.

Beantwoord

wel 3G icoontje in statusbalk, maar geen 3G dataverbinding

  • 2 March 2014
  • 2 reacties
  • 1334 Bekeken

Badge
Ik had in de maand februari 4G aangezet (via de site) om even te testen, dit werkte goed...Maar heb het voor 25 feb ook weer uitgezet. Ik kon tot vrijdag 28 februari (laatste dag vd maand en bundel) perfect internetten, zowel 3G als 4G. Vanaf zaterdag 1 maart (ingang nieuwe maand/bundel) kan helemaal NIET meer internetten via 3G.
Ik zie wel gewoon het 3G icoontje in de statusbalk van mijn iPhone 5S. Als ik het internet probeer op te gaan krijg ik de volgende melding: "Er is geen netwerkverbinding beschikbaar. Ga naar Instellingen om een verbinding te selecteren".

Het is nu zondag en nog steeds geen 3G verbinding. Inmiddels heb ik dit weekend de volgende handelingen uitgevoerd:

- 4 keer opnieuw APN instellingen ingevoerd en iPhone rebooted (ook met 15 a 20 minuten de telefoon uit te laten)
- 2 keer iPhone helemaal terug naar Fabrieksinstellingen gezet
- Vliegtuigmodus uit en aan.... dit heb ik een keer of 4 geprobeerd
- 3 keer SIM card eruit gehaald en weer terug in mijn iPhone 5S

Niets helpt, geen mogelijkheid tot internetten via 3G. Internetten via WiFi doet het gewoon wel goed.

Ik vind het zeer toevallig dat ik op 28 februari nog prima kan internetten via zowel 3G en 4G, en op 1 maart ineens niet meer kan internetten via 3G

Ik word graag geholpen door een Simyo medwerker in deze
icon

Beste antwoord door Ernst 5 March 2014, 17:09

Bekijk originele reactie

2 reacties

Badge
zojuist weer contact gehad met de zogenaamde "Klantenservice''. Wat mij gisteren is beloofd door meerdere Simyo medewerkers is dus niet uitgevoerd. Wederom wordt mijn probleem voorgelegd bij de IT afdeling... Er moeten wat instellingen aangepast worden, iets wat mij dus gisteren ook beloofd is.

Wederom dus geen internet en ga morge ik de 5e (!!!) dag in zonder internet.

Het gaat zeer hard achteruit met Simyo, ben al jaren klant... NAuwelijks problemen gehad tot deze week. Maar dat het gewoon niet word opgelost, terwijl je keurig al je rekeningen betaalt op tijd en Simyo niet de diensten levert waarvoor de klant betaald, vind ik ronduit slecht.

Ergste is nog dat de Simyo medewerkers van alles beloven en totaal niet nakomen, niets gewoon...

Toch maar eens verder kijken naar een mobiele provider die zijn klanten wel serieus neemt en internet via 3G kan bieden (iets wat bij Simyo al bijna 5 dagen niet mogelijk is)
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Geert1967,

In dit topic heb ik reeds een reactie gegeven op je vraagstuk.

Reageer