Vandaag toen we op bezoek in belgie waren, probeerden we onze iphone 5s als personal hotspot te gebruiken, we hadden dataroaming aan, maar op de een of andere manier was het hoofdmenu item uit de settings verdwenen. Als we in het mobiel netwerk menu het gebruik als hotspot probeerden, kregen we de melding dat we met kpn kontakt moesten opnemen.
Kunt u ons meer vertellen hoe het zit?
Bladzijde 1 / 1
Hoi Carony-1, leuk om je op het forum terug te zien 🙂
Om deze vraag te kunnen beantwoorden heb ik even contact opgenomen met de KPN netwerkspecialisten. Die gaven ook aan dat het een behoorlijk goede vraag is waarom je die melding ontvangt. Het enige wat we ons konden bedenken was dat er bij je APN instellingen niet hetzelfde staat bij Mobiele hotspot instellingen als dat er staat bij je normale Mobiele internet instellingen.
Als het goed is staat er nu bij je Internet instellingen het volgende:
Apn: KPN4G.NL
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs
Dit moet 1 op 1 gespiegeld worden met de APN gegevens bij "Mobiele hotspot". Het menuutje ziet er ZO uit.
LET OP: met Hotspots kan het verbruik ineens enorm oplopen en dit is in het buitenland een duur grapje.
Wil me laten weten of het met deze instellingen is gelukt?
Om deze vraag te kunnen beantwoorden heb ik even contact opgenomen met de KPN netwerkspecialisten. Die gaven ook aan dat het een behoorlijk goede vraag is waarom je die melding ontvangt. Het enige wat we ons konden bedenken was dat er bij je APN instellingen niet hetzelfde staat bij Mobiele hotspot instellingen als dat er staat bij je normale Mobiele internet instellingen.
Als het goed is staat er nu bij je Internet instellingen het volgende:
Apn: KPN4G.NL
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs
Dit moet 1 op 1 gespiegeld worden met de APN gegevens bij "Mobiele hotspot". Het menuutje ziet er ZO uit.
LET OP: met Hotspots kan het verbruik ineens enorm oplopen en dit is in het buitenland een duur grapje.
Wil me laten weten of het met deze instellingen is gelukt?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.