.

Beantwoord

Internet op iphone5 iOS 7 werkt niet goed

  • 12 February 2014
  • 12 reacties
  • 1857 Bekeken

Ben net simyo klant. Heel tevreden. Alleen: mobiel internet werkt niet. Lees op het forum dat heel veel mensen hier mee worstelen. Wat oplossingen betreft, spreken de suggesties elkaar tegen. Heb via itunes mijn 'carrier settings' geupdate - de instellingen waar ik dan op uitkom komen overeen met wat hier gesuggereerd wordt:

https://forum.simyo.nl/iphone-ios-72/faq-stel-internet-op-mijn-iphone-11818/

Echter, op het 'klantenservice' deel van de simyo website wordt weer iets anders gesuggereerd:

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-iphone-s-en-s-22392068

Beide werken bij mij echter niet. Ook niet nadat ik mijn iphone uitzet en dan weer aan. Het feit dat dit blijkbaar zo lastig is voor veel gebruikers valt me een beetje tegen - ik had meer verwacht na alle lovende stukken op de website over consumentenbod onderzoeken etc...

Kan iemand mij aub helpen? Ik heb een iphone 5s met ios 7.0.4 erop. En ja, ik heb 'mobiele data' aanstaan opzowel mijn iphone als op 'mijn simyo'.
icon

Beste antwoord door Charlene 14 February 2014, 12:07

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Chris@r, welkom op het Simyo forum :)

In je gegevens zie ik dat je op 9 en 12 februari data hebt verbruikt. Is dat bewust geweest, of was dat je iPhone die contact probeerde te maken?
In geval van het tweede kan ik het nog wel wat onduidelijker maken:
Dit kan ook helpen:
APN: internet
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs

Weet je wat het nou is met die instellingen van iPhones? Er is geen eenduidig antwoord. Het kan verschillen per uitvoering en software versie.

Laat je weten of dit geholpen heeft?
Hoi Ernst,

Bedankt voor de reactie! Wat je zegt klopt inderdaad, denk ik - het is mijn iphone die contact probeert te maken. Wat er gebeurt is dit: ik zie het 3g symbool. Ik doe een testje, bv door iets te googelen. 3g symbool verdwijnt en ik krijg de boodschap dat ik niet verbonden met het internet. Heel vreemd.

Ben bang, overigens, dat het met jou gesuggereerde instelling ook niet lukt... Vreemd dit! Ik zat hiervoor bij ben.nl, werkte mobiel internet vanaf het begin. Nooit hoeven aanrommelen met verschillende instellingen etc. 

Ik weet eigenlijk niet zo heel goed hoe ik nu verder moet. Maar ik zou toch wel heel graag werkend internet hebben...
Badge +8
Hoi Ernst,

Bedankt voor de reactie! Wat je zegt klopt inderdaad, denk ik - het is mijn iphone die contact probeert te maken. Wat er gebeurt is dit: ik zie het 3g symbool. Ik doe een testje, bv door iets te googelen. 3g symbool verdwijnt en ik krijg de boodschap dat ik niet verbonden met het internet. Heel vreemd.

Ben bang, overigens, dat het met jou gesuggereerde instelling ook niet lukt... Vreemd dit! Ik zat hiervoor bij ben.nl, werkte mobiel internet vanaf het begin. Nooit hoeven aanrommelen met verschillende instellingen etc. 

Ik weet eigenlijk niet zo heel goed hoe ik nu verder moet. Maar ik zou toch wel heel graag werkend internet hebben...


Hoi Chris@r,

Is het op je huislocatie dat je dit hebt, of op meerdere plekken?
De instellingen die itunes laadt, zijn prima hoor. De meeste mensen hoeven dan niets meer te veranderen om van internet gebruik te kunnen maken. Ik wil daarom eerder onderzoeken wat er op jouw locatie aan de hand is. daarom ontvang ik graag je volledige postcode.
Wat je ook even kunt proberen is een handmatige reset. Je raakt daarbij geen gegevens kwijt.
-Aan/uit knop ingedrukt houden samen met de thuisknop (ronde knop scherm)
-Allebei indrukken en ingedrukt houden tot appeltje wegvalt en weer omhoog komt
De simkaart kan zich dan opnieuw aanmelden.
Wat je nu beschrijft, vindt je toestel de mast ook wel, maar je raakt de verbinding dus kwijt?

