.

Vraag

Werkt BBM (ping) niet zonder nummerbehoud?

  • 4 May 2012
  • 1 reactie
  • 348 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik ben een nieuwe Simyo gebruiker, ik heb een BlackBerry Bold 9780 gekocht om te kunnen pingen. Ik heb daarom een abbo met BlackBerry bundel genomen bij Simyo en heb hier een werkend kaartje in, die heb ik vandaag gekregen. Nummerportering zal nog een maandje duren, ik heb de email nog niet gekregen maar Ben (mijn huidige provider) heeft een opzegtermijn van een maand.

Bellen en Internetten lukt maar BlackBerry Messenger (ping) en Facebook werken niet. Als ik bij Servicestatus kijk, zie ik dat er geen verbinding is met de Blackberry Internet Service (BIS).

Ik ben gaan zoeken en las ergens dat vanwege nummerportering BIS niet werkt tot nadat je nummer is overgezet. Klopt dat echt en houdt dit in dat ik niet kan pingen tot nummerportering is afgerond? Ik heb het abonnement geactiveerd in de veronderstelling dat ik kan pingen, ongeacht welk tijdelijk telefoonnummer ik er op heb. Voor de rest heb ik het nl allemaal niet nodig tot mijn oude abonnement is afgelopen. Ik zou het nogal zonde vinden als blijkt dat ik een maand abonnementsgeld ga besteden aan iets wat ik niet krijgen kan. Wie weet hoe het zit?

1 reactie

Reputatie 2
Badge +4
Beste DigitalRies,

Het abonnement wordt pas geactiveerd als je nummer is overgezet naar Simyo. Hierna zal je binnen de bundel kunnen bellen/sms-en en gebruik maken van alle Blackberry diensten. Als je gebruik maakt van de simkaart met het tijdelijke nummer betaal je het buiten de bundel tarief.

Groetjes,

Manisha

Reageer