.

Beantwoord

Welke provider moet ik zoeken in Engeland en blijven mijn APN instellingen ongewijzigd?

  • 9 September 2020
  • 7 reacties
  • 689 Bekeken

Badge

Welke provider moet ik zoeken in Engeland en blijven mijn APN instellingen ongewijzigd?

icon

Beste antwoord door Tessanne 9 September 2020, 14:29

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7

@Lexsur Als je Internet in het buitenland in je Mijn Simyo aan hebt staan zou je niet handmatig een provider hoeven te selecteren. Ook met/aan je APN instellingen zou je niets hoeven te doen. De hamvraag is of je wel/niet Internet in het buitenland aan hebt staan.

Edit: En vergeet dataroaming op je telefoon niet.

 

@Lexsur Als je Internet in het buitenland in je Mijn Simyo aan hebt staan zou je niet handmatig een provider hoeven te selecteren. Ook met/aan je APN instellingen zou je niets hoeven te doen. De hamvraag is of je wel/niet Internet in het buitenland aan hebt staan.

Vergeet (Data) roaming niet :relaxed:

Reputatie 7

 

Vergeet (Data) roaming niet :relaxed:

Edited ;)

 

Reputatie 7
Badge +9

Het klopt wat @RicoK zegt. Je telefoon zoekt automatisch het beste netwerk. Als je toch op je telefoon per se zelf een netwerk wilt kiezen, kies dan eentje die een goed signaal heeft op jouw locatie als het maar niet Vodafone UK is. De netwerken van O2, Three (3) en EE kun je wel kiezen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Lexsur,

 

Welkom op het Simyo Forum! 

 

Wat balen dat je op dit moment geen internet hebt in Engeland! Ik snap dat je hier graag snel een oplossing voor ziet. 

 

Het ontbreken van internet kan verschillende oorzaken hebben, hieronder zet ik een aantal veel voorkomende voorbeelden op een rijtje: 

  • Internet in het buitenland staat uit op jouw aansluitingIk heb dit gecheckt, maar bij jou staat het keurig netjes aan. Dit kun je aan of uit zetten op Mijn Simyo bij Instellingen > Internet en bellen > Internet in het buitenland.
  • Roaming staat uit in jouw toestel. Als de roaming in jouw toestel uit staat, kan jouw telefoon geen verbinding maken met het netwerk in het buitenland.
  •  Een blokkade op de simkaartDit gebeurt heel zelden, maar is door ons eenvoudig te verwijderen door middel van een reset. Je simkaart wordt dan opnieuw aangeboden aan het netwerk. Deze reset heb ik voor jou uitgevoerd en je mag om de reset af te ronden de telefoon voor 15 minuten helemaal uitschakelen. 
  • APN instellingen staan niet correctJouw telefoon stelt deze instellingen altijd automatisch in na het plaatsen van de simkaart en deze staan normaal gesproken al meteen goed, maar het kan voorkomen dat dit niet de juiste instellingen zijn. Als je in onze toestelhulp jouw telefoon en de juiste software zoekt kun je bij Internet > Handmatig Instellen de juiste APN voor jouw toestel vinden. Als je verbinding maakt met een netwerk in het buitenland, dan wijzigen jouw APN instellingen niet. Hier gebeurt alleen iets mee als je deze zelf actief wijzigt. 
  • Geen bereik. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je te ver van een zendmast af bent. 

 

Er zijn verschillende providers waar wij een contract mee hebben in Engeland. Dit zijn de netwerken waar jij verbinding mee kan maken: 

Jersey Airtel Limited

Cloud9

O2 (UK) Limited

Hutchison3G UK

Everything Everywhere Limited (fka T-Mobile)

Everything Everywhere Limited (fka Orange)

Vodafone Limited

 

Hopelijk kom je er uit met deze tips en heb je snel weer verbinding! 

 

Bedankt voor het meedenken RicoK, Ray en Scotsman. :grin:

 

Groetjes,

Tessanne

 

Reputatie 7
Badge +9

@Tessanne Out of interest heb ik diverse keren hier gekeken op welke netwerken ik handmatig kan inloggen maar met Vodafone UK lukt dat nooit. Het verbaast me daarom dat jullie desondanks toch een roaming overeenkomst hebben met Vodafone UK. Maar misschien is de situatie in Engeland anders dan hier in Schotland.

Verder is het misschien goed om er op te wijzen dat Hutchison 3G op je scherm eenvoudig als “Three” aangeduid wordt, en Everything Everywhere als EE (in elk geval op het scherm van mijn iPhone).

Reputatie 7
Badge +6

Thanks Scotsman voor deze toevoeging!

Reageer