.

Beantwoord

Het lukt niet om iMessage te activeren. Hoe los ik dat op?

  • 26 August 2018
  • 24 reacties
  • 3464 Bekeken

Waarom kan het tot 24 uur duren voordat een telefoonnummer voor SMS geregistreerd is? Of, geldt dit misschien alleen voor iMessage? Als het wel om gewoon SMS gaat, is er een manier om te zien hoe het proces vordert?
icon

Beste antwoord door Niels 28 August 2018, 15:45

Bekijk originele reactie

24 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hi MrVulcan,

Welkom op het Simyo Forum!

Ik begrijp eigenlijk niet helemaal wat je bedoelt met het registreren voor een sms met je telefoonnummer. Zou je dit misschien wat duidelijker uit kunnen leggen? Gaat het om het registreren voor een bepaalde dienst? En wat heeft iMessage hier dan precies mee te maken? Ik hoor het graag!

Groetjes,
Niels
Iemand van Apple support vertelde dat iMessage mijn telefoonnummer moest registreren, o.i.d. Er moest een SMS worden verzonden (en daarna misschien ook worden ontvangen). Dit gaat bij mij niet goed.
Reputatie 7
Badge +9
Deze SMS wordt door de iPhone automatisch naar een Apple server in de UK verstuurd om de iMessage dienst te laten weten welk nummer je iPhone heeft. Dit gebeurt zonder dat je daar iets van merkt, en is eenmalig zolang je je simkaart in het toestel laat zitten en zolang je iMessage aan laat staan. Het is een geruisloos proces dat zich op de achtergrond afspeelt. Wat bedoel je met: dit gaat bij mij niet goed? Wat gaat niet goed?
Reputatie 7
Badge +9
Als de optie "Bellen in en naar het buitenland" op deze pagina uit staat, dan denk ik dat iMessage geen SMSje kan sturen naar die server in de UK. Misschien gaat dat fout?

Normaal verloopt het proces inderdaad op de achtergrond en is het binnen no-time gedaan.
Reputatie 7
Badge +9
Als de optie "Bellen in en naar het buitenland" op deze pagina uit staat, dan denk ik dat iMessage geen SMSje kan sturen naar die server in de UK. Misschien gaat dat fout?

Interessant punt Groentjuh. Ik heb het gevoel - maar zeker weten doe ik niet - dat deze optie geen invloed heeft op het verzenden van deze activerings-SMS. Het is namelijk geen normale SMS, maar een "silent text message" die door iOS wordt verstuurd. Ook de bevestigings-SMS die de Apple server terugstuurt naar de iPhone krijg je als gebruiker niet te zien. Als het zo is dat die instelling wel van invloed is, dan zou dat betekenen dat mensen die de bellen in en naar het buitenland optie uit hebben staan geen gebruik zouden kunnen maken van iMessage en FaceTime.
Reputatie 7
Badge +9

Als de optie "Bellen in en naar het buitenland" op deze pagina uit staat, dan denk ik dat iMessage geen SMSje kan sturen naar die server in de UK. Misschien gaat dat fout?Interessant punt Groentjuh. Ik heb het gevoel - maar zeker weten doe ik niet - dat deze optie geen invloed heeft op het verzenden van deze activerings-SMS. Het is namelijk geen normale SMS, maar een "silent text message" die door iOS wordt verstuurd. Ook de bevestigings-SMS die de Apple server terugstuurt naar de iPhone krijg je als gebruiker niet te zien. Als het zo is dat die instelling wel van invloed is, dan zou dat betekenen dat mensen die de bellen in en naar het buitenland optie uit hebben staan geen gebruik zouden kunnen maken van iMessage en FaceTime.


Het nummer, waar deze SMS naartoe gestuurd wordt, is zeker een uitzondering (want deze wordt tegenwoordig niet meer in rekening gebracht. Toch moderatoren?). Het is echter wel een gewoon SMSje. Dat zie je ook omdat deze SMS vroeger gewoon in rekening werd gebracht bij diverse providers.

Dat de software van Apple hem niet laat zien, veranderd daar vanuit het oogpunt van Simyo niets aan.

Ik weet niet of dat nummer door de "Bellen in en naar het buitenland" instelling heen slipt, of dat het nummer hier ook een uitzondering heeft. Alleen een moderator kan dat vertellen, of iemand met een iPhone die dit gewoon test...
Reputatie 6
Badge +5
Hi MrVulcan,

Ik heb zelf geen Apple toestel, maar weet dat er inderdaad een sms gestuurd moet worden ter verificatie voor iMessage en Facetime. Wat gaat er bij jou precies niet goed? Krijg je bijvoorbeeld een foutmelding als je iMessage probeert te gebruiken? Ik zie in ieder geval niet dat de verificatie is verzonden. Zoals Scotsman aangeeft zou de sms automatisch verstuurd moeten worden. Het klopt dat deze sms'jes niet meer in rekening worden gebracht, Groentjuh. Eerlijk gezegd weet ik ook niet of de 'Bellen in en naar het buitenland optie' invloed heeft, al denk ik van wel. Echter staat deze optie gewoon aan op de simkaart, dus dit kan het niet zijn.

