Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Belminuten meenemen naar de volgende maand. Kan dat?

  • 9 februari 2017
  • 13 reacties
  • 404 Bekeken

Badge
Waarom heeft Simyo geen mogelijkheid om belminuten mee te nemen naar de volgende maand.
De ene keer bel ik veel, de andere keer weinig, maar normaal meer dan genoeg voor mijn belbundel.
icon

Beste antwoord door Asma 10 februari 2017, 11:18

Hoi mandersp,



Bedankt dat je met ons meedenkt!



Op dit moment zijn je bundels slechts één maand geldig. Je start de nieuwe maand bij ons altijd met een schone lei en nieuwe bundels. 😃



Het is natuurlijk wel een goed punt om over na te denken. Hierom zal ik nagaan of dit al op onze 'Wall of Change' staat. Als 'ie er al niet op staat, dan zorg ik ervoor dat dit erop wordt gezet.



@ Ray, bedankt!



@ Friesian, de klantenpanel is gisteren al geweest. Maar naast de klantenpanel zijn wij intern altijd bezig met het verbeteren van onze producten. Ik weet niet of dit gisteren al aan bod is gekomen, maar zal dit zeker gaan navragen.



Groetjes,

Asma
Bekijk originele reactie

Belminuten meenemen naar de volgende maand


13 reacties

Reputatie 7
Je schaft bij Simyo een bundel aan met een looptijd / geldigheidsduur van een maand / 30 dagen. Het is aan jou / ons als klant om die minuten of MB's binnen die looptijd op te maken. Daar ben je overigens mee akkoord gegaan toen je klant werd. :)

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/kan-ik-belminutenmbs-meenemen-naar-de-volgend-75?c=37
Ik mis in de pol, geen en/of mijn mening/anders.
Maar om een andere benadering te kiezen dan Ray. :)

Misschien zijn er brainstormsessies waar ook dit ter sprake komt/kwam..
Hoe stel je het voor als het wellicht zou gebeuren? Iedere keer restant van vorige maand bij actuele maand?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi mandersp,

Bedankt dat je met ons meedenkt!

Op dit moment zijn je bundels slechts één maand geldig. Je start de nieuwe maand bij ons altijd met een schone lei en nieuwe bundels. 😃

Het is natuurlijk wel een goed punt om over na te denken. Hierom zal ik nagaan of dit al op onze 'Wall of Change' staat. Als 'ie er al niet op staat, dan zorg ik ervoor dat dit erop wordt gezet.

@ Ray, bedankt!

@ Friesian, de klantenpanel is gisteren al geweest. Maar naast de klantenpanel zijn wij intern altijd bezig met het verbeteren van onze producten. Ik weet niet of dit gisteren al aan bod is gekomen, maar zal dit zeker gaan navragen.

Groetjes,
Asma
Asma, dit punt is al vaker voorbij gekomen met reacties, het is dus niet nieuw.
Reputatie 7
En ik snap werkelijk niet waarom mensen zich bepaalde zaken afvragen die zij van de voren hadden kunnen weten. En daarmee doel ik op algemene zaken en niet alleen een abonnement bij bijvoorbeeld Simyo. Maar nee, we gaan een abonnement afsluiten en ons dan pas afvragen waarom je de belminuten niet mee kan nemen. Sorry maar dan ben je verkeerd bezig in mijn ogen. En ik zie vergelijkbare zaken hier voorbij komen en ik vind dat best wel zorgwekkend want dat duidt erop dat de consument zich nier verdiept in hetgeen zij aanschaffen.

Even een kleine opsomming hier op het forum;

- Meenemen MB's en Belminuten;

- Buitenlandbundels;

- Het veel besproken plafond;

- Bellen of smsen naar entertainmentnummers.

Kortom allemaal zaken waarom vragen worden gesteld maar waar men van te voren van had kunnen weten of Simyo in deze dat aanbiedt.

Ik beantwoord de vragen met alle liefde hoor maar ik verbaas me er elke keer weer over.

PS: Mandersp dit was niet direct en alleen tegen jou gericht maar jouw vraag was voor mij aanleiding om mijn bezorgdheid hierover eens kenbaar te maken.
Tuurlijk Ray, ja en amen, Ray. ;);)
Iedereen mag vragen stellen, die jij beantwoord.

Geachte Mods, wel handig voor jullie hè. ;):)

Ik verschil van mening, en dat weet je donders goed, lijkt me. En dat MAG OOK !
Andere providers en Simyo houden elkaar in de gaten, klanten vergelijken en dragen punten aan.

Verbeteringen moeten bespreekbaar blijven, waarvoor dient anders feedback, ook in de vorm van vragen...topics. Het is een openbaar forum.
Toch?

Dankjewel voor het punt van plafond. ..mijn topic o.a..

********
Het WAAROM deze keuze.? Worden belbundels anders duurder dan in deze?

@mandersp
Hoe stel je het voor als het wellicht zou gebeuren? Iedere keer restant van vorige maand bij actuele maand?

Ik ben benieuwd naar je reactie. 🙂
Reputatie 7
Friesian ik weet heel goed hoe jij er over denkt. En waar ik al bang voor was blijkt nu ook, er word niet goed gelezen.

