Skip to main content
Vraag

Waarom kan ik niet gelijktijdig bellen en internetten met de Simyo eSIM?

  • May 12, 2025
  • 14 reacties
  • 190 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb een iPhone 16 Pro Max met daarop de meest recente iOS versie (18.4.1 op moment van schrijven). In het toestel zit een fysieke simkaart van Odido en een e-sim van Simyo.

Wanneer ik de Odido simkaart gebruik dan kan ik, terwijl ik aan het bellen ben, ook gebruik maken van het internet. Bij mijn Simyo abonnement werkt dit echter niet.

Ik heb, zowel bij mijn Odido als mijn Simyo abonnement, bij instellingen (mobiel netwerk > opties mobiele data > gesprekken en data) 5G automatisch ingesteld staan.

Wat kan verklaren waarom dit niet werkt?

14 reacties

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum expert
  • May 12, 2025

Mogelijk dat VoLTE niet aan staat voor de Simyo eSim in jouw toestel?

In dien dat niet aan staat of niet goed werkt voor Simyo op uw toestel, dan valt u terug naar 2G voor bellen. En over 2G kun je niet bellen en internetten tegelijk.


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • May 12, 2025

Hoi ​@RobCoenenAgrippa,

Bedankt voor je bericht. Wat ​@Groentjuh zegt klopt inderdaad. Zou je dit kunnen controleren in jouw telefoon? 

Ik hoor het graag van je. 

Groetjes,
Amy


Ron H
Forum|alt.badge.img+6
  • Know-it-all
  • May 12, 2025

Ben benieuwd waar dan?


Zoals eerder benoemd: "Ik heb, zowel bij mijn Odido als mijn Simyo abonnement, bij instellingen (mobiel netwerk > opties mobiele data > gesprekken en data) 5G automatisch ingesteld staan.”

 

Mijn instellingen zijn verder, m.u.v. de APN logischerwijs, hetzelfde als bij mijn Odido abonnement.


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • May 13, 2025

Hoi ​@RobCoenenAgrippa,

Bedankt voor je reactie. Bij sommige iPhone's heb je nog een aparte optie om VoLTE in te schakelen maar ik vermoed dat jouw telefoon dat niet aangeeft (mijn iPhone 15 heeft dit ook niet).

Ik zal even onze netwerk specialist benaderen voor verder onderzoek, wellicht dat zij kunnen zien wat hier misgaat.

Zodra ik een reactie krijg zal ik je een terugkoppeling geven in dit topic.

Groetjes,
Amy


Forum|alt.badge.img
  • Beginner
  • May 13, 2025

Begrijp ik goed dat je dual sim hebt??

dan is het goed mogelijk dat je bij mobiel netwerk daarna mobiele data de optie sta schakelen tussen mobiele data toe in moet schakelen dat had ik ook gedaan en heb nu wel internet ongeacht ik gebeld wordt of bel.


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • May 14, 2025

Hoi ​@RobCoenenAgrippa,

Ik zie dat je van ​@Mefra een tip hebt gekregen. Zou je dit eens kunnen proberen? Hopelijk werkt het hierna! 

Zo niet, dan wil ik je vragen om de fysieke simkaart van Odido even uit je telefoon te halen en dan te testen of de eSIM wel werkt met bellen en internetten tegelijkertijd.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy


Begrijp ik goed dat je dual sim hebt??

dan is het goed mogelijk dat je bij mobiel netwerk daarna mobiele data de optie sta schakelen tussen mobiele data toe in moet schakelen dat had ik ook gedaan en heb nu wel internet ongeacht ik gebeld wordt of bel.

Die optie stond reeds aan.

Hoi ​@RobCoenenAgrippa,

Ik zie dat je van ​@Mefra een tip hebt gekregen. Zou je dit eens kunnen proberen? Hopelijk werkt het hierna! 

Zo niet, dan wil ik je vragen om de fysieke simkaart van Odido even uit je telefoon te halen en dan te testen of de eSIM wel werkt met bellen en internetten tegelijkertijd.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy

Dit maakt geen verschil.


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • May 19, 2025

Hoi ​@RobCoenenAgrippa,

Bedankt voor je reactie. Jammer dat het geen verschil maakt. 

Ik heb dit nogmaals voorgelegd bij onze Netwerk Specialist. Zodra ik een reactie krijg zal ik je een terugkoppeling geven.

Groetjes,
Amy


Hoi ​@RobCoenenAgrippa,

Bedankt voor je reactie. Jammer dat het geen verschil maakt. 

Ik heb dit nogmaals voorgelegd bij onze Netwerk Specialist. Zodra ik een reactie krijg zal ik je een terugkoppeling geven.

Groetjes,
Amy

Is er per toeval al nieuws te melden hierover?


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • May 27, 2025

Hoi ​@RobCoenenAgrippa,

Helaas heb ik nog geen reactie ontvangen. Ik zal vragen of er al meer bekend is. Excuses voor het lange wachten.

Groetjes,
Amy


We zijn exact 1 maand verder maar helaas nog altijd geen reactie.


Amy
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • June 16, 2025

Hoi ​@RobCoenenAgrippa,

Mijn excuses, ik heb de terugkoppeling over het hoofd gezien. 

De Netwerk specialist geeft aan dat er nergens een blokkade te zien is. Als je niet aan het bellen bent heb je dan wel een goede internetverbinding met de Simyo Simkaart? Heb je misschien een VPN verbinding aanstaan in de telefoon?

Ik hoor het graag van je. 

Groetjes,
Amy


Hoi ​@RobCoenenAgrippa,

Mijn excuses, ik heb de terugkoppeling over het hoofd gezien. 

De Netwerk specialist geeft aan dat er nergens een blokkade te zien is. Als je niet aan het bellen bent heb je dan wel een goede internetverbinding met de Simyo Simkaart? Heb je misschien een VPN verbinding aanstaan in de telefoon?

Ik hoor het graag van je. 

Groetjes,
Amy

Wel een goede internetverbinding; geen VPN.