.

Beantwoord

whatsapp doet het niet, internet browser wel.

  • 11 October 2012
  • 31 reacties
  • 4928 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
internet via de browser werkt. 
whatsapp, facebook en ping doen het niet. Wannneer ik mijn telefoon uitzet en opnieuw aanzet doen ze het zo'n 5-10 min. en daarna valt dit weer uit.
De telefoon zelf is weer helemaal op fabrieksinstellingen. 
In de winkel werdt mij verteld dat het probleem nu waarschijnlijk bij mijn provider zal zitten.
Er zouden instellingen zijn die anders konden?

Ik weet niet goed wat er bedoeld word, dus hoop dat dit probleem voor jullie duidelijk is.
Kunnen jullie mij helpen..??
icon

Beste antwoord door Wayne 16 November 2012, 13:39

Bekijk originele reactie

31 reacties

Badge +6
Hoi Peterr,

Welkom op het forum! :)

Ik zie dat er op onze Simyo simkaart wel al kleine pakketjes internetverbruik zijn geregistreerd, oftewel de verbinding is.

Daarom raad ik je aan om onder Servicestatus te kijken wat de status is; indien er geen verbinding staat, wil ik je aanraden deze te registreren middels de HRT Editor. Deze vind je terug onder Opties > Toestel > Geavanceerde systeeminstellingen.

Graag hoor ik van je of het nu wel werkt 🙂.
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een blackberry abonnement, maar niks werkt.
Alleen de internet browser.
Ping, whatsapp en facebook doen niks.

Gr,

Peter
Reputatie 5
Badge +10
Mijn man heeft een abonementje. Hij kon keurig whats app. thuis en buitens huis. Maar sinds een paar dagen niet meer buitenshuis . [ dus zonder wifi] Met wifi thuis dus kan hij wel whats app. Dit geld ook voor alle andere internet activiteiten trouwens. Er zou aan een zend mast gewerkt worden....maar vreemd heel nl op een zend mast...? Graag hadden we wel internet verbinding daar betalen we voor . Woonplaats Nederweert.

Hoi Molly,

Ik zie dat je je vraag ook hier hebt gesteld. Ik heb in dat topic ook een reactie geplaatst.

Groetjes,

Alex
Badge +8
Hallo. Ik heb sinds een week Simyo Sim Only & internet op mijn BlackBerry. Nu pas ontdek ik dat mensen mijn SMSjes en mijn WhatsAppjes niet ontvangen. Hoe kan dat? Valt dat te regelen? Groetjes, Ellen

hoi efbergakker,

Welkom op het forum :)
Ik heb je vraag hier in je eigen topic beantwoord. Kun je voor de overzichtelijkheid van het forum voortaan je vraag op één plek stellen? Dan vinden we hem het snelst 🆒

Groetjes,
Charlene
Reputatie 7
Badge +9
Mijn man heeft een abonementje. Hij kon keurig whats app. thuis en buitens huis. Maar sinds een paar dagen niet meer buitenshuis . [ dus zonder wifi] Met wifi thuis dus kan hij wel whats app. Dit geld ook voor alle andere internet activiteiten trouwens. Er zou aan een zend mast gewerkt worden....maar vreemd heel nl op een zend mast...? Graag hadden we wel internet verbinding daar betalen we voor . Woonplaats Nederweert.

Beantwoord
Mijn man heeft een abonementje. Hij kon keurig whats app. thuis en buitens huis. Maar sinds een paar dagen niet meer buitenshuis . [ dus zonder wifi] Met wifi thuis dus kan hij wel whats app. Dit geld ook voor alle andere internet activiteiten trouwens. Er zou aan een zend mast gewerkt worden....maar vreemd heel nl op een zend mast...? Graag hadden we wel internet verbinding daar betalen we voor . Woonplaats Nederweert.
Hallo. Ik heb sinds een week Simyo Sim Only & internet op mijn BlackBerry. Nu pas ontdek ik dat mensen mijn SMSjes en mijn WhatsAppjes niet ontvangen. Hoe kan dat? Valt dat te regelen? Groetjes, Ellen
Badge +6
nokia lumia 610 telkens valt Whatsapp uit , telkens gaat het offline
kan je alles resetten bij mij? heb meerder keren problemen met internet gehad 
instellingen resetten en de juiste toesturen AUB 

Is dat mogelijk


Hoi Ferdi71,

Zoals Erickiel aangeeft was er een storing bij Whats App die dit probleem veroorzaakte. Inmiddels is het probleem verholpen.
Kan je laten weten of je weer gebruik kan maken van Whats App.

