.

Beantwoord

iPhone 5 herkent simkaart niet, hoe komt dat?

  • 13 August 2015
  • 17 reacties
  • 1310 Bekeken

Ik heb sinds kort een sim yo prepaidcard. Snel binnen alleen wordt die niet gezien door de iPhone. Ik kan het niet testen in een andere telefoon want ik heb geen andere telefoon waar de simkaart in past. Wat doe ik verkeerd? Ik ben best technisch, maar ik kan nergens vinden hoe ik dit moet oplossen.

Ik heb de telefoon gesynced met de pc
Ik heb een iPhone 5 16GB ios 7.1.1 1

Alvast bedankt voor de hulp!
icon

Beste antwoord door Tiury 14 August 2015, 10:52

Bekijk originele reactie

17 reacties

Reputatie 7
Beetje raar naam maar goed :D

Is je toestel simlock vrij.

Is je Simkaart geactiveerd?

En je hebt een oude iOS zie ik.. Probeer die eens up to daten en te syncen met i-Tunes.
Ik kan het niet testen in een andere telefoon want ik heb geen andere telefoon waar de simkaart in past. Wat doe ik verkeerd? Ik ben best technisch, maar ik kan nergens vinden hoe ik dit moet oplossen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Een andere sim testen in jouw toestel, en wanneer je misschien een oudere foon hebt dan zou eventueel een test met de sjabloon waar de sim in zat (standaard formaat) de sim gecontroleerd kunnen worden. Wel voorzichtig terugplaatsen wanneer je alles nog hebt.

een prepaid is al geactiveerd, is dus niet nodig zoals bij sim only.
Haha ja I know.

Toestel is simlock vrij ik had hiervoor een Tele 2 sim only abonnement.

Activeren hoefde niet volgens het pakketje wat bij de simkaart zat. Ook heb ik het nergens kunnen vinden om hem te activeren.

Wat misschien handige info is, is dat ik nummer behouden heb aangevraagd.

Ik heb niet echt zin om mijn iPhone up te daten aangezien ik daar niet echt de tijd voor heb.
Reputatie 7
Badge +9
iOS 7.1.1 is een wat oudere versie, de huidige versie is 8.4. Maar dat zal niet de oorzaak van je probleem zijn hoewel ik wel zou aanraden om naar 8.4 te upgraden. Waar ik in eerste instantie aan zit te denken is dat je iPhone niet simlock-vrij is. Is dat een mogelijkheid? Ik neem aan dat je opnieuw opstarten met de nieuwe sim in de iPhone al hebt geprobeerd?
Ik heb de sjabloon waar de simkaart in zat niet meer dus dat werkt ook niet. Ik heb niemand anders hier in huis wonen met dezelfde simkaart of eentje die nog verkleint kan worden. Ik heb eigenlijk niks om mee te testen. Het enige wat ik heb gedaan is mijn oude simkaart erin doen en die deed het nog ondanks dat hij al geblokkeerd is.
Ik heb mijn iPhone simlock vrij gekocht. En opnieuw starten heb ik ook al gedaan geen resultaat.
Wat extra info:
Carrier 16.1
Model: MD297B/A
Serial number: F18L5G1FDTWD
Een telecomspecialist die kan de test doen die ik je adviseerde die hebben vaak ook een sjabloon in huis.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Aching, (het was een leuke naam, maar ik moest 'm een klein beetje aanpassen ;)).

Wat onhandig dat je iPhone je Simyo simkaart niet kan zien. Het synchroniseren via iTunes wil vaak helpen om je simkaart alsnog te vinden. Je kunt ook een soft reset doen, nadat je de telefoon met simkaart opnieuw hebt opgestart. Dit doe je door de uit/aan knop en de home button tegelijkertijd vast te houden, totdat je het Apple logo ziet. Ik adviseer je dit laatste in elk geval even te doen, want ik heb je simkaart voor de zekerheid even opnieuw aangemeld bij het netwerk.

Wil dit niet werken, kun je het beste checken of je simkaart wel in een andere telefoon werkt. Je geeft hierboven aan dat dit lastig is, maar dit is toch een erg nuttige test. Zoals Friesian aangeeft kan iemand bij een telecomwinkel je hier vaak bij helpen.

Laat je ons weten of het is gelukt?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor jullie hulp, Raytje en Friesian 🙂.
Reputatie 7
Vergeet onze Scotsman niet Tiury 😉
Reputatie 6
Badge +10
Oké, schaam schaam 😳 Bedankt voor je kunde en kennis, Scotsman!
Reputatie 7
Badge +9
Oké, schaam schaam 😳 Bedankt voor je kunde en kennis, Scotsman!

No worries pal!
Reputatie 6
Badge +10
Een pak van mijn hart 😉. Zo, nu weer on topic!

Hou je ons verder op de hoogte Aching?
Ik kan nog steeds niks doen, ik ben nog niet naar een telecom winkel geweest. M'n nummer is al wel overgezet. Hebben mensen nog andere ideeen
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Aching,

Je nummer is inderdaad al overzet. Op netwerkniveau stond alles nog niet goed. Dit heb ik veranderd. Wil je nogmaals je telefoon uit en weer aanzetten? Als het kan, ook je simkaart even verwijderen?

Wanneer dit niet werkt, wil je dan aangeven welke melding je precies krijgt als je simkaart in je telefoon zit? Kun je ook proberen om handmatig het KPN netwerk te selecteren? Mocht dit niet lukken, geef je dan door of er een bepaalde melding komt? :)

Ik hoor het graag van je. Daarbij kun je de tip van Tiury gebruiken en kijken of je naar een telecom winkel kan voor een test 🙂
Ik heb alles gedaan wat je me vertelt hebt. Ik krijg nog steeds te zien: no sim card installed. Of geen simkaart geinstaleerd. Ik kan daarom ook niet handmatig m'n netwerk selecteren.

Ik moet vandaag dan maar naar een telecom winkel gaan om te kijken of het aan de telefoon ligt of aan de sim.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Aching,

Laat je ons weten of zij iets hebben kunnen achterhalen en testen? Als ook zij niks hebben kunnen doen voor je, stuur ik je een nieuwe toe.

Groetjes, Tiury

Reageer