Skip to main content
antwoord

"Bundelsapp" geeft foutieve info

  • April 30, 2013
  • 19 reacties
  • 1339 Bekeken

Forum|alt.badge.img
  • Startend Simyaan
Ik gebruik op mijn iPhone de app "Bundels". Vandaag geeft de app voor mijn telefoon ineens 80/200 resterende minuten/sms. Dit klopt. Bij internetverbruik staat nu ineens 589/1000 MB. Ik gebruik geen internetbundel, dus ..... Hoe kan dit.

Als ik op de website van Simyo kijk kan ik niets van dit internetverbruik terugvinden maar wellicht kan iemand van Simyo hier uitsluitsel over geven?

Beste antwoord door Natascha

Ik gebruik op mijn iPhone de app "Bundels". Vandaag geeft de app voor mijn telefoon ineens 80/200 resterende minuten/sms. Dit klopt. Bij internetverbruik staat nu ineens 589/1000 MB. Ik gebruik geen internetbundel, dus ..... Hoe kan dit.

Als ik op de website van Simyo kijk kan ik niets van dit internetverbruik terugvinden maar wellicht kan iemand van Simyo hier uitsluitsel over geven?


Hoi Jren,

Ik heb je verbruik bekeken sinds je klant bent bij Simyo. Ik zie niet dat er gebruik word gemaakt van het internet.
Ik raad je aan contact op te nemen met de ontwikkelaars van de app en te kijken of er wellicht een upgrade beschikbaar is.

@ Scotsman, Martijn® & Sandertju bedankt voor het meedenken.

19 reacties

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • April 30, 2013
Veel mensen denken dat als je geen internet bundel dat je dan ook geen internet hebt. Niets is minder waar: zonder internet bundel betaal je het (relatief dure) standaardtarief voor internet. De enige manier om absoluut geen internet kosten te maken is internet uitzetten op Mijn Simyo.

Dat er nog niets over internetverbruik op de website staat komt doordat er een vertraging zit in de weergave van de verbruiksgegevens. Uiteindelijk zal je verbruik door het systeem verwerkt zijn en dus ook op Mijn Simyo af te lezen zijn.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • May 1, 2013
Ik heb echter voortdurend alle mogelijkheden om internet te gebruiken afgesloten. Ik kan ook werkelijk internet gebruiken als ik met wifi verbonden ben. Hoe kan de app dit wel aangeven en de website van simyo niet?

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • May 1, 2013
Internet staat mij mijnsimyo trouwens ook uit

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • May 1, 2013
Ik ken Bundels niet maar net als alle monitoring apps die hun gegevens door het OS (iOS of Android) aangeleverd krijgen zou ik de nauwkeurigheid met enige korrels zout nemen.
Voor een betere oplossing zie https://forum.simyo.nl/internet-62/internetverbruik-steeds-hoger-10803/#post36474

Wanneer heb je internet op Mijn Simyo uitgezet? Het is nl. mogelijk dat na het uitzetten van internet op Mijn Simyo (wat vrijwel meteen je internet stopzet) er toch nog internetverbruik op Mijn Simyo wordt gerapporteerd, dit komt dan door een zekere vertraging in het systeem. Na korte tijd zou je moeten zien dat het internetverbruik tot nul is gereduceerd. Dit heeft geen effect voor je internet toegang via Wifi want dat heeft niets met Simyo te maken.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • May 1, 2013
Ik heb internet nog noot "aan" gehad.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • May 1, 2013
Ik bedoel "nog nooit". Het zal wel aan Bundels liggen. Jullie kunnen het blijkbaar ook niet zien vanuit Simyo, anders had ik wel antwoord gehad. Maar toch dank voor de gedane moeite.

MartijnR
Forum|alt.badge.img+9
  • Leader
  • May 2, 2013
Wanneer heb je internet op jou simyo uitgezet, zoals Scotsman ook vraagt. Deze staat altijd AAN mits je deze ZELF uitzet.

Forum|alt.badge.img
  • auteur
  • Startend Simyaan
  • May 2, 2013
Meteen bij de activering

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • May 3, 2013
Dan toch maar eens Onavo Count installeren, dan weet je wat er aan de hand is.

MartijnR
Forum|alt.badge.img+9
  • Leader
  • May 3, 2013
Wordt het ook berekend, nee toch?

