.

Meevallend dataverbruik iPhone 5

  • 11 August 2013
  • 11 reacties
  • 1892 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9
Dit weekend heb ik voor het eerst internet via Simyo uitgeprobeerd op mijn iPhone 5 (normaal kan ik dat niet want ik woon niet in Nederland en daar is geen internet mogelijk als je een prepaid aansluiting hebt).

Ik ben een groot deel van de dag buiten WiFi bereik geweest maar heb tot dusverre helemaal geen buitensporig internetverbruik via het mobiele netwerk ervaren. Ik had van tevoren mijn instellingen veranderd om dit te voorkomen, waaronder:
(sorry, mijn iPhone is Engelstalig):

Settings > General > Cellular On > Cellular data On, Enable 3G; Cellular data network > standaard APN instellingen (iphonekpn.nl etc.) waar ik niets aan veranderd heb.
Settings > General > Use Cellular Data for: alles uit gezet.
Settings > iCloud > alles uit behalve Mail, Photo Stream en Documents & Data.
Settings > iCloud > Storage & Backup > Backup > iCloud Backup: uit.
Verder staan Facetime en iMessage allebei uit.

Momenteel ligt het dataverbruik voor vandaag onder de 1 MB. Gisteren toen ik ook een dagbundeltje had genomen was het rond 1.5 MB. Apps die ik het meeste heb gebruikt: Mail, FaceBook, Safari. Voor dergelijk licht tot matig internetgebruik blijkt een dagbundel van 20 MB ruim voldoende.

Hopelijk heeft iemand hier iets aan.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Bij mij valt het o.h.a. ook mee. Je moet alleen niet de speedtest.net app te vaak gebruiken. Die jaagt er per keer zo 4-5-6-7 MB's doorheen.
Badge
Misschien een vreemde vraag waarom gebruik je dan een IPhone5?
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor het delen van de informatie Scotsman. Bevalt de telefoon verder ook goed?
Reputatie 7
Badge +9
Bedankt voor het delen van de informatie Scotsman. Bevalt de telefoon verder ook goed?
Ik zou geen andere willen! Mooi toestel, mooi scherm, synschroniseert mooi met alle Macs die we in ons huis hebben, en met de normale instellingen (dus niet vanalles uitgezet zoals boven aangegeven) heb ik voldoende aan de maandelijkse limiet van 500MB die ik thuis bij mijn provider Three krijg. Plus natuurlijk het voordeel van Ultrafast internet (DC-HSDPA) waar de iPhone 5 mee over weg kan. Kortom, ik ben een gelukkig konijn ("happy bunny")!
Badge +6
Ik zou geen andere willen! Mooi toestel, mooi scherm, synschroniseert mooi met alle Macs die we in ons huis hebben, en met de normale instellingen (dus niet vanalles uitgezet zoals boven aangegeven) heb ik voldoende aan de maandelijkse limiet van 500MB die ik thuis bij mijn provider Three krijg. Plus natuurlijk het voordeel van Ultrafast internet (DC-HSDPA) waar de iPhone 5 mee over weg kan. Kortom, ik ben een gelukkig konijn ("happy bunny")!

Hoeveel GB iPhone heb je genomen en welke kleur? Ben je nu ook candy crush verslaafd 😛.
Reputatie 7
Badge +9
32 GB, wit. Echt een beauty. De gladde aluminium achterkant wordt door een dun donkergrijs plastic hoesje beschermd en het geheel ziet erg gedistingeerd uit. Nadeel is dat ik het hoesje elke keer moet lospeuteren om de Three nanosim door een Simyo nanosim te vervangen. Nee, geen verslaving aan Candy Crush, vreemd genoeg heb ik absoluut geen behoefte aan spelletjes. Maar misschien komt dat later nog eens.
Reputatie 5
Badge +11
32 GB, wit. Echt een beauty. De gladde aluminium achterkant wordt door een dun donkergrijs plastic hoesje beschermd en het geheel ziet erg gedistingeerd uit. Nadeel is dat ik het hoesje elke keer moet lospeuteren om de Three nanosim door een Simyo nanosim te vervangen. Nee, geen verslaving aan Candy Crush, vreemd genoeg heb ik absoluut geen behoefte aan spelletjes. Maar misschien komt dat later nog eens.

Hi Scotsman,

Ook zo benieuwd naar de 5s die eraan zit te komen? Ik heb zelf een 4s, en had die te kort toen de 5 uitkwam, kan natuurlijk niet Ă©lk jaar een nieuwe iPhone kopen... Maar die 5s komt er wel 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Inderdaad ik ben benieuwd maar of er een 5s voor mij in zit betwijfel ik want ik denk dat zoiets hier niet in goede aarde zal vallen ("wat een onzin, je hebt net een iPhone 5, wat is daar mis mee?")
Reputatie 7
Badge +9
En niet alleen dat....hij kost je ook nog eens een Gods vermogen. Ik vond de 4S al duur. Ik denk niet dat ik 700 euro uit wil / zal geven aan een foon. En in een abonnement wil ik hem niet want ook daar betaal je...
Reputatie 7
Badge +9
een nier, enkele ribben, een paar meter darm, een gedeelte van je maag, een long, een oog, een oor, mogelijk enkele ledenmaten, mogelijk een gedeelte van je grijze massa en je ziel voor?

(aanvulling op de leon's post)
Badge +6
een nier, enkele ribben, een paar meter darm, een gedeelte van je maag, een long, een oog, een oor, mogelijk enkele ledenmaten, mogelijk een gedeelte van je grijze massa en je ziel voor?

(aanvulling op de leon's post)


Ben je een handeltje begonnen?? 😃

Reageer