MrVulcan, ik kwam de volgende pagina op de Apple site tegen. Zou je hiernaar kunnen kijken? Ik ben daarnaast ook benieuwd naar het antwoord op mijn eerdere vraag :)

Scotsman en Groentjuh, bedankt voor jullie inzet en berichten!

Groetjes,
Niels
Het enige dat ik zie is dat er een soort van cirkeltje blijft draaien voor mijn telefoonnummer, alsof de iPhone wacht op activering van dat nummer.


Als de optie "Bellen in en naar het buitenland" op deze pagina uit staat, dan denk ik dat iMessage geen SMSje kan sturen naar die server in de UK. Misschien gaat dat fout?Interessant punt Groentjuh. Ik heb het gevoel - maar zeker weten doe ik niet - dat deze optie geen invloed heeft op het verzenden van deze activerings-SMS. Het is namelijk geen normale SMS, maar een "silent text message" die door iOS wordt verstuurd. Ook de bevestigings-SMS die de Apple server terugstuurt naar de iPhone krijg je als gebruiker niet te zien. Als het zo is dat die instelling wel van invloed is, dan zou dat betekenen dat mensen die de bellen in en naar het buitenland optie uit hebben staan geen gebruik zouden kunnen maken van iMessage en FaceTime.
Het nummer, waar deze SMS naartoe gestuurd wordt, is zeker een uitzondering (want deze wordt tegenwoordig niet meer in rekening gebracht. Toch moderatoren?). Het is echter wel een gewoon SMSje. Dat zie je ook omdat deze SMS vroeger gewoon in rekening werd gebracht bij diverse providers.

Dat de software van Apple hem niet laat zien, veranderd daar vanuit het oogpunt van Simyo niets aan.

Ik weet niet of dat nummer door de "Bellen in en naar het buitenland" instelling heen slipt, of dat het nummer hier ook een uitzondering heeft. Alleen een moderator kan dat vertellen, of iemand met een iPhone die dit gewoon test...

Ik heb daarnet even gecontroleerd en de optie "Bellen in en naar het buitenland" staat aan.
Reputatie 7
Badge +9
Je hebt nog niet gemeld of je dit al hebt geprobeerd (citaat uit de hierboven geciteerde Apple Support pagina):



Reputatie 6
Badge +5
Hi MrVulcan,

Net zoals Scotsman ben ik benieuwd wat de uitkomst is geweest van de Apple-pagina die ik heb gelinkt. Zou je daarnaast kunnen kijken of het opnieuw plaatsen van de simkaart iets uithaalt?

Groetjes,
Niels
Hi MrVulcan,

Ik heb zelf geen Apple toestel, maar weet dat er inderdaad een sms gestuurd moet worden ter verificatie voor iMessage en Facetime. Wat gaat er bij jou precies niet goed? Krijg je bijvoorbeeld een foutmelding als je iMessage probeert te gebruiken? Ik zie in ieder geval niet dat de verificatie is verzonden. Zoals Scotsman aangeeft zou de sms automatisch verstuurd moeten worden. Het klopt dat deze sms'jes niet meer in rekening worden gebracht, Groentjuh. Eerlijk gezegd weet ik ook niet of de 'Bellen in en naar het buitenland optie' invloed heeft, al denk ik van wel. Echter staat deze optie gewoon aan op de simkaart, dus dit kan het niet zijn.

MrVulcan, ik kwam de volgende pagina op de Apple site tegen. Zou je hiernaar kunnen kijken? Ik ben daarnaast ook benieuwd naar het antwoord op mijn eerdere vraag :)

Scotsman en Groentjuh, bedankt voor jullie inzet en berichten!

Groetjes,
Niels

Ik zie geen foutmelding. Ik krijg alleen geen SMS berichten wanneer alles er op wijst dat het wel zou moeten lukken. Trouwens, mijn dank aan diegene(n) die mij een koppeling naar een pagina op de website van Apple stuurden en excuses dat ik dit niet eerder zei, maar dat heeft helaas niet geholpen.
Reputatie 7
Badge +9
Voor alle duidelijkheid: je probleem is dus dat je geen SMS'jes kunt ontvangen (ik bedoel dus niet iMessage berichten want dat is iets anders)? Van niemand? En je kunt zelf wel SMS'jes versturen?
Reputatie 6
Badge +4
Hoi MrVulcan,

Namens Niels graag gedaan voor het duursturen van de link naar Apple. 🙂 Ik heb dit topic even verplaatst en hernoemd omdat het gaat om het activeren van iMessage specifiek.

Als ik het goed heb begrepen dan gaat het mis bij het activeren van Facetime / iMessage. Via Twitter heb je hier ook een berichtje over gestuurd. De uitkomst hiervan is dat we je een vervangende simkaart hebben gestuurd waarmee je een kruistest kun uitvoeren en kunt achterhalen waarom het niet wil. Ik raad je ook aan om contact met Apple op te nemen zoals op de site die Niels doorstuurde staat.

In je gegevens zie ik nog niet dat je de simkaart geactiveerd hebt, zodra je dat hebt gedaan kun je het gaan testen. Wellicht dat het met de nieuwe simkaart direct wel lukt.

