Geen internet in het buitenland (nog steeds niet!).
Ik heb nu meer dan een half jaar Simyo en de 2500 mb data. Sinds een paar maanden van iphone 5s naar iphone 6plus gegaan. Iedere keer als ik naar het buitenland ga krijg ik geen verbinding met het internet van welke dan ook beschikbare providers in desbetreffende land! (dit voor bijde iphones)Hij maakt wel contact met providers! in de zin van wat ik verneem via mijn settings en groene vinkjes maar voert geen internet data door! Einde deze maand ga ik weer voor 3 weken naar Griekenland en zou het graag voor deze tijd hebben opgelost zodat ik wel internet kan gebruiken waar ik tenslote voor betaald heb:). Voorheen al meerdere contacten gehad via twitter met medewerkers, maar nog steeds geen oplossing! Alle mogelijke settings al gedaan maar nog steeds geen hookup tot welke provider dan ook in andere landen met betrekking tot data. Graag contact hierover, zo dan wel een technishe oplossing welke dan ook gedaan zouden moeten worden bij Simyo! Alvast bedankt voor reacties. Met vriendelijke groet, H.D. de keijzer
Beantwoord
Geen internet in het buitenland, wat moet ik doen?
Beste antwoord door Ali
Hoi hddekeijzer,
Goed dat je hier je vraag stelt en welkom op het forum.
Ik snap dat het erg vervelend is om geen gebruik te kunnen maken van een dienst waarvoor je betaalt.
Alle netwerkinstellingen voor je aansluiting stonden goed. Voor de zekerheid heb ik een reset uitgevoerd voor bellen in/naar het buitenland. Ik zag dat je van de zomer wel een aantal dagen kon bellen in Griekenland. Speelde het probleem toen al?
Wanneer je in het buitenland geen Netwerkoperator in je beeldscherm ziet kan het zijn dat je lokaal geen bereik hebt. In dit soort gevallen kan je het beste handmatig een provider zoeken. Bij de iPhone kan je dit vinden onder Instellingen > Aanbieder en vervolgens schakel je Automatisch zoeken uit.
Verder kan je de optie 4G in je toestel uitzetten als je in het buitenland zit, dit vergroot de kans op het vinden van een netwerk.
Laat je ons weten of alles naar behoren werkt?
Alvast een prettig verblijf in Griekenland 🙂
Bekijk originele reactieGoed dat je hier je vraag stelt en welkom op het forum.
Ik snap dat het erg vervelend is om geen gebruik te kunnen maken van een dienst waarvoor je betaalt.
Alle netwerkinstellingen voor je aansluiting stonden goed. Voor de zekerheid heb ik een reset uitgevoerd voor bellen in/naar het buitenland. Ik zag dat je van de zomer wel een aantal dagen kon bellen in Griekenland. Speelde het probleem toen al?
Wanneer je in het buitenland geen Netwerkoperator in je beeldscherm ziet kan het zijn dat je lokaal geen bereik hebt. In dit soort gevallen kan je het beste handmatig een provider zoeken. Bij de iPhone kan je dit vinden onder Instellingen > Aanbieder en vervolgens schakel je Automatisch zoeken uit.
Verder kan je de optie 4G in je toestel uitzetten als je in het buitenland zit, dit vergroot de kans op het vinden van een netwerk.
Laat je ons weten of alles naar behoren werkt?
Alvast een prettig verblijf in Griekenland 🙂
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.