.

Beantwoord

Waarom is er zoveel internet verbruikt?

  • 22 December 2017
  • 2 reacties
  • 335 Bekeken

Gisteren ben ik gewisseld van mobiel (een iPhone) en later op de avond naar mijn training gegaan. Ik had mijn internet aan laten staan en ik heb nu een enorm hoge rekening door het gebruik van internet. Niks was toen ik mijn mobiel opborg aan het laden, dat was in ieder geval nergens te zien. Toch heb ik na elke twee minuten ongeveer 9 euro verspild zonder dat ik op mijn mobiel zat. Iemand enig idee hoe dit kan?
icon

Beste antwoord door Jihane 22 December 2017, 11:53

Bekijk originele reactie

2 reacties

Hoi,

Je vraagt hoe het kan.

Ik had mijn internet aan laten staan


Dat is de / een reden. De telefoon is verbonden met het internet en kan dus, zonder dat hij gebruikt word gebruik maken van internet.

Lees hier meer over hoe je ongewenst en hoogverbruik kan proberen te voorkomen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Bieke,

Welkom op het Simyo Forum!

Oh, jee! Logisch dat je hiervan geschrokken bent! Het klinkt alsof je telefoon allerlei updates aan het uitvoeren was. Was de iPhone nieuw? Of had je je simkaart er net in gezet voor 't eerst? Het kan zo zijn dat hij eerst allerlei gegevens moest synchroniseren. Hij was niet verbonden met wifi, maar met je mobiele gegevens. Hierdoor is het erg snel gegaan! Ik kan niet voor je inzien waar de data precies aan verbruikt is, zoals ik ook je telefoongesprekken niet kan beluisteren of je sms'jes kan lezen. Maar jij kunt dat wel inzien! Hier lees je hoe.

Ik zie dat je nu geblokkeerd bent voor hoogverbruik. Hoogverbruik betekent dat je € 100,- op een dag of € 250,- in een week verbruikt hebt. Je aansluiting wordt dan, uit voorzorg gedeblokkeerd. Je kunt die blokkade opheffen door de instructies te volgen die in de e-mail staan die je hierover hebt ontvangen.

Heb je hier nog andere vragen over?

@ Ray, dank voor je reactie!

Groetjes,
Jihane

Reageer