.

Beantwoord

Wel Wifi, wel Whatsapp, geen internet, hoe los ik dit op?

  • 11 December 2014
  • 10 reacties
  • 4917 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 3 reacties
Hallo, ik heb sinds een maand geen internet meer via wifi. (mobiel internet had en heb ik niet)
Ik kan wel bellen, de wifi verbinding is goed, en ook whatapp werkt goed.
Ik heb een Samsung Galaxy Ace Plus. Wat kan het probleem veroorzaken?
icon

Beste antwoord door Scotsman 11 December 2014, 18:26

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Als je zegt, mobiel internet heb ik niet, betekent dit dat je Internet op je mobiel hebt uitgezet op Mijn Simyo? Als dat zo is dan heb je alleen toegang tot internet via WiFi.

Het gekke is nu dat je zegt dat de WiFi verbinding goed is, en dat Whatsapp ook goed werkt (via Wifi want je mobiele internet had je uitgezet).

Dat betekent dat je telefoon in staat is om in te loggen op je WiFi netwerk thuis (ik neem aan dat je het over WiFi thuis hebt). Wat werkt er niet? Hoe zit het als je naar een ander WiFi netwerk gaat (vriend/kennis, restaurant, trein o.i.d.)?
Reputatie 4
Badge +8
Bedoelt ts dat zijn browser niet meer werkt via WiFi?
Ik noem maar wat.
Internet is inderdaad via Mijnsimyo uitgezet. Ik ga het morgen op een ander wifi netwerk proberen.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi WvdW, welkom op het Simyo forum 🙂.

Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat er nou niet goed werkt! Kun je niet via je browser dingen opzoeken op je telefoon? Of werkt er geen enkele app, behalve whatsapp?

Bedankt voor jullie reacties, koorelle en Scotsman!
Ik kan helemaal niet op internet, niet in de app.store, geen mail etc. Ik heb echter wel een wifi verbinding en Whatsappjes komen ook wel binnen. Ik heb de simkaart in een andere telefoon gestopt, daarin werkte het ook allemaal niet. Ook via een andere wifi werkt het niet. Zou het aan de Simkaart kunnen liggen?
Reputatie 7
Badge +9
Het ligt niet aan je simkaart want waar het hier om gaat is internet via WiFi. Hier heeft de simkaart niets mee te maken want alleen mobiel internet gaat via de simkaart, en je hebt gezegd dat je dat had uitgezet. Het probleem heeft dus niets met Simyo te maken. Er is kennelijk iets raars aan de hand met de verbinding tussen je telefoon en je WiFi router, vandaar dat we benieuwd zijn naar je ervaringen met een ander WiFi netwerk.
Er zijn een aantal dingen waar ik aan zit te denken.
  • Een controle op Samsung Kies via je pc of de laatste versie op je telefoon is bijgewerkt (misschien systeemherstel)
  • Een reset van je telefoon.
  • Een spiksplinter nieuw gmailadres om te proberen of het dan wel lukt in te loggen op google play.
Zorg wel eerst voor een backup van de contacten.

Groet,
Friesian
Ik heb de telefoon gereset, alles werkte totdat ik via de online backup alle app's weer binnenhaalde.
Daarna weer gerest en de backup functie uitgezet. Toen wat losse app's erop gezet. Tot nu toe werkt alles prima. Wellicht een verkeerde app?? Dank voor het reageren.
Ik heb de telefoon gereset, alles werkte totdat ik via de online backup alle app's weer binnenhaalde.

Daarom noemde ik ook reset en een ander gmail-adres om in te logen op Google Play.
Daarmee maakte je een nieuwe start.

Daarna weer gerest en de backup functie uitgezet.

Zo kan het natuurlijk ook.
Wellicht een verkeerde app??

Wees voorzichtig met apps, gebruik geen onbekende bronnen.
Het is zelfs mogelijk dat er een zooi wordt meegestuurd waarmee je telefoon gegijzeld kan worden.
http://www.computeridee.nl/nieuws/android-ransomware-gijzelt-mobieltje-en-tablet/

Wat voor apps je gebruikt weet ik natuurlijk niet, maar als advies zou ik geven, gebruik i.i.g. een app als CM security of 360 security.


Dank voor het reageren.
.
Ook  voor jou geldt.

Anyplace anywhere anytime.🆒
(met dank aan Nena & Kim Wilde)

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hi WvdW,

Fijn dat je alles aan de praat heb gekregen met behulp van Friesians tips 🙂

Reageer