.

Beantwoord

Wanneer moet ik betalen voor internet gebruik?

  • 30 October 2016
  • 6 reacties
  • 334 Bekeken

Is dit afhankelijk waar ik Wifi gebruik
icon

Beste antwoord door Samantha 2 November 2016, 16:54

Bekijk originele reactie

6 reacties

Nuenen ,Openbare ruimtem
Beetje onduidelijke vraag, maar goed ik ga proberen te helpen.

Je hebt bij Simyo geen Wifi. Wifi heb je bijvoorbeeld bij de internet aansluiting thuis of via