Ik hoor het van je,

Groetjes, Charlene
Hoi charlene,

Mijn postcode is 4331HP. Maar ik heb het op vier verschillende locaties geprobeerd en heb overal het zelfde. Hij geeft aan dat hij goed ontvangst heeft - genoeg stipjes en een 3g logo. Maar verbinden lukt niet - dan verdwijnt het 3g logo. Heb ook nog even zo'n harde reset geprobeert, maar hij blijft precies het zelfde doen - welke instellingen ik ook probeer hij weigert echt verbinding te maken.
Badge +6
Hoi Chris@r,

Als je dit probleem op meerdere locaties ervaart, dan heeft het niet zoveel te maken met waar je je bevindt, ben ik bang.. Maar het is wel een vreemd probleem.

Ik heb even naar je verbruik gekeken en zie wel dat je telefoon verbinding maakt met mobiel internet, maar telkens hele kleine sessies, namelijk variërend van zo'n 9 kb tot maximaal 55 kb, oftewel eigenlijk precies wat je beschrijft: je ziet even 3G, maar vervolgens valt het weg..

Wat ik nu voor je heb gedaan is dat ik de internetoptie een reset voor je heb gegeven, wil je je telefoon even uit en weer aan zetten als je dit bericht leest en kijken of dit heeft geholpen?

Ik hoor het graag van je! 🙂
Reputatie 7
Badge +9
Chris@r,
Misschien ken je iemand anders met een iPhone dan mag je misschien zijn nanosim even lenen. Waar ik namelijk bang voor ben is dat het probleem een technisch mankement in de iPhone zelf is en dat het niets met je Simyo sim te maken heeft. Is er met een andere sim ook geen verbinding mogelijk dan is het tijd om langs te gaan bij de Apple dealer waar je de iPhone hebt gekocht. Er zit vast nog garantie op.
Ok, dat kan ik natuurlijk ook proberen. Ga er mee aan de slag.
Badge +8
Ok, dat kan ik natuurlijk ook proberen. Ga er mee aan de slag.

Hoi Chris@r,

Dat is inderdaad een goede suggestie van Scotsman. We horen graag van je wat je ervaringen dan zijn. Ik hoop dat je iemand in je nabije omgeving hebt met zo'n toestel. :)

Groetjes,
Charlene
Heb het even geprobeerd op een andere iphone 5s. Mijn sim erin en dan de 'iphonekpn.nl' instellingen. Deed het meteen. Kan dus niet anders concluderen dan dat het aan mijn telefoon ligt... balen! Terug naar de winkel dus...
Badge +8
Heb het even geprobeerd op een andere iphone 5s. Mijn sim erin en dan de 'iphonekpn.nl' instellingen. Deed het meteen. Kan dus niet anders concluderen dan dat het aan mijn telefoon ligt... balen! Terug naar de winkel dus...

O Chris@r,

Dat is inderdaad balen 😞 Kan niet anders zeggen. Maar de support van Apple is volgens mij hartstikke goed. Ik ben één keer in de Apple store op het Leidseplein geweest en daar werd ik zo goed geholpen. Dus als het bij de winkel niet meteen lukt, is een bezoekje aan Amsterdam echt aan te raden, hoewel je er wel ver vandaan zit, zie ik nu..

Groetjes, Charlene
Ha Charlene,

Het wordt nog gekker - stond op het punt om hem gister avond terug naar de mediamarkt te brengen. Was wat persoonlijke informatie aan het wissen omdat dat ding toch naar de reparatie moet en die moeten niet in mijn email kunnen. Telefoon loopt vast. Opnieuw opgestart. Nog een keer geprobeerd contact met 3g te maken. En.... hij doet het. Absoluut raadsel. Met de 'iphonekpn' instellingen. Geen idee waarom nu ineens wel maar hij doet het nog steeds, geen problemen meer. Raar! Voor anderen die het zelfde probleem hebben: blijven proberen. Misschien je telefoon wel tien keer uit zetten en weer aan. Bij mij lukte het uiteindelijk!
Reputatie 5
Badge +11
Hi Chris@r,

Héél bijzonder dit, maar hij doet het! En dat is het belangrijkste 😃

Reageer