Skip to main content
Geachte heer/mevrouw,



Imessage wordt op mijn iPhone 4s niet geactiveerd, hoe kan dit?



Ik weet dat Simyo daarvoor kosten mindering brengt.



mvg,

Kamal
Voor het activeren van iMessage en FaceTime wordt een sms naar een Apple server in de UK verstuurd. Deze activerings sms wordt bij Simyo altijd in rekening gebracht want sms'sen naar het buitenland vallen buiten alle bundels. Ik denk dat een reden voor het mislukken van de activatie kan liggen in het feit dat bellen en sms'sen naar het buitenland uitstaat, je kunt dit verifiëren op Mijn Simyo.



Het verzenden van de activatie sms gebeurt iedere keer nadat je de iPhone helemaal hebt uitgezet en weer aanzet, dus als je dat vaak doet dan worden elke keer de kosten van een sms naar het buitenland in rekening gebracht.




Het verzenden van de activatie sms gebeurt iedere keer nadat je de iPhone helemaal hebt uitgezet en weer aanzet, dus als je dat vaak doet dan worden elke keer de kosten van een sms naar het buitenland in rekening gebracht.




Nee, dat geldt alleen als je je iPhone hebt hersteld. Dan zal je iMessage opnieuw moeten activeren. Het helemaal uit- en weer aanzetten van je iPhone is niet van invloed op de activatie.

Echter...als je iMessage zelf uitzet op je iPhone en daarna weer aan, dan zul je daarna opnieuw moeten activeren. 



@kymomar86: krijg je een foutmelding? Bijvoorbeeld dat er geen connectie gemaakt kan worden met de server?
De Leon heeft het aan het rechte eind. Dus niet bij uitzetten.
Geachte heer/mevrouw,



Imessage wordt op mijn iPhone 4s niet geactiveerd, hoe kan dit?



Ik weet dat Simyo daarvoor kosten mindering brengt.



mvg,

Kamal




Hoi kymomar86,



Welkom op het forum :)



Waar maak je uit op dat iMessage niet geactiveerd is op jouw toestel? Ik zie namelijk wel verschillende activatie-smsjes op je factuur van mei. Die activatie-smsjes worden verzonden voor iMessage, Facetime, of diensten als Whatsapp en Viber.

Wellicht helpt het als je je iPhone synchroniseert met iTunes. Misschien is er een nieuwe update beschikbaar?



Ik hoor graag van je,



Groetjes,

Charlene

Reageer