.

Beantwoord

Wat is de SMTP-server van Simyo?

  • 29 June 2012
  • 70 reacties
  • 24235 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik wil graag de e-mail op mijn telefoon instellen. Daarvoor heb ik een SMTP-verbinding nodig. De SMTP-server is volgens mij smtp.kpnplanet.nl. Maar met welke gegevens in moet inloggen staat nergens genoemd... Simyo, graag een reactie.
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Alex 5 July 2012, 13:27

Bekijk originele reactie

70 reacties

Ziggo geeft ook uitgebreide info op de site hoe deze secure SMTP kan worden ingesteld. Stappenplan is voor iPhone en iPad, maar instellingen zouden ook moeten gelden voor andere smartphones en tablets.
Reputatie 5
Badge +10
Tnx voor de info Bermudo en Jannek.

Groetjes,

Alex
En toch is het gebruikelijk dat de telefoonprovider waar je je internettoegang op hebt de smtp server aanbiedt. Niet alle mail clients kunnen goed omgaan met ssl of andere authenticatie. Voor roaming is het natuurlijk wel de sjiekste oplossing als je je eigen smtp kunt gebruiken waar je maar bent en op welke connectie je ook zit (wifi van vakantie en reisbestemmingen etc)

IMAP vooral op je mobiele devices, ik hou een pop client aan thuis, om alles te kunnen archiveren. vraag me niet of dat nodig is of sentiment, ik kom uit het BBS en IRC# tijdperk :)

Dus:

1) check bij je normale internet provider of ze authenticated smtp bieden en zo ja gebruik die
2) zo nee, gebruik die van KPN als genoemd (geen idee of die instelling nog werkt als je roamed)
3) zo nee, dikke vette pech of alleen thuis mailen

zoiets?
Badge
Ik heb een samsung galaxy ace gt-s5830 en wil mijn mail instellen heb wifi en een kpnprovider en een telefoon abonnement van jullie , Ik denk zelf dat ik het goed doe maar krijg steeds de melding dat hij geen verbinding kan maken met de server, Wat doe ik fout
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum henniedb,

Welke smtp server staat er op je toestel ingesteld? Dit moet in ieder geval mail.kpnmail.nl zijn.

Groetjes,

Alex
Badge
Het is uiteindelijk toch al gelukt, bedankt.
Badge +1
Voor mensen met een google / gmail account is misschien de volgende optie handig:

Wanneer je emails wilt versturen met het email adres van je provider,(@ziggo.nl @kpnmail.nl etc...)
gebruik dan de google SMTP server.
Het voordeel hiervan is dat je emails kan versturen vanaf elke plek, ongeacht WIFI / telecom provider.

Hieronder wordt in een aantal stappen beschreven hoe je dit kunt regelen.

- login op je gmail account
- ga naar instellingen --> tabblad "accounts en import"
- klik nu op: "Nog een e-mailadres toevoegen waarvan je eigenaar bent"
- Er opent een nieuw venster. Vul hier je naam en emailadres in.
- Zet het vinkje bij "behandelen als alias" UIT
(wanneer het vinkje aan blijft staan, zal er een kopie van elke verzonden mail in je gmail verzonden items verschijnen)
- Doorloop het verifcatieproces en log uit.

Ga nu in je Email applicatie op je smartphone naar de uitgaande email instellingen en voer de volgende gegevens in:

- SMTP server: smtp.gmail.com
- poort: 465
- beveiligingstype: SSL/TLS
- gebruikersnaam: je volledige gmail adres "testje@gmail.com" oid
- wachtwoord: je gmail wachtwoord

De Gmail SMTP server is nu ingesteld voor je standaard emailadres.
Als het goed is kun je nu overal vanaf je smartphone mailen met je standaard email adres.
Badge
Vreemd heb niks veranderd maar nu komt er niks meer binnen hij blijft draaien maar er gebeurd niets snap er niets meer van
Reputatie 2
Badge +1
Hey henniedb,

Heb je de instructies van brvandoorn reeds opgevolgd?
Badge
Ja maar is wacht het nog ff af want soms komt er wel wat binnen maar het lijkt alleen als ik ergens anders ben.
Reputatie 2
Badge +1
Hey henniedb,

