.

Wordt 3G net automatisch uitgeschakeld bij WiFi verbinding?

  • 21 April 2012
  • 3 reacties
  • 680 Bekeken

Badge
Wanneer ik van buiten mijn huis binnen kom zie ik dat het 3G symbool verdwijnt en het Wifi symbool verschijnt.
Betekent dit dat nu internet gebruik over WiFi loopt, en dat er dus geen data meer via 3G wordt geladen?
Of moet ik bij instellingen nu 3G mobiele data uit schakelen om dit te bereiken.. Dit s dus wel belangrijk ivm verbruiks kosten.




peterwilem

3 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Peterwillem,

Als de optie internet op de mobiel is geactiveerd en u verbinding maakt via het WIFI netwerk, wordt er automatisch overgeschakeld naar het Simyo netwerk als de verbinding wegvalt of niet sterk genoeg is. In dit geval wordt het dataverbruik in rekening gebracht. Je kunt dit voorkomen door op uw persoonlijke pagina de optie internet op de mobiel uit te schakelen. Dit kun je doen onder het tabblad 'Gegevens & Instellingen'.

Groetjes,

Manisha
Badge
Beste Peterwillem,

Als de optie internet op de mobiel is geactiveerd en u verbinding maakt via het WIFI netwerk, wordt er automatisch overgeschakeld naar het Simyo netwerk als de verbinding wegvalt of niet sterk genoeg is. In dit geval wordt het dataverbruik in rekening gebracht. Je kunt dit voorkomen door op uw persoonlijke pagina de optie internet op de mobiel uit te schakelen. Dit kun je doen onder het tabblad 'Gegevens & Instellingen'.

Groetjes,

Manisha






Ok bedankt,
Dus als het WiFi netwerk wel sterk genoeg is ( bv thuis) wordt het Simyo netwerk niet gebruikt ook als internet op mobiel bijstaat
en bij het surfen dus geen kosten/data afschrijving bij Simyo ?


peterwillem
Reputatie 2
Badge +4
Beste Peterwillem,

Als er wordt overgeschakeld naar het datanetwerk van Simyo worden er wel datakosten in rekening gebracht. Als u uitsluitend via WIFI verbinding wilt maken raden wij je aan om de optie internet op de mobiel uit te zetten op de persoonlijke pagina.

Groetjes,

Manisha

Reageer