.

Beantwoord

Welke APN kan ik het beste gebruiken?

  • 14 March 2017
  • 6 reacties
  • 587 Bekeken

edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.

Goedemiddag,

Naar aanleiding van de actie heb ik vandaag besloten om voor 4G te gaan. Werkt vlekkeloos en lekker vlot!

Ik zag echter als mogelijke APMs twee opties: KPN4G, of Portalmmm. Er wordt door Simyo gevraagd om de tweede optie te kiezen ivm bereikbaarheid.

Mijn vraag is dan; mag ik als Simyo gebruiker KPN4G gebruiken, zonder enige extra kosten?

Groet!
icon

Beste antwoord door franswon 14 March 2017, 16:47

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Gokhan,

Er zijn aan de APN KPN4G geen extra kosten verbonden, zoals Simyo aangeeft verdient portalmmm de voorkeur i.v.m. bereikbaarheid.
Dag Frans, bedankt voor je reactie. Mag ik vriendelijk vragen of je hier ook 100% zeker van bent, of zou ik nog even wachten op bevestiging door een medewerker?
Een APN bepaald niet of je ergens voor moet bepalen. APN instellingen zorgen ervoor dat je op de juiste manier verbinding kan maken.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb vroeger KPN4G gebruikt en vervangen door portalmmm, ik heb er nooit extra voor moeten betalen, het zijn beide APN's van KPN

KPN heeft nog meer APN's maar raadt standaard, net als dochter Simyo, portalmmm aan.

Een wat meer technische uitleg over de APN's vind je hier.
Dank voor de reacties Frans & Ray. Ik weet voldoende 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Gokhan,

Welkom op ons forum!

Goed om te zien dat je gebruik bent gaan maken van de gratis 4G optie 🙂 Fijn dat het allemaal gelijk goed werkt.

Je stelt een goede vraag! Ik kan me voorstellen dat je zeker wilt weten dat je niet ineens voor verrassingen komt te staan. Zowel Franswon en Ray geven jou hier het juiste antwoord. De APN staat los van eventuele kosten die jij maakt met jouw simkaart. Dat is alleen gekoppeld aan jouw bundels en eventueel buitenbundelverbruik. Je mag dan ook beide APN's gebruiken. Zoals Franswon aangeeft, raden wij portalmmm,nl aan vanwege de bereikbaarheid. Het werkt simpelweg wat beter!

Veel vragen over 4G internet beantwoorden wij ook op onze website. Kom je er niet uit? Laat het dan gerust weten. Wij en de forum experts staan voor je klaar!

@Franswon & Ray, heel erg bedankt voor jullie snelle hulp!

Groetjes,
Angela

Reageer