.

Beantwoord

Waar komt mijn buiten bundel verbruik vandaan?

  • 19 August 2015
  • 34 reacties
  • 1180 Bekeken

Beste,
Ik kijk regelmatig naar mijn verbruik via de app. Tot mijn grote schrik zie ik vandaag dat het verbruik van mijn mobiel gisteren (18/8) buiten de bundel is geraakt. Tussen 13.58 uur en 15.24 uur zou het verbruik in totaal 668 MB aan data moeten zijn geweest. En in deze periode heb ik mijn mobiel niet of nauwelijks gebruikt.

Dit is meer dan ik het hele afgelopen jaar heb verbruikt. Inmiddels heb ik 3g/4g uitgezet en durf mijn mobiel niet meer te gebruiken.

Graag uw reactie hoe dit kan.
icon

Beste antwoord door Tiury 20 August 2015, 12:21

Bekijk originele reactie

34 reacties

4 dagen geleden ben ik dit onderwerp begonnen. Ik heb toen ook dezelfde avond de 500 MB bijgekocht. Tot op heden laat Mijnsimyo nog steeds niet zien dat de 'kosten buiten mijn bundel' zijn afgenomen door het aanschaffen van de extra 500 MB.

De zeer gewaardeerde Franswon gaf mij toen het volgende advies: "Maak je maar geen zorgen, de verwerking loopt altijd achter. Het beste is om nog een dag te wachten, is het dan nog niet bijgewerkt neem dan contact op met Simyo via forum, 1200 of een sociaal netwerk.". Ik heb nu 4 dagen gewacht. Graag een reactie van een moderator.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi JeSe,
Ik ben een beetje bang dat het idee van 500 MB bijkopen wanneer je (bijna) bundel op is niet geheel duidelijk voor je is.
Op 18 augustus, halverwege de middag was je reguliere internetbundel volledig verbruikt. Hierna,nadat je de sms hebt gekregen dat je bundel volledig verbruikt was, heb je nog eens 520 MB verbruikt.
Sinds 19 augustus heb je vervolgens geen internet meer verbruikt en op 22 augustus heb je 500 MB bij gekocht. Deze 500 MB heb je tegoed vanaf het moment van aanschaf totdat het verbruikt is of het einde van de maand. Welke het eerst komt.
Het geldt niet voor reeds gebruikt internet. Dus niet met terugwerkende kracht.
Je hebt die 500 MB dan ook nog steeds tegoed en je kunt dus voor die €5 nu nog internetten. Is het zo duidelijk voor je?
Hoi Ernst,
Je boodschap is wel duidelijk, maar in strijd met eerdere berichten op dit forum. Ik heb toen expliciet gevraagd "Als ik 500MB bijkoop dan gaat het verbruik buiten de bundel (nu 515MB) naar 15MB OF gelden de extra 500 MB alleen voor verbruik van 19/8 tot 31/8?".

Hierop kreeg ik vervolgens als reactie van Franswon "De bundel wordt opgeteld bij je huidige bundel, je kan ook 2 keer een bundel kopen, dan heb je nog 485 MB voor de rest van de maand. Als je de rest van de maand geen internet meer gebruikt is het goedkoper om de 15 MB buiten de bundel te betalen.". De reactie van Franswon klopt dus niet en is ook nooit tegengesproken door iemand van Simyo. Ik heb dus voor niks 500 MB bijgekocht. Ik voel mij nu dubbel misleid. Eerst die onverklaarbare hoge buiten bundel kosten (in 1.5 uur meer dataverbruik dan in het hele afgelopen jaar bij elkaar) en nu voor niks 500 MB bijgekocht. Ik vind dit onacceptabel en dan wordt het ook einde Simyo voor mij,
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Je Se,

Je hebt gelijk, er is niemand van ons die het antwoord van Franswon tegen gesproken heeft. Dit hebben we niet bewust gedaan. Dat dit wel had moeten gebeuren mag duidelijk zijn. Sorry voor het ongemak. Uiteraard heeft Franswon dit ook niet zo bedoeld. Vergissen is en blijft natuurlijk menselijk.

Ik zie je het liefst niet gaan als tevreden klant! Vooral niet om een communicatiefout aan onze kant. Om deze reden heb ik een verzoek verzonden waarin ik alsnog vraag om een tegemoetkoming in de kosten. Ik probeer de kosten alsnog binnen de extra MB bundel te laten vallen. Op dit moment kan ik nog niets beloven. Na maximaal 2 werkdagen word jij hierover benaderd. Houd je mij hiervan op de hoogte? Nogmaals, ik kan niets garanderen maar ik doe zeker mijn uiterste best voor je om dit recht te trekken.

Groetjes,
Angela
Hoi Angela, dank voor je reactie en voor het indienen van het verzoek. Ik houd je op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Je Se,

Geen probleem! Dat is in dit geval het minste wat we kunnen proberen. Fijn dat je mij op de hoogte wilt houden. Ik zie je bericht graag tegemoet.

Groetjes,
Angela
Hoi Angela, ik heb bericht gekregen. Simyo komt mij tegemoet. Mijn internetverbruikskosten worden tegen een extra bundel (ad €7) verrekend. Hartelijk dank voor jouw inspanning!!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi JeSe,

Bedankt voor je reactie. Graag gedaan :)

Als je nog vragen of opmerkingen hebt, dan weet je ons te vinden op het forum 🙂
De iPhone 4s van mijn vrouw heeft gisteren in 1 klap heel haar 200MB data tegoed verbruikt. Dit in 2 bursts: 's ochtends thuis terwijl ze lag te slapen (en er WiFi bereik was) en later rond 11u toen ze buitenshuis was. Op beide momenten was ze niet met haar mobiel bezig, en de dagen ervoor was er nul verbruik. Mysterieus. We hebben data nu uitgezet om hoge kosten te voorkomen. Moderator: enig idee wat hier aan de hand is? Ik zou hier graag even contact over hebben.

Reageer