Ik heb het erover dat iemand een contract afsluit en pas daarna gaat afvragen of die bewuste leverancier iets aanbiedt.. Een verbetering aandragen is iets anders maar dat was nu niet de vraag 😉
Ik lees heel goed hoor Ray.
Ik beantwoord de vragen met alle liefde hoor maar ik verbaas me er elke keer weer over.

Er zijn meer behulpzame klanten. Er zijn mods die antwoord geven. En dat doe ik ook, maar het gaat niet om jouw verbazing. Het gaat de TS om het WAAROM er geen optie is om belminuten mee te nemen.

Waarom heeft Simyo geen mogelijkheid om belminuten mee te nemen naar de volgende maand.
De ene keer bel ik veel, de andere keer weinig, maar normaal meer dan genoeg voor mijn belbundel.

Het WAAROM deze keuze.? Worden belbundels anders duurder dan in deze?

Wat jij opsomt heeft niets te maken met de vraag van de TS.
Ts geeft al aan hoe de gekozen bundel voor hem/haar uitpakt.
Maar geen ANTWOORD op de vraag. (neem dit vooral niet persoonlijk beste Asma)

Vergelijk het met rekensommen. :)
Het gaat er niet om wat je rekent maar dat je begrijpt wat je uitrekent.
Wanneer er alleen maar herhaalt wordt wat op de site staat geeft dat geen indicatie voor de TS over het WAAROM.

Ik zag buitenbundel kosten van medeklanten, ik zag/zie wat het kost voor de klant en ook wat het kost de coulance die in sommige gevallen wordt gegeven wat Simyo OOK geld kost.

Al weet je hoe de bundels eruit zien, al lees je de voorwaarden. Onwillekeurig ga ik aan het denken, meedenken.....
Verbazen is dus niet nodig misschien verwonderen.

Ik heb mijn vraag van het plafond wat later gesteld, en het netjes afgewerkt.
Je spreekt over verkeerd bezig, je oordeelt (voor jezelf).

Ik ben bang dat jouw reactie van verbazing over andere onderwerpen een soort topic-kaping is.

********
Maar we dwalen af over het WAAROM ! Deze discussie raakt of topic v.w.b. de vraag.

Waarom heeft Simyo geen mogelijkheid om belminuten mee te nemen naar de volgende maand.
De ene keer bel ik veel, de andere keer weinig, maar normaal meer dan genoeg voor mijn belbundel.:)

DUS Simyo....Het WAAROM deze keuze.? Worden belbundels anders duurder dan in deze?

:)

Een/de achterliggende gedachte kan helpen.:)
Reputatie 7
De vraag is waarom er geen mogelijkheid is om overgebleven belminuten mee te nemen.

Het antwoord is omdat de belminuten in de bundels een geldigheid hebben van een maand / 30 dagen.

Als je de belminuten wel kon meenemen dan hadden ze een langere geldigheid, oftewel vraag is beantwoord.

De vraag was niet waarom er door Simyo voor deze opzet is gekozen.
Op die manier had ik het nog niet bekeken, je hebt gelijk boss. :)
Soms duurt het ff voor het kwartje valt, owhnee dat kan niet meer sinds de euro, balen. :P

Maar onder ons gezegd, er zijn tijden dat zoiets wel van pas zou komen. 🙂 Ik mag er vanuit gaan dat je begrijpt wat ik bedoel.. (privéomstandigheden en zakelijk)
Reputatie 5
Badge +8
Friesian en Ray, goed om te zien dat jullie elkaar scherp houden :P

@Friesian, je hebt gelijk, dit is inderdaad al eens eerder aangekaart. Toevallig vorige week nog door het klantenpanel.

Je minuten (en MB's) meenemen wordt voorlopig niet mogelijk bij Simyo. Dat je niet elke maand evenveel verbruikt begrijpen wij heel goed, daarom is het ook mogelijk om elke maand je bundels aan te passen. En als je onverwachts niet genoeg hebt aan je abonnement dan kun je MB's bijkopen waarmee je tegenwoordig ook kunt bellen :D

Het meenemen van belminuten en MB's klinkt ideaal, maar ook daar zitten haken en ogen aan. Bij Telfort bijvoorbeeld, zijn je minuten en MB's drie maanden geldig, maar je kunt je bundel alleen verlagen naar je originele bundel. Dat is een belangrijk verschil.

Groetjes,
Sean
ff Sean scherp houden. ;)

Sean, elke provider heeft wel een addertje tussen de grassprietjes zitten. :)

Om bij sim only naar mijn behoefte te werken 200 minuten, beter 300 en 500 MB op dit moment. Dan kwam ik uit INCLUSIEF 4G op 18 à 19 euro.
Bij Telfort betaal ik nu 13 eur plus 0.09 inflatiecorrectie. Dus 13.09 INCLUSIEF 4G, dat scheelt een 5 à 6 eur in de maand.
restant minuten en MB zijn 2 maanden geldig bijgeteld bij begin nieuwe maand bundel.

5 euro (6 bij 100 minuten meer) extra betalen voor alleen maar extra 4G is ook een behoorlijk addertje.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Friesian,

Dat is inderdaad een mooie aanbieding, maar elke provider heeft zo z'n voor- en nadelen. Het is daarom ook mooi dat er verschillen zijn tussen de providers zodat de consument kan kiezen. Gelukkig ben jij blij met je abonnement bij Telfort :$

Groetjes,
Caspar

Reageer