.

Beantwoord

Wat is het ipnummer van mijn 4G simkaart?

  • 18 December 2014
  • 6 reacties
  • 3658 Bekeken

Ik wil een 4G simkaart plaatsen in een 4G router en op deze manier mijn lokaal netwerk via een vpn verbinding bereikbaar maken.
Hiervoor dient mijn $G router (simkaart) een extern publiek IPnummer te hebben.

Ik weet dat bij KPN een vast nummer niet mogelijk is, maar is het mogelijk om op de simkaart een dynamisch publiek ipnummer te krijgen  dus geen nummer uit 10.x.x.x of 192.x.x.x.  Het publieke dynamische nummer is dmv bv dyndns dan wel te herleiden.
icon

Beste antwoord door Ernst 19 December 2014, 14:14

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi pavado, welkom op het Simyo forum :)

IP adressen worden toegekend aan de apparaten die verbinding kunnen maken met het internet. Modems, computers, telefoons en dergelijke hebben een IP adres.
Je simkaart kun je misschien wel vergelijken met een router. Die maakt zelf geen verbinding met internet, maar wordt gebruikt om de verbinding door te laten.
Ik ben bang dat wat jij wilt, niet mogelijk is, pavado.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?
Dus het is met een simkaart van simyo (KPN) niet mogelijk om vanaf mijn thuis pc verbinding te maken met een 4G router op kantoor.?
Op mijn kantoor is een max snelheid van 8mbit leverbaar , vandaar dat ik met een 4G verbinding connectie wil maken .

Ik moet dus het ipnummer van mijn router weten om die verbinding op te zetten, en dat moet een nummer zijn wat publiek is.
Dus het is met een simkaart van simyo (KPN) niet mogelijk om vanaf mijn thuis pc verbinding te maken met een 4G router op kantoor.?

Stel dat het wel zou gaan, hoe groot is dan het bereik van de router / afstand van  kantoor naar jou thuis?
Zou die afstand met een router overbrugd kunnen worden?
Je vraag doet me denken enigszins aan een MiFi router, of je telefoon als hotspot.

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Je vraag doet me denken enigszins aan een MiFi router, of je telefoon als hotspot.

Dit lijkt me in dit geval ook het meest voor de hand liggende, al is de tweede optie niet aan te raden ivm dataverbruik.

Ik moet dus het ipnummer van mijn router weten om die verbinding op te zetten, en dat moet een nummer zijn wat publiek is.

pavado, als je je telefoon als router (lees; hotspot) wilt gebruiken, hoef je niet het IP adres van je telefoon te hebben.
Al kun je die wel in je telefoon vinden. Áls je dit gaat doen, zal het je veel MB's kosten, dus wees gewaarschuwd.
Reputatie 7
Badge +9
Nee, je mobiel heeft geen eigen publieke IP. Je zit hoogstwaarschijnlijk achter een NAT van KPN. Je kan dus alleen verbindingen opzetten vanuit de kant van de 4G router en niet ernaartoe.
Reputatie 3
Badge +7
Groentjuh dank voor je aanvullend inzicht.:D Pavado, is ondertussen alles duidelijk?

Reageer