.

Beantwoord

Wat betekent (G) en krijg whatsapp binnen, maar heb geen internetbundel

  • 11 May 2013
  • 5 reacties
  • 1192 Bekeken

Badge
Sinds gisteren heb ik een abonnement bij jullie, enkel bel minuten. Nu heb ik in mijn scherm een (G) staan en ontvang ik whatsapp berichten, terwijl ik geen internetbundel heb afgesloten. Mijn draadloze internet staat niet aan, hoe kan dit? Niet dat ik een rekening ga ontvangen voor internet gebruik.
icon

Beste antwoord door Sandertju 11 May 2013, 21:43

Bekijk originele reactie

5 reacties

Badge +1
Kijk op je persoonlijke pagina of je internet uitstaat, als je geen bundel hebt heb je wel internet, dit moet je handmatig uitzetten anders gewoon gebruik maar dan betaal je buitenbundel kosten en dit kan aardig in de papieren lopen dus even op je persoonlijke pagina kijken en je internet uitzetten
Badge
Dat je geen internetbundel hebt betekent beslist niet dat je internetverbinding uit staat. Een bundel betekent alleen maar dat je een van te voren afgesproken hoeveelheid data voor een voordelig bedrag kunt verbruiken. De normale, buiten-de-bundel prijs ligt een stuk hoger, en dat is wat je in dit geval extra moet betalen. Ook als je nooit gebruik maakt van internet via je mobiel, een moderne smartphone maakt toch af en toe contact met het internet zonder dat de eigenaar dat in de gaten heeft. Voor meer info zie https://forum.simyo.nl/internet-62/f...g-zijn-2989/
Je kunt alle internet dataverkeer overigens stoppen op je persoonlijke pagina Mijn Simyo, onder Mijn Instellingen. Toegang tot het internet is dan alleen mogelijk via WiFi.
Badge
Dank je wel, heb de instelling gelijk veranderd. Echter vind ik wel dat Simyo dit duidelijk moet vermelden.... Ben niet van plan om hiervoor te betalen!!
Reputatie 7
Badge +9
. Echter vind ik wel dat Simyo dit duidelijk moet vermelden....

Ja, dit is wel vaker een issue hier. :rolleyes:
Badge +8
Sinds gisteren heb ik een abonnement bij jullie, enkel bel minuten. Nu heb ik in mijn scherm een (G) staan en ontvang ik whatsapp berichten, terwijl ik geen internetbundel heb afgesloten. Mijn draadloze internet staat niet aan, hoe kan dit? Niet dat ik een rekening ga ontvangen voor internet gebruik.

Hoi JanetA,

Wat Sandertju zegt, klopt inderdaad. De optie "Internet op je mobiel" staat standaard aan op elke Simyo aansluiting. Je kunt er zelf voor kiezen om die uit te zetten op Mijn Simyo of om een internetbundel aan te schaffen waarmee de kosten lager zijn.
Ik zie dat jij de optie inmiddels hebt uitgezet, en dat de whatsappjes zo weinig hebben verbruikt dat je geen kosten hebt gemaakt.

Groetjes,

Charlene

Reageer