Simyo is een volwaardige dochter van KPN en kan worden gezien als budgetaanbieder. Niet alle toeters en bellen maar toch gewoon goed bereik via het netwerk van KPN. Jarenlang zijn mijn vrouw en ik klant geweest tot vandaag.
Een paar keer contact gehad met de klantenservice en dramatisch slecht te woord gestaan. In eerste instantie weet men niet wat je bedoelt. In tweede instantie heb ik al een paar meer meegemaakt dat ik een enigszins botte reactie terugkreeg.
Op zich is dat nog niet zo’n probleem. Als het goed is heb je niet zo vaak contact nodig met de helpdesk als het eenmaal werkt en je betaalt nu eenmaal minder voor een budgetaanbieder en mag dus ook net wat minder service/klantgerichtheid verwachten.
Wat is wel een probleem ? De missende features!
Kom op het is 2023 en Simyo begint wel heel erg achter te lopen….
5G
Simyo biedt nog altijd geen 5G ondersteuning!
Familiebundel/data delen
Met veel bombarie introduceerde Simyo een tijd geleden de Samen Korting. In eerste instantie lijkt het op een gezamenlijke bundel of het onder 1 dak kunnen beheren van meerdere abonnementen maar dat is helemaal niet zo. Het is een verkapte versie van de vriendendeal. Je brengt een nieuw familielid aan en je krijgt een eenmalige korting, that’s it.
Ondersteuning smartwatch
Voor onze dochter een smartwatch gekocht met 4G functie. Deze krijgen we met Simyo niet aan de praat. Blijkbaar beidt Simyo deze optie niet en is er zelfs geen zicht op wanneer dan wel. Moederbedrijf KPN bied de optie wel.
Overstappen naar KPN ?!
Besloten om dan maar met het hele hebben en houden over te stappen, mede omdat ik zo gruwelijk geïrriteerd was over het contact met de klantenservice. Zowel het vorige contact was bal en nu dus wederom met de vraag over de smartwatch.
Wat blijkt nu. Men wil doodleuk de 190 euro in rekening brengen aan overstapboete. Voor een sim only abonnement ?! Kom op, er is nauwelijks derving. Geen telefoon, geen simkaart (want we hebben beid e-sim) en tot overmaat van ramp… We stappen over naar jullie moederbedrijf KPN met zowel de telefonie als het internet. Oftewel: meer inkomsten voor KPN.
Men berekent gewoonweg uit wat je nog kwijt zou zijn aan abonnement tot einde contract en brengt dat in zijn geheel in rekening. Sjonge, ik vind het heel begrijpelijk dat je een boete in rekening brengt bij vroegtijdig overstappen (al is het twijfelachtig aangezien we overstappen naar KPN en naar een duurder abonnement) maar om nu de kosten van de totale looptijd in rekening te brengen ?!
Ik ga in elk geval met dit verhaal naar mijn rechtsbijstandverzekering en ik ben ook erg benieuwd wat online fora zoals Radar/Kassa hiervan vinden. Juridisch gezien zit hier een luchtje aan.
Het zou jullie sieren als jullie een overstap service zouden introduceren voor mensen die (trouwe) klant zijn bij jullie maar toch wat meer geavanceerde features zoeken en dus willen upgraden naar KPN.