.

Beantwoord

Whatsapp beveiligingscode sms op oud nummer van simyo binnengekomen. Hoe kunnen we dit oplossen?

  • 21 September 2015
  • 3 reacties
  • 534 Bekeken

Mijn iPhone heeft vanmiddag besloten om zichzelf compleet te wissen, waardoor ik al mijn gegevens kwijt ben en dus ook die van whatsapp. Nou was ik altijd ingelogd via mijn oude 06-nummer, maar heb bij mijn nieuwe simyo account ook een nieuw nummer gekregen. Ik heb de simkaart van mijn oude nummer net in mijn telefoon gestopt en de sim- pincode ingevoerd, maar krijg de melding ''geen service'' bovenin beeld te zien. Ik krijg de beveiligingscode dus helaas niet binnen. Hebben jullie misschien een plek waar deze sms binnengekomen kan zijn?
alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Angela 22 September 2015, 15:33

Bekijk originele reactie

3 reacties

Als je met je nieuwe / huidige simkaart in de telefoon de app Whatapp opent, ga je naar instelling - account en telefoonnummer wijzigen. Daar moet je dan je oude en nieuwe nummer invoeren. Nadat je dat gedaan hebt worden je gegevens omgezet.

BTW: geen privé zaken op het forum plaatsen zoals telefoonnummer. Dit is een open forum en voor iedereen zichtbaar 🙂 Binnen een uur kun je dit nog wijzigen.
Hoi Raytje,
Ik heb m'n telefoon nummer verwijderd, bedankt voor de tip.

Ik denk alleen dat je mij verkeerd begrijpt. Namelijk, ik had een account op whatsapp met telefoonnummer 06-X.... dit nummer was gekoppeld aan mijn oude abonnement bij simyo. Toen ik een nieuw abonnement kreeg, kreeg ik ook een nieuw telefoonnummer 06-Y.... whatsapp ziet helaas niet dat dit nummer anders is geworden en gaat er nog steeds van uit dat je nummer 06-X.... is. nu is whatsapp van mijn telefoon verwijderd, net zoals alle andere apps, waardoor ik dus opnieuw moet inloggen op whatsapp. wanneer je dit doet zegt whatsapp: vul je telefoonnummer in, en wij sturen je een sms naar dat nummer met een code waarmee je kan inloggen. helaas was mijn whatsapp gekoppeld met 06-X...., waardoor ik geen code binnenkrijg op mijn telefoon. de code kan ik alleen ontvangen via 06-Y.... Ik kan dus alleen in whatsapp komen met mijn nieuwe telefoonnummer, terwijl ik daarmee nog geen account had.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marvineelbertsen,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat lastig dat je nu geen gebruik kunt maken van WhatsApp! Dat is tegenwoordig een echte must natuurlijk 🙂

Het is voor mij heel erg lastig om jou hier goed mee te helpen. Het gaat hier om een applicatie die wij als Simyo niet beheren. Het activatiesms'je wordt door ons niet opgeslagen in een database of iets in deze richting. Dit om jouw privacy te beschermen. Ik denk dat je hiervoor het beste bij WhatsApp zelf kunt aankloppen.

Omdat je hebt doorgegeven om welk type toestel het gaat, ben ik zo vrij geweest even iets op te zoeken voor je. Ik heb een stappenplan kunnen vinden van WhatsApp zelf. Hier leggen ze volledig uit wat je kunt doen als je het sms'je niet binnenkrijgt. Dit zou je eens kunnen doornemen. Houd je ons even op de hoogte? Ik ben erg benieuwd hoe het opgelost kan worden voor je!

@Raytje, bedankt voor het meedenken en de tips!

Ik heb dit topic verplaatst naar 'iPhone / iOS'. Op deze manier houden we het forum overzichtelijk.

Groetjes,
Angela

Reageer