Hou je ons op de hoogte?

Scotsman dankje voor het helpen!

Groetjes,
Thomas
Hoi MrVulcan,

Namens Niels graag gedaan voor het duursturen van de link naar Apple. 🙂 Ik heb dit topic even verplaatst en hernoemd omdat het gaat om het activeren van iMessage specifiek.

Als ik het goed heb begrepen dan gaat het mis bij het activeren van Facetime / iMessage.


Dat klopt.

Via Twitter heb je hier ook een berichtje over gestuurd.


Dat klopt ook.

De uitkomst hiervan is dat we je een vervangende simkaart hebben gestuurd waarmee je een kruistest kun uitvoeren en kunt achterhalen waarom het niet wil.


Kruistest? Ik heb gewoon de simkaart vervangen en toen opnieuw geprobeerd om iMessage te activeren. Het is nog niet helemaal 24 uur geleden, maar tot nog toe is het nog niet gelukt.

Ik raad je ook aan om contact met Apple op te nemen zoals op de site die Niels doorstuurde staat.


Ik heb inmiddels contact met Apple opgenomen en iemand van Apple support heeft mij de bekende test laten doen: iMessage en Facetime uitzetten, telefoon opnieuw opstarten...enz.

In je gegevens zie ik nog niet dat je de simkaart geactiveerd hebt, zodra je dat hebt gedaan kun je het gaan testen. Wellicht dat het met de nieuwe simkaart direct wel lukt.


Zoals gezegd is het met de nieuwe simkaart nog steeds niet gelukt, maar de 24 uur zijn nog niet helemaal verstreken.

Hou je ons op de hoogte?


Ik doe mijn best, maar het e-mailadres dat ik hiervoor gebruik was tijdelijk weg.

Scotsman dankje voor het helpen!


Jullie ook!
Groetjes,
Thomas


Groeten van Bert
Staat de sms-centrale wel goed ingesteld? Scotsman zijn vraag of je wel sms kunt ontvangen en versturen van en naar anderen lees ik niet als op gereageerd.
Reputatie 6
Badge +4
Hoi MrVulcan,

Jammer dat het nog niet helemaal is gelukt, of is er inmiddels wat aan de situatie veranderd?

Je kunt even controleren of het sms-berichtencentrale nummer goed is opgeslagen in je mobiel. Meer hierover lees je hier. Als dit geen oplossing biedt raad ik je aan om te kijken of het wel lukt, dan raad ik je aan om met je telefoon naar een Apple store te gaan. Of, als je in de gelegenheid bent, jouw simkaart in een andere iPhone te plaatsen en proberen iMessage te activeren.

Ik ben benieuwd hoe het hiermee verloopt.

Dankje voor je scherpe blik Friesian! :)

Groetjes,
Thomas
Staat de sms-centrale wel goed ingesteld? Scotsman zijn vraag of je wel sms kunt ontvangen en versturen van en naar anderen lees ik niet als op gereageerd.

Waar in iOS moet dat nummer staan?
Loop bijvoorbeeld dit eens door.

Staat de sms-centrale wel goed ingesteld? Scotsman zijn vraag of je wel sms kunt ontvangen en versturen van en naar anderen lees ik niet als op gereageerd.Waar in iOS moet dat nummer staan?

Dat nummer staat goed ingesteld.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Mr. Vulcan,

Stom dat het nog niet werkt! Ik denk dat het verstandigst zou zijn nu om je simkaart in een ander toestel te proberen. Merk je daarin dat het wél lukt om iMessage te gebruiken? Of gaat het dan nog niet? Je hebt inderdaad al meerdere simkaarten geprobeerd maar nog niet je simkaart in een ander toestel.

Laat je me weten wat daaruit komt?

Groetjes,
Jihane
Hoi Mr. Vulcan,

Stom dat het nog niet werkt! Ik denk dat het verstandigst zou zijn nu om je simkaart in een ander toestel te proberen. Merk je daarin dat het wél lukt om iMessage te gebruiken? Of gaat het dan nog niet? Je hebt inderdaad al meerdere simkaarten geprobeerd maar nog niet je simkaart in een ander toestel.

Laat je me weten wat daaruit komt?

Groetjes,
Jihane

Dat is al eens voorgesteld, wat hier trouwens ergens nog zou moeten staan, maar ik ken niemand hier die een telefoon heeft waar dezelfde soort simkaart in zit.
Je hebt nog niet gemeld of je dit al hebt geprobeerd (citaat uit de hierboven geciteerde Apple Support pagina):





Excuus als ik dit nog niet beantwoord heb, maar wat jij voorstelde heb ik al geprobeerd. Zelfs onder begeleiding van Apple Support. Mij rest volgens mij alleen de rit naar een Apple Store.
Reputatie 7
Badge +10
Ah, helder! Is het dan mogelijk om bijvoorbeeld naar een telefoonwinkel te gaan om het daar te proberen? Daar kun je vaak extra toestellen vinden voor dit doeleinde 🙂

Groetjes,
Jihane

Reageer