Skip to main content
Goedemiddag! Een goede vriend van mij gaat over 2 weken naar Amerika. Hij wil daar voor mij een iPhone 5 meenemen. Nu heb ik al veel informatie opgezocht maar kom eigenlijk nergens een helder verhaal tegen. Heeft iemand hier recent een Amerikaanse iPhone5 aangeschaft die hij/.zij gebruikt in NL?



1) Er zijn een aantal type's iphone 5's, CDMA en GSM (model a1428, 1428 en a1429). Wat is het verschil tussen deze en welke heb ik nodig?

2) Ik begreep dat niet elk type zal werken in NL, of niet zal werken met 4g snelheid, maar dat vind ik geen enorm probleem.

3) Moet de iPhone 5 in Amerika simlock vrij gemaakt worden? Kan dat uberhaubt? Of ligt het aan bij welke aanbieder je hem koopt? Wat heeft mijn vriend nodig om hem daar simlock vrij te laten maken?

4) Of kan ik dat hier thuis doen d.m.v. een jailbreak/unlock?



Graag jullie reactie 😉
Wat een vragen. 🆒



Ik zou ze op het iPhoneforum neerleggen. Je krijgt er zeker een goed antwoord.



iPhoneforum



Succes!
A1429 GSM is het model wat je hier kan gebruiken.



Hou er alleen wel rekening mee dat de iphone in nederland alleen bij apple los geleverd wordt en je dus alleen via apple in amsterdam (de enige apple store in nederland) je garantie kan claimen, en geen gebruik van het consumentenrecht kan maken aangezien het geen europees product is.
A1429 GSM is het model wat je hier kan gebruiken.



Hou er alleen wel rekening mee dat de iphone in nederland alleen bij apple los geleverd wordt en je dus alleen via apple in amsterdam (de enige apple store in nederland) je garantie kan claimen, en geen gebruik van het consumentenrecht kan maken aangezien het geen europees product is.





Bedankt voor jullie reacties. Met betrekking tot de garantie, daar heb je helemaal gelijk in. Dat is het risico dat ik zal moeten nemen. 



Ik heb op iphoneclub.nl alleen het onderstaande stuk gelezen, waarin staat dat de iphone 5 CDMA de beste keus is voor Europeanen.



http://www.iphoneclub.nl/207582/simlockvrije-cdma-iphone-5-geschikt-voor-europeanen/



Dit is gelijk een beetje wat ik bedoel, er is best veel over te vinden maar eigenlijk is alle informatie tegenstrijdig :S
Bedankt voor jullie reacties. Met betrekking tot de garantie, daar heb je helemaal gelijk in. Dat is het risico dat ik zal moeten nemen. 



Ik heb op iphoneclub.nl alleen het onderstaande stuk gelezen, waarin staat dat de iphone 5 CDMA de beste keus is voor Europeanen.



http://www.iphoneclub.nl/207582/simlockvrije-cdma-iphone-5-geschikt-voor-europeanen/



Dit is gelijk een beetje wat ik bedoel, er is best veel over te vinden maar eigenlijk is alle informatie tegenstrijdig :S




Hoi willemjanvv,



Ik zou mijn informatie ook van iphoneclub.nl halen. Als je er maar voor zorgt dat het toestel echt simlockvrij is, anders werkt onze simkaart er niet in.



Ik hoop dat je nog meer tips krijgt hier :D



Groetjes,

Charlene

Reageer