Skip to main content

Hart of hersenen?

• August 25, 2025
  • 10 reacties
  • 75 Bekeken

Ik was een matig tevreden klant van Simyo. Maar de teleurstelling groeit hard.

Dat was al zo bij de prijsindexeringen. Het is niet de hoogte waar ik moeite mee heb. Maar als ik startte met € 11 en daarna werd het € 11,93 en vervolgens € 12,20. Ik heb Simyo aangesproken op het feit dat deze kleine prijswijzigingen me meer pijn doen dan een verhoging met een Euro (mits niet te vaak).

Onlangs besloot ik naast mijn abonnement een prepaid kaartje te kopen. Maar blijkbaar hebben ze daar niet voldoende hersennen om te begrijpen dat ik één klant ben met twéé producten. Daar heb ik geen 2 accounts voor nodig.

En klantenservice:

noreply@mij.nl

Hersennen noch hart.   

August 26, 2025

Beste ​@Friesian,

Las je wel wat ik schreef? Ik vrees dat je wel een hoop doms schrijft.

• Nee, ik ben geen abonnee-nummer.
  • Meer dan één account is klantonvriendelijk. Mag ik niet meer dan één product afnemen?
  • Ja, het werk voor Simyo. Maar niet goed voor mij. Dat is toch niet klantvriendelijk?
  • Als ervaren softwareontwikkelaar noem ik de oplossing van Simyo bagger. (En ik vrees dat je gelijk hebt dat dit het beleid is.)
  • Nee, ik wordt niet gerespecteerd. Voor Simyo ben ik noch een mens. Ik ben een nummer. Ik vind dat klantonvriendelijk.

Ik mopper omdat ik wéér een account krijg, terwijl ik al klant ben. Domme vragen. Extra wachtwoorden, Slechte beurt van Simyo, Ik ben klant.Registreer wat ik kocht. Hoe moeilijk is dat?

Ja, maar wij software ontwikkelaar weten wat zou kunnen. Tegelijkertijd is Simyo een budget provider. Elk uurtje software ontwikkeling kost geld, dus dingen moeten simpelweg gemakkelijk. Zowel in techniek als voor een groot deel van de klanten.

Het merendeel heeft echt maar één nummer als klant. Het merendeel wil gewoon een simkaartje voor in de Smartphone, zodat daarmee gebeld/internet/whatsapp kan worden. Tijdens bestellen geeft je je email op, en telefoonnummer + wachtwoord is het Mijn Simyo account om alles te beheren. Geen “verzin een gebruikersnaam vraag” of "dit e-mailadres is reeds in gebruik.”. Ja, ‘onpersoonlijk’ maar voor het doel dat Simyo voor ogen heeft werkt die keuze prima!

Om op die basis te zeggen dat je niet gerespecteerd wordt, vind ik vrij ver gaan.

De inflatiecorrectie is niet leuk en kan door verlengen vaak omzeild worden. Voor marketing zijn prijzen zoals 11,93 en 12,20 natuurlijk onverkoopbaar aan nieuwe klanten, dus zie je dat alleen huidige klanten inflatiecorrectie krijgen. Het aanbod voor nieuwe klanten en dus ook voor verlengen blijft (zoals in het verleden gebeurde) een mooie prijs. Natuurlijk is dat geen garantie dat dat dit jaar ook zo is, maar dat kun je per 1 oktober zien.

10 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • August 25, 2025

Beste ​@GrumpyClient ieder mobiel nummer bij Simyo heeft zijn eigen account.

Je kunt echter binnen de Simyo-app wel een ander account toevoegen, mits de andere partij dat goedkeurt na de uitnodiging tot koppelen.

Gewoon even de app goed doorlezen over dat onderwerp.

Of geef ik nu een domme reactie😎?

• auteur
  • Beginner
  • August 25, 2025

Hoi JanD,

Nee, dat was absoluut geen domme reactie!

Ik gebruik de App niet, omdat websites dezelfde oplosssingen kunnen bieden.

Maar ik ben een mens, geen (telefoon-)nummer. Dus 2 accounts toont geen respect voor mij als klant.

(Ik heb ruim 65 jaar ervaring in het leven en 40 jaar ervaring in de ICT. Simyo kan nog wel wat van mij leren.)

Friesian
  • Forum Expert
  • August 25, 2025

Beste ​@GrumpyClient 

, ik meen me te herinneren dat je in mijn simyo alleen per abonnee nummer kunt inloggen en dat je voor een ander account weer ook kunt inloggen en dat dit al jaren geleden door Simyo zo is ontwikkeld en werkt.

Bij de simyo app kun je idd 1 hoofdnummer hebben en andere accounts toevoegen na goedkeuring. 

En volgens mij heeft Simyo voor anderen, jou en ook mij respect als mens en klant. 

Volgens mij heeft Simyo dit zo al jaren gekozen in hun beleid of zeg ik nu iets doms? 😎

Off topic.. 

Je doet me aan iemand denken die ​@JanD ook nog wel zal kennen van een ander forum. 🙂

• auteur
  • Beginner
  • August 25, 2025

Beste ​@Friesian,

• Meer dan één account is klantonvriendelijk. Mag ik niet meer dan één product afnemen?
  • Ja, het werk voor Simyo. Maar niet goed voor mij. Dat is toch niet klantvriendelijk?
  • Als ervaren softwareontwikkelaar noem ik de oplossing van Simyo bagger. (En ik vrees dat je gelijk hebt dat dit het beleid is.)
  • Nee, ik wordt niet gerespecteerd. Voor Simyo ben ik noch een mens. Ik ben een nummer. Ik vind dat klantonvriendelijk.

