kan het zijn dat je minder klanten krijgt en klanten je verlaten, nadat ze één keer buiten de bundel zijn gegaan.

Voor features wordt een business case gemaakt en uiteraard gekeken naar hoe het gunstig/ongunstig is voor Simyo.

Als een moderator mogelijkheden ziet om u(/uw dochter) tegemoet te komen, dan zal hij/zij vragen om hem/haar een privébericht te sturen.