Is het jou inmiddels gelukt om een goede verbinding met de server te krijgen?
Badge
Ja hij doet het weer, geweldig en bedankt allemaal voor de info.
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor het doorgeven henniedb
Ik probeer mijn email ontvangst op de iphone 5 voor elkaar te krijgen maar dit lukt niet. Mijn e-mail adres is upc en nu moet ik via kpn de ontvangst krijgen maar dit lukt .Ik heb als server uitgaande post smtp.kpnplanet.nl gebruikt maar het werkt op geen enkele manier . inkomende mail via upc heb ik geen probleem mee. ik hoop dat jullie mij een oplossing kunnen geven zo heb ik aan het simyo abonnement niet veel.
Badge
Heb je SMTP server smtp.kpnplanet.nl op poort 25, zonder inloggegevens ingesteld?
Badge +1
Ik probeer mijn email ontvangst op de iphone 5 voor elkaar te krijgen maar dit lukt niet. Mijn e-mail adres is upc en nu moet ik via kpn de ontvangst krijgen maar dit lukt .Ik heb als server uitgaande post smtp.kpnplanet.nl gebruikt maar het werkt op geen enkele manier . inkomende mail via upc heb ik geen probleem mee. ik hoop dat jullie mij een oplossing kunnen geven zo heb ik aan het simyo abonnement niet veel.


Beste siem,

De UPC heeft op de site een mooie instelhulp voor de iPhone, zie:
http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/430/related/1/session/L2F2LzEvdGltZS8xMzYzMDU1NDc3L3NpZC9OVmt1a1hrbA%3D%3D/~/e-mailaccount-instellen#close

Bij stap 6 worden de gegevens van de Simyo SMTP gevraagd:

Hostname: smtp.kpnplanet.nl  of  mail.kpnmail.nl (werkt beide)
Gebruikersnaam: leeg laten
Wachtwoord: leeg laten

Dat is eigenlijk alles.

Let wel: als u een email wilt versturen vanaf de iPhone, zal u gebruik moeten maken van het 3g netwerk van Simyo.
Dit betekent dus dat u de wifi verbinding uit moet zetten alvorens een email te versturen.
Email ontvangen zou geen probleem moeten zijn.
Reputatie 2
Badge +1
Hey siem,

Heb jij iets gehad aan de tips van Sandertju en brvandoorn?
Beste mensen,

Sorry maar Alex heeft gewoon gelijk. SMTP instelling wordt door je emailprovider bepaald.
Badge
Beste mensen,

Sorry maar Alex heeft gewoon gelijk. SMTP instelling wordt door je emailprovider bepaald.


niet altijd, maar bij de meeste gratis mail diensten wel. verder blijft oppassen, vaak hoef je geen password of encryptie gebruiken, dat is prima voor een simpel mailtje, maar als er ook belangrijke zaken verzonden worden gebruik altijd een ssl dienst zoals die van gmail of hou het bij webmail.
Hallo

Bij een goede email (internet ) provider staat er een uitleg op de website
Zie hier de uitleg van xs4all waar je altijd welk netwerk dan ook toch je mail kan lezen en versturen

http://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/email/android/

Doe je ding er mee
Snap de dwalende reacties niet zo. Zolang er een werkende KPN smtp server is die authenticeert op sid en IP en zolang je dus binnen een Roaming partner zit werkt deze gewoon en is de meest voor de hand liggende keuze.

De Gmail optie is second best maar smtp hoort gewoon door de netwerkprovider voorzien te zijn, dat is de meest practische en veilige wijze.
Reputatie 7
Badge +9
Met mooi weer ben ik nogal in Belgë met mijn scooter, ik gebruik dan mijn Dual-Sim telefoon met als tweede provider BASE (ook KPN), kan ik dan smtp.kpnmail.be gebruiken voor uitgaande mail?


Frans
Badge +6
Hoi Allemaal,

Je kan de SMTP instellingen van KPN gebruiken echter deze werken niet altijd op een Siymo aansluiting. Dat is de reden dat de klanten aanraden om de SMTP instellingen van de e-mail provider te gebruiken.
Reputatie 7
Badge +9
Ik kon deze niet zo snel vinden, dus ik heb maar een mail gestuurd naar Base, ik hoor wel van hen.

Frans
Reputatie 2
Badge +4
Hoi Franswon,

Als je terugkoppeling hebt van Base kun je dit plaatsen op het Forum?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Manisha

Reageer