.

Beantwoord

Wat als ik halverwege de maand een internetbundel neem?


Badge
Als ik een nieuwe internetbundel koop en activeer op de 15e vd maand dan ga ik ervanuit dat die geldig is tot de 15e vd volgende maand of verloopt die op de 1e vd volgende maand?
icon

Beste antwoord door Jihane 1 May 2017, 16:33

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 1
Badge +4
Hschuit, hier staat het antwoord op je vraag
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoelang-is-mijn-bundel-geldig-74
Bundels zijn geldig tot het einde van de maand, ook de bijgekochten in de maand.
Badge
Wat betaal ik dan voor mijn bundel als ik halverwege de maand instap?
Reputatie 1
Badge +4
De prijs van de hele bundel.
https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/hoe-koop-ik-extra-mbs-2508
Wat gebeurt er als ik MB’s over heb?
Op de eerste dag van de volgende maand gaat je normale internetbundel in. De MB’s die je nog over hebt, komen dan te vervallen.
Wanneer je de 1e keer een internet bundel activeert gaat hij direct in. Dat geldt ook wanneer je tussentijds de bundel voor een maand uitzet. Beiden worden gezien als nieuw.
Deze vraag staat in het subforum buitenland. Het is op het moment van schrijven niet mogelijk om een internetbundel voor het buitenland aan te schaffen. Daarbij gaat het verbruik in de EU vanaf 1 juni vanuit de Nederlandse bundel. Buiten de EU zal het buiten de bundel blijven.

Daarbij is er ook nog sprake van een verschil tussen een abonnement en prepaid. Bij prepaid is het namelijk niet mogelijk om in het buitenland via je bundel te internetten, enkel via Wifi. Bij een abonnement wel.

Een ander verschil is dat de geldigheidsduur bij een abonnement loopt vanaf de 1ste van de maand tot en met de laatste dag. Bijkopen of voor het eerst activeren loopt dus ook tot het einde van de maand. Bij prepaid heeft de internetbundel een geldigheidsduur van 30 dagen maar als het tegoed eerder op is kan men ook weer eerder nieuw tegoed aan schaffen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Hschuit,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat goed dat je je vragen hier komt stellen. Ik zie dat je een Sim Only abonnement hebt, zonder internetbundel. Als je halverwege de maand (15 mei bijvoorbeeld) een internetbundel selecteert, dan betaal je maar de helft van de prijs voor die bundel. Dat komt omdat je die maand nog maar de helft van de dagen hebt om 'm te gebruiken. Je krijgt dan wel de hele internetbundel, als een presentje 🙂

Dan, vanaf de eerste van de volgende maand, krijg je gewoon de volledige bundel voor de volledige prijs. En dat elke maand, totdat jij hier een wijziging in aanbrengt.

Ik zie inderdaad ook dat dit topic in 'Buitenland' is geplaatst. Ben je van plan in het buitenland te internetten? Dat valt nu nog per definitie buiten je bundel. Hier vind je alle tarieven. Vanaf 1 juni kun je trouwens wel bellen, sms'en en internetten binnen je bundel, ook al ben je in de EU! Super handig. Hier lees je daar alles over.

Heb je nog andere vragen?

@ Frenske, Friesian en Ray, dank voor alle reacties!

Groetjes,
Jihane
Reputatie 1
Badge +4
En als je eenmaal een bundel hebt lopen en je wil/moet nog MB bijkopen dan kan dat. Deze kun je direct gebruiken. Wat je aan het eind van de maand over hebt kun je helaas niet meenemen naar de volgende maand.
Badge
Oke, bedankt voor jullie antwoorden. Is duidelijk nu. Nog een laatste vraag....Stel ik koop een internetbundel op 1 juli, kan ik die eind juli weer opzeggen?
Reputatie 1
Badge +4
Hoi Hschuit:

Hier
staat alles over het aanpassen van bundels
Badge +7
Hoi Hschuit,

Helaas is dat niet mogelijk. Je kunt maar één keer per maand je bundels wijzigen. Dus als je op 1 juli een internetbundel neemt, gaat deze direct in. Vervolgens kun je vanaf 1 augustus deze bundel weer wijzigen/opzeggen. Dit gaat vervolgens in per de 1e van de volgende maand. In dit voorbeeld zou je dus per 1 september geen internetbundel meer hebben.

Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Frenske, Heel erg bedankt voor je hulp 🙂

Reageer