.

Beantwoord

Wel internet verbinding maar ontvang niks, wat nu?


Ik heb nu sinds enkele maanden heel slecht internet van Simyo. Mijn telefoon geeft wel aan dat ik 3g internet verbinding heb maar ondertussen krijg ik geen berichtjes binnen van meerdere apps (whatsapp, wechat, kakaotalk). Ook wou ik gister avond navigatie van google maps gebruiken maar hij kon helemaal niks vinden laat staan de map laden (vriendin van me kon dat gelukkig wel). Ik heb het probleem met alle apps!!

Wat is hier gaande, want ik betaal niet graag voor internet dat het gewoon niet doet.

Met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door Naomi 13 July 2015, 18:06

Bekijk originele reactie

13 reacties

Vraagje, kun je wel internetten of zijn het alleen de apps?
Ik kan wel gewoon internetten. Als ik de apps open (whatsapp etc.) Krijg ik al mijn berichten die ik afgelopen uren heb gekregen binnen.

Achtergrond gegevens op mijn telefoon staan allemaal goed dus dat kan het niet zijn!
https://www.allestoringen.nl/storing/whatsapp/nieuws/73699-storing-bij-whatsapp

Een controle op allestoringen.nl geeft meer info lijkt het. Kan niet internet zijn als dat wel werkt
Het is al 2 maanden een probleem en niet alleen whats app. Wechat en kakaotalk krijg ik ook geen berichten. En google maps doet het gewoon helemaal niet.
Reputatie 4
Badge +7
Goedemorgen Jeroen de Meer

Soms wil een simpele handeling wel eens wonderen verrichten, een toestel uitschakelen en weer opnieuw opstarten heeft heel vaak geholpen, heb je dat als eens geprobeerd?

R.
Yes, meerdere malen geprobeerd maar werkt jammer genoeg niet. Fabrieksinstellingen heb ik nog niet geprobeerd maar dat wil ik liever ook niet doen.
Probeer eens of een cache cleaner helpt...
Yes, meerdere malen geprobeerd maar werkt jammer genoeg niet. Fabrieksinstellingen heb ik nog niet geprobeerd maar dat wil ik liever ook niet doen.
Dat hoeft ook helemaal niet. Ga naar applicaties (applicatiebeheer/apps) in je telefoon bij instellingen.
Neem eens Whatsapp bijvoorbeeld. Gegevens wissen, clear cache.
Telefoon uit en opnieuw aan. Ga naar accounts (instelling) Whatsapp alles weer invoeren. 06 ......

Maar even een vraag. Hoeveel RAM geheugen is nog aanwezig?
1.78gb van de 2.71gb ram is in gebruik at the moment.

Ik heb nog een voorbeeld van mijn probleem. Ik krijg op mijn gmail nu geen berichten dat ik een nieuw email van Simyo heb gekregen met bericht dat er iets is gepost op het forum. Als ik de app open gaat hij het pas laden en laat hij mijn nieuwe mails zien. Dit is dus met alle apps (Whatsapp wechat gmail kakaotalk etc.) zo. Ik krijg geen bericht als de app niet open is (Dit is alleen op mobiele netwerken!!).
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Jeroen de Meer, welkom op het Simyo forum :)

Fijn om te zien dat Friesian en Renoster je al op de goede weg hebben geholpen. Ik begrijp dat je geen berichten binnenkrijgt, maar deze pas ziet als je de applicatie hebt geopend.
Je internetoptie heb ik een reset gegeven. Wil je hiervoor je telefoon uit en weer aandoen? Ook raad ik je aan om je simkaart even te verwijderen en opnieuw te plaatsen.

Sinds wanneer ontvang je daarnaast geen berichten meer? Heb je op dat moment iets speciaals gedaan, bijvoorbeeld een andere telefoon of een update?

@Friesian & Renoster; bedankt voor jullie hulp 😃
Naomi,

Ik heb zojuist alles geprobeerd wat jij zei maar jammer genoeg heeft het nog niet geholpen. Google maps zoekt nog steeds niet naar plaatsen en berichten ontvang ik ook nog steeds niet zonder de app te openen.

Ik heb in de tussentijd geen nieuwe telefoon of nieuwe update gehad. En het is nu zo'n 3 maanden dat ik dit probleem heb. Ik dacht eerst dat het kwam door het gebouw van mijn werk dat hij internet verbinding verstoort maar het is dus niet alleen daar.

Met vriendelijke groet,
Heb je toevallig een iPhone? Zo ja, probeer eens te syncen met iTunes of controleer op iOS updates.

Bij Android kun je ook eens kijken of alle Apps up to date zijn, zo ook je telefoon software.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Jeroen de Meer,

Ik zou je toch willen aanraden om je telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. (Niet vergeten een back-up te maken!)
Het lijkt mij niet aan je internetverbinding te liggen, want je krijgt je berichten etc wel, maar pas als je de applicatie opent.

Laat je weten of dit helpt?

Reageer