Forum|alt.badge.img
  • Sensation
  • May 3, 2013
Beste Jren,

Ik gebruik ook de bundels app. Op IOS is er kort geleden een update uitgekomen, op android wellicht ook? Misschien kun je dat even proberen. Ik gebruik ook bundels en heb dat probleem niet omdat ik wel een internetbundel heb. Bundels gebruikt de inloggegevens van Simyo om informatie van de site te halen. Dan is het raar dat hij voor internet gegevens laat zien die jij op Mijn Simyo niet hebt staan. Ik zou me daar overigens niet al te druk om maken als het in mijn Simyo niet staat. Ik heb dat bij Vodafone ook wel eens gehad. Als je alles uit hebt staan, voor al bij Simyo, dan worden bij foutieve afschrijvingen altijd correcties gedaan!

Natascha
Forum|alt.badge.img+6
  • Oud-moderator
  • antwoord
  • May 6, 2013
Ik gebruik op mijn iPhone de app "Bundels". Vandaag geeft de app voor mijn telefoon ineens 80/200 resterende minuten/sms. Dit klopt. Bij internetverbruik staat nu ineens 589/1000 MB. Ik gebruik geen internetbundel, dus ..... Hoe kan dit.

Als ik op de website van Simyo kijk kan ik niets van dit internetverbruik terugvinden maar wellicht kan iemand van Simyo hier uitsluitsel over geven?


Hoi Jren,

Ik heb je verbruik bekeken sinds je klant bent bij Simyo. Ik zie niet dat er gebruik word gemaakt van het internet.
Ik raad je aan contact op te nemen met de ontwikkelaars van de app en te kijken of er wellicht een upgrade beschikbaar is.

@ Scotsman, Martijn® & Sandertju bedankt voor het meedenken.

de leon
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-forum expert
  • May 6, 2013
Bundels gebruikt de inloggegevens van Simyo om informatie van de site te halen. !

Yep.....dus dan kunnen de gegevens niet geheel anders zijn.
Wat ik denk dat er aan het handje was; de posting is 5 dagen geleden gedaan. Toen was er een maandwisseling. Dan moeten apps even de tijd hebben om zich aan te passen aan nieuwe gegevens. Bundels doet dat ook. De wijzigingen komen, als je gebruik gaat maken van je nieuwe bel- en internetbundel.

Dus, zou me er inderdaad niet te druk om maken.

Voor de prepaid gebruikers; na de update werkt dit tijdelijk niet. De ontwikkelaars zijn hiermee bezig.

Natascha
Forum|alt.badge.img+6
  • Oud-moderator
  • May 8, 2013
Hoi De Leon,

Bedankt voor je tip.

Forum|alt.badge.img
  • Sensation
  • May 9, 2013
De app bundels heeft inmiddels een update uitgebracht waarmee het vorige probleem is verholpen. Overigens wel benieuwd waar de €0,50 aan overige kosten vandaan komt...

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • May 9, 2013
Omdat iedereen het over Bundels heeft, heb ik het maar eens gedownload (versie 4.1). Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar ondanks dat ik mijn Simyo inloggegevens correct heb ingevoerd, wordt er niets weergegeven. Behalve het Simyo logo dan. Hmmm.

de leon
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-forum expert
  • May 9, 2013
Omdat iedereen het over Bundels heeft, heb ik het maar eens gedownload (versie 4.1). Ik weet niet wat ik verkeerd doe, maar ondanks dat ik mijn Simyo inloggegevens correct heb ingevoerd, wordt er niets weergegeven. Behalve het Simyo logo dan. Hmmm.

Aye Scotsman, jij hebt toch prepaid? That's why. Na hun laatste upgrade werkte dat niet meer bij Simyo prepaidaccounts. De ontwikkelaars zijn ermee bezig. Ze zijn wel een stapje verder maar opgelost is het nog niet. Ook niet met de meest recente update. Even geduld....

Simyo heeft schijnbaar iets veranderd op hun site waardoor de diverse apps geen gegevens meer op konden halen. Bundels heeft het met hun laatste update weer onder controle voor de abonnementaccounts. De andere apps (Simyo lesslines en Sinopia) werken nu ook weer.

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • May 9, 2013
Ah, I see. Afwachten dus. Thanks.

Alex
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud Community Manager
  • May 14, 2013
Bedankt voor de updates jongens. Dit soort apps zijn erg handig. Zeker nu onze app er nog niet is.

Groetjes,

Alex