@ Erickiel bedankt voor het meedenken.
Badge +1
Er is vanavond een storing geweest bij whatssapp
Het is nu verholpen denk dat het bij jou dan ook weer werkt
nokia lumia 610 telkens valt Whatsapp uit , telkens gaat het offline
kan je alles resetten bij mij? heb meerder keren problemen met internet gehad 
instellingen resetten en de juiste toesturen AUB 

Is dat mogelijk
Badge +6
Hoi GijsV,

Welkom op het forum!
Ik zie in het systeem dat je gebruik maakt van een gewone internetbundel. Een gewone internetbundel zal niet werken op je BlackBerry. Ik raad je aan via je persoonlijke de internetbundel te wijzigen naar een BlackBerry bundel te wijzigen. Kan je mij laten weten dat je dit hebt gedaan dan kan ik de optie voor je aan zetten om al vast gebruik te kunnen maken van de opties van je BlackBerry.
Beste Simyo Team,

Sinds Nieuwjaar kan ik me niet meer registreren voor Whats App. Hij stopte met werken om 00:00u en na het opnieuw te hebben geinstalleerd krijg ik nu de message als ik mijn telefoon nummer moet verifieren; "Verification requires a working wifi or cellular data connecting, but we couldn't find either one". Dit terwijl ik volledig bereik heb met mn abbonnement en 3G.
Kan iemand me uitleggen hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb een BB Bold touch&type.
Bedankt!
G
Badge +6
Beste Ericroozendaal,

Welkom op het forum!
Graag verneem ik van welk merk toestel je gebruik maakt zodat ik je de juiste instellingen kan versturen voor het internet.
Hey simyo,
Ik heb sinds gisteren een nieuwe mobiel.
Whatsapp via de wifi doet het wel. Maar zodra ik via het gewone datanetwerk probeer te whatsappen kan ik niets versturen of ontvangen. Kan het zijn dat ik de data instellingen niet op mijn mobiel heb? Want ik heb ze wel op mijn vorige mobiel gehad en geinstalleerd maar nog niet op mijn nieuwe mobiel.

Alvast bedankt

Mvg eric roozendaal
Reputatie 2
Badge +1
Hey HenkJan,

Technisch gezien is het officieel niet mogelijk om zonder de blackberry internet services gebruik te maken van het internet op een blackberry. Het kan voorkomen dat dit op bepaalde toestellen (tijdelijk) wel mogelijk is. Jouw toestel is hoogstwaarschijnlijk een van deze uitzonderingen geweest.
Ok snap ik, dat wordt geregeld vanaf 1 december, maar hoe kan het dat dat het wel even heeft gewerkt? WhapsApp en Twitter zijn toch niet exclusief voor BB maar horen toch gewoon binnen een internetbundel te vallen?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum HenkJan,

Ik zie dat je gebruik maakt van een Blackberry, maar je hebt volgens onze gegevens geen Blackberry internet bundel. Om gebruik te kunnen maken van internet op je Blackberry heb je een Blackberry internet bundel nodig. Ik raad je daarom aan deze toe te voegen aan je abonnement.

Groetjes,

Alex
Hoi,
Een paar dagen geleden deed WhatsApp en Twitter het nog maar nu niet meer. Als ik wil tweeten krijg ik de melding:  java.io.IOException Ik heb een BB Bold 9700  Browser werkt wel en de whatapp berichtjes gaan niet weg. Wat nu?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Blipman17,

Doen de andere internet opties het wel gewoon goed? Zo ja, dan heb ik het vermoeden dat het aan Whatsapp ligt. Opnieuw installeren helpt dan misschien.

Groetjes,

Alex
Hallo, helaas heb ik ook zo'n probleem. We paar uur geleden deed whatsapp het wel en nu niet.
Ik krijg steeds de melding dat de server niet bereikbaar is.
Hoewel ik wel internet heb.
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum yrref,

Wij ondersteunen internet op een blackberry enkel in combinatie met de blackberry bundel. Indien je gebruik wenst te maken van mobiel internet op jouw blackberry kan je een blackberry bundel aanvragen via jouw persoonlijke pagina op www.simyo.nl.
Bij mij werkt whatsapp en mijn eigen mailprogramma ook niet altijd op mijn blackberry curve 9300. Sinds ik ben overgestapt van KPN naar Simyo moet ik regelmatig de batterij eruit halen om whatsapp en mijn mailprogramma (logicmail) weer te laten werken, bij KPN werkte het altijd zonder problemen. Ik heb geen blackberry bundel, wat mij voor de goede werking van een standaard TCP-verbinding ook overbodig lijkt.
Reputatie 2
Badge +1
Hey bart g,

Bedankt voor jouw terugkoppeling!
Badge
ik heb besloten de nokia c3 de deur uit te doen, en een samsung galaxy xcover te kopen.
de xcover werkt goed. heb nog nergens problemen mee gehad en de apps werken tot nu toe ook gewoon goed.
ik denk dat het aan de nokia c3 lag.
ik raad bij deze iedereen af om zon telefoon te kopen want het is echt rommel

in ieder geval bedankt.

gr. bart.
Badge +2
Beste bart g,

Uit onze gegevens blijkt dat alles goed ingesteld staat op het netwerk. Wij adviseren je simkaart in een ander toestel uit te proberen en een andere simkaart in jouw toestel. Op deze manier kunnen we nagaan of het een toestel of een simkaart gerelateerd probleem is. Graag vernemen wij de uitkomst.

Groetjes,

Arie

Reageer