Ik mopper omdat ik wéér een account krijg, terwijl ik al klant ben. Domme vragen. Extra wachtwoorden, Slechte beurt van Simyo, Ik ben klant.Registreer wat ik kocht. Hoe moeilijk is dat?

Friesian
  • Forum Expert
  • August 26, 2025

Beste ​@GrumpyClient 

Ik geloof niet dat mijn reactie dom was, maar goed ieder zijn mening. Je bent akkoord gegaan met de voorwaarden toen je een abonnement koos en ook toen je een prepaid koos. En de prijsaanpassingen, inflatiecorrectie daar begrijp ik je volkomen in. Maar goed, ook dat staat in de voorwaarden. 

Begrijp ik je zo goed dat je bijvoorbeeld 1 email adres op de Mijn Simyo site  zou willen gebruiken voor de 2 aansluitingen? 

En ik geloof echt oprecht dat je voor Simyo waardevol zou kunnen zijn met je ict achtergrond . Zo was ook een ander persoon op een ander forum.

Kritisch naar weerszijden en eerlijk. 👍

Offtopic, vroeg wakker maar om een andere reden. 🙂

Forum|alt.badge.img+7
  • Forum expert
  • August 26, 2025

Maar blijkbaar hebben ze daar niet voldoende hersennen om te begrijpen dat ik één klant ben met twéé producten. 

En klantenservice:

noreply@mij.nl

Hersennen noch hart.   

Ergens anders schrijf je dat je boven de 65 bent, Maar je hebt nog voldoende te leren, namelijk een beetje respectvol communiceren,

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • August 26, 2025

Beste ​@Friesian,

Ja, maar wij software ontwikkelaar weten wat zou kunnen. Tegelijkertijd is Simyo een budget provider. Elk uurtje software ontwikkeling kost geld, dus dingen moeten simpelweg gemakkelijk. Zowel in techniek als voor een groot deel van de klanten.

Het merendeel heeft echt maar één nummer als klant. Het merendeel wil gewoon een simkaartje voor in de Smartphone, zodat daarmee gebeld/internet/whatsapp kan worden. Tijdens bestellen geeft je je email op, en telefoonnummer + wachtwoord is het Mijn Simyo account om alles te beheren. Geen “verzin een gebruikersnaam vraag” of "dit e-mailadres is reeds in gebruik.”. Ja, ‘onpersoonlijk’ maar voor het doel dat Simyo voor ogen heeft werkt die keuze prima!

Om op die basis te zeggen dat je niet gerespecteerd wordt, vind ik vrij ver gaan.

De inflatiecorrectie is niet leuk en kan door verlengen vaak omzeild worden. Voor marketing zijn prijzen zoals 11,93 en 12,20 natuurlijk onverkoopbaar aan nieuwe klanten, dus zie je dat alleen huidige klanten inflatiecorrectie krijgen. Het aanbod voor nieuwe klanten en dus ook voor verlengen blijft (zoals in het verleden gebeurde) een mooie prijs. Natuurlijk is dat geen garantie dat dat dit jaar ook zo is, maar dat kun je per 1 oktober zien.

Friesian
  • Forum Expert
  • August 26, 2025

+1 👍

@Groentjuh 

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • August 26, 2025

Hi ​@GrumpyClient,

Bedankt voor je bericht. Het spijt me om te horen over je klacht.

Het klopt dat je per aansluiting een aparte account hebt om in te kunnen loggen in Mijn Simyo. Waarom doen wij dit op deze manier? Dit heeft simpelweg te maken met het feit dat je per aansluiting verschillende gegevens hebt zoals verbruik, facturen etc. Op deze manier proberen wij het per aansluiting overzichtelijk te houden voor onze klanten. Wist je dat je de mogelijkheid hebt om meerdere accounts in de Mijn Simyo app te koppelen? De instructies hiervoor kun je vinden op onze website. Op deze manier kun je gemakkelijk switchen tussen je accounts via de Mijn Simyo app.

Beste ​@Friesian,

Ik moet je wel mededelen dat het belangrijk is dat wij respectvol met elkaar omgaan op het forum. Het is dan ook zeker niet gepast om iemand die jou probeert te helpen “dom” te noemen. Je kunt onze huisregels hier terugvinden. Ik wil je vragen om hier rekening mee te houden.

Heel erg bedankt voor jullie hulp! ​@JanD ​@Friesian ​@wimj12 ​@Groentjuh 😊

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Roeqajja

• auteur
  • Beginner
  • August 26, 2025

Maar blijkbaar hebben ze daar niet voldoende hersennen om te begrijpen dat ik één klant ben met twéé producten. 

En klantenservice:

noreply@mij.nl

Hersennen noch hart.   

Ergens anders schrijf je dat je boven de 65 bent, Maar je hebt nog voldoende te leren, namelijk een beetje respectvol communiceren,

Dat doe ik dus. Respectvol communiceren. Want ik wijs Simyo slechts op de erbarmelijke communicatie met klanten

Je mag daar een eigen mening over hebben. Maar het is niet respectvol om mij te betichten van onvoldoende kennis..De pot verwijt de ketel dat ‘ie zwart ziet?