.

Beantwoord

Waarom werkt mijn nieuwe iPhone 5S opeens niet meer als hotspot?

  • 14 August 2019
  • 4 reacties
  • 438 Bekeken

  • Beginner
  • 2 reacties
Tethering werkte prima op mijn vorige Iphone 5s. Helaas sneuvelde die. Op de volgende Iphone 5s, met de zelfde simyo-simkaart werkt het niet. Ik krijg de melding ' Om de persoonlijke hotspot voor deze account te activeren, neem je contact op met kpn nl.'
Op het KPN-forum is dit jaren geleden behandeld, maar de link naar de oplossing werkt niet meer. Het had te maken met instellingen / APN.
Zie hier: https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/hotspot-72594
Kan deze oplossing weer 'wakker' gemaakt worden? Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Bas 14 August 2019, 14:50

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Hoi qnj,

Ik heb volgens mij een keer PRECIES hetzelfde probleem gehad! Was voor mij een kwestie van de APN-instellingen aanpassen en toen werkte alles weer. Laten we daar dus maar mee beginnen!

Kun je voor mij even nagaan wat je ziet staan als je naar Instellingen > Mobiel netwerk > Mobieledatanetwerk gaat? Dat zou namelijk moeten zijn:

  • APN: internet
  • Gebruikersnaam: KPN
  • Wachtwoord: gprs

Je ziet nu waarschijnlijk in dat menu onder het kopje "Mobiele data" iets anders staan dan onder het kopje "Persoonlijke hotspot". Maar die gegevens moeten dus wel overeenkomen, anders werkt het niet 😉 Kun je me laten weten of jij dit ook ziet staan? En heb je toevallig al een keer je toestel in iTunes verbonden? Want dan worden de juiste netwerkinstellingen als het goed is ook automatisch gepusht.

Groetjes,

Bas
Dank je Bas. Op je vraag: Onder beide kopjes staat precies het zelfde:
APN internet
Gebruikersnaam
Wachtwoord

In vullen van gebruikersnaam en wachtwoord, op beide plekken hetzelfde, en dan aanklikken van ’Stel opnieuw in’ , levert niets op.
Ondertussen blijft in het scherm het raderwieltje een poos draaien, totdat verschijnt: ’Configureer persoonlijke hotspot’ En daar op geklikt verschijnt weer ' Om de persoonlijke hotspot voor deze account te activeren, neem je contact op met kpn nl.'

Anders dan de iTunes-store, heb ik niets met iTunes.

Graag een vervolg met tips.
Vervolg: Je suggestie ’En heb je toevallig al een keer je toestel in iTunes verbonden?’ , bracht me met het woord ’push’ op het idee de Iphone maar eens helemaal uit, ècht uit, te zetten. Na weer opstarten had ik op de oude vertrouwde manier zomaar m’n hotspot weer in de lucht. Probleem op deze wijze opgelost dus.
Reputatie 6
Badge +5
Hi qnj,

Fijn dat het opnieuw opstarten van het toestel uitkomst heeft geboden! Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?

Groetjes,
Niels

Reageer