.

Beantwoord

Waarvoor is onbekende sms naar engeland?

  • 17 December 2015
  • 10 reacties
  • 541 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Ik gebruik nooit sms, hoe kan het dan dat een snachts om 4 uur naar Engeland verstuurde sms bij mij word afgerekend?
icon

Beste antwoord door Peter uit Ede 18 December 2015, 09:06

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Welk nummer in Engeland? Heb je soms een iPhone?
Ja, ik heb een iPhone.
Het betreffende nummer is: 0447786205094
Zover ik weet, vanaf Iphone 4 bij gebruik van Facetime wordt er een activering SMS gestuurd naar het opgegeven nummer 0447786205094.
Reputatie 7
Badge +9
Het is inderdaad een activerings sms voor FaceTime en iMessage. Het wordt in principe eenmalig verzonden behalve wanneer de registratie de eerste keer niet lukt. Het wordt ook opnieuw verzonden als je de simkaart verwijdert en terugplaatst, en als je FaceTime hebt uitgezet en weer aan. Providers die ook iPhones verkopen brengen de kosten van deze sms niet in rekening. Simyo dus wel.
Bedankt, is duidelijk. Was bang dat het iets illegaals was.
Overigens wel op een vreemd tijdstip verzonden.
Heb ook geen idee of ik iets geschakeld heb.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Spar,

Het antwoord van zowel Peter uit Ede en Scotsman klopt. Bedankt beiden!

Via deze pagina kun je meer lezen over dit nummer. Je hoeft je in elk geval geen zorgen te maken dat dit nummer iets illegaals is 😛.

Heb je er verder nog vragen over?

Groetjes,
Estelle
Reputatie 7
Badge +9
Yep, tismewat met die Appleflap en hun activerings sms-en. Heeft al heel wat vragen opgeleverd.:8
Reputatie 6
Badge +10
Als je het activeringsproces zou omdraaien (dat Apple zelf een verificatie sms stuurt naar de klant), zoals bijvoorbeeld Whatsapp heeft, kost het de klant niet een paar cent per cent. Maar uiteraard; het mag altijd wel wat kosten bij Appleflap 😉.

Groetjes, Tiury
kost het de klant niet een paar cent per cent.

Groetjes, Tiury


Leg die is uit? 😃 Haha snap je wel hoor, ff sarren 😃
Reputatie 6
Badge +10
Dit is nou precies de reden dat ik normaal gesproken niet werk op maandag 😉. Paar cent per keer natuurlijk.

Reageer