.

Beantwoord

Wifi, mb-meter geeft nul en toch berekent simyo internet

  • 11 December 2012
  • 12 reacties
  • 996 Bekeken

Badge
Ik heb sinds een aantal dagen een abo bij Simyo. Bevalt op zich prima.
Alleen heb ik hetzelfde probleem als veel mensen hier, namelijk ondanks het feit dat ik internet via wifi thuis gebruik, wordt er toch internet berekend en gaat dit van mijn bundel af.
Ik heb een MB-meter op mijn mobiel, deze geeft aan dat ik alleen wifi gebruik. Volgens Simyo gebruik ik echter gewoon MB's. Het gaat hier met name om de avonden, dan gebruik ik alleen wifi thuis.
En nee, ik heb geen push-berichten aanstaan, dus dat kan het niet zijn.

Ik wil graag een bevredigend antwoord, anders vrees ik dat ik weer over moet stappen.

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Natascha 12 December 2012, 13:50

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb een MB-meter op mijn mobiel, deze geeft aan dat ik alleen wifi gebruik. .


Dan heb jij geen goede Dataverbruik meter. Een goede zal namelijk aantonen dat er -ondanks dat jij denkt dat je alleen maar op WiFi zit- ook dataverbruik is via 3G. Als je mobiel in standby gaat en jij in je /een WiFi omgeving zit, schakelt hij toch over naar 3G. Normaal gezien kan dat neerkomen op 1-2 MB verbruik per dag via 3G in een WiFi omgeving.
Badge

Ik heb een MB-meter op mijn mobiel, deze geeft aan dat ik alleen wifi gebruik. .


Dan heb jij geen goede Dataverbruik meter. Een goede zal namelijk aantonen dat er -ondanks dat jij denkt dat je alleen maar op WiFi zit- ook dataverbruik is via 3G. Als je mobiel in standby gaat en jij in je /een WiFi omgeving zit, schakelt hij toch over naar 3G. Normaal gezien kan dat neerkomen op 1-2 MB verbruik per dag via 3G in een WiFi omgeving.


Volgens Simyo verbruik ik alleen maar MB's op het moment dat ik verbinding maak met het internet. Op die momenten zit ik op ons Wifi-netwerk.
Dus hoort Simyo hier geen verbruik voor te berekenen.
Wat jij zegt over slapend verbruik in de 3G stand, staat niet berekend bij Simyo.
Badge +6
Hoi Jok123,

Wanneer het WIFI signaal te zwak wordt zal het toestel overschakelen naar het 3G netwerk wanneer dit mogelijk is.
Wil je niet dat het toestel schakelt naar het 3G netwerk dan raad ik je aan wanneer je op WIFI zit het 3G op je toestel uit te schakelen. Wanneer je dit hebt uitgeschakeld verkom je dat je toestel kan schakelen tussen WIFI en 3G.
Daarnaast kan je aan de informatie die een app je geeft geen rechten aan ontlenen. Simyo Nederland heeft geen eigen app en ondersteunt geen andere app.

@ De Leon bedankt voor je reactie.
Badge
Dan vind ik het toch knap dat het verbruik dat Simyo aangeeft, precies op de momenten dat ik wifi gebruik. Mijn wifi-netwerk thuis is prima, ik gebruik het ook op mijn Ipad, nooit problemen.
Wanneer ik buitenshuis ben, gebruik ik vergelijkbare hoeveelheden Mb's.
Hieruit blijkt dus dat mijn mobiel dus niet op het wifi-netwerk zou zitten, maar altijd gewoon internet via Simyo gebruikt?
Heel vreemd, bij Vodafone gebruikte ik veel minder Mb's, terwijl er niets verandert is in mijn gebruik.

Dus: hoe verklaart u dit?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jok123,

Wij kunnen niet controleren wanneer je verbinding met wifi hebt gehad. Om een dergelijke situatie te voorkomen raad ik je aan om mobiele data verbinding op je toestel helemaal uit te zetten als je gebruik maakt van een wifi netwerk.

Groetjes,

Alex
Reputatie 3
Badge +9
Watchdog is een zeer betrouwbare 3g meter. Uit eigen ervaring.
Badge
Dank je Marijn, die ga ik proberen.
Weet iemand misschien hoe ik het internet uit kan zetten op een Samsung I9000?
Dan ga ik dat maar proberen.

Alvast bedankt.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jok123,

Vaak heet deze optie 'mobiele data' of 'gegevensverbinding'. Staat het niet in je toestelhandleiding? Mocht je deze niet meer hebben dan kun je altijd 'handleiding Samsung I9000' invoeren bij een zoekmachine.

Groetjes,

Alex
Badge
Ik heb mijn mobiel ge-upgrade. Nu kan ik het internet wel uitzetten. Het binnenhalen van de upgrade en de updates van mijn apps ging via wifi. Dat heb ik goed in de gaten gehouden.
Toch heb ik volgens Simyo wel 25 MB aan data verbruikt!
Zucht, het klopt echt niet! Mar nu zet ik mijn internet uit als ik thuis ben, dat zal schelen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Jok123,

Dan lijkt het er toch op dat de mobiele dataverbinding niet uit stond. Als je niet zeker weet of het uit stond, zou ik even langs een telefoonwinkel gaan. Ze kunnen je precies uitleggen hoe je het aan/uit kunt zetten.

Groetjes,

Alex
Bij Samsung I9000, data uitzetten is mogelijk met Power Button.  Druk het iets langer dan komt een klein menu voor SILENT MODE, DATA NETWORK MODE, AIRPLANE MODE & POWER OFF.  Dus klik Data Network Mode UIT en dan zie je die 3G logo boven aan niet meer (naast de klok).
Ik heb zelf DATA ON-OFF app geinstalleerd.   Dan kun jij makkelijker in een keer aan en uitzetten.    Voor de zekerheid, doe ik altijd de 3G uit als ik WiFi gebruik.
Reputatie 5
Badge +10
Superhandige tip majestixblue. Die ga ik zeker delen als dat nodig is.

Groetjes,

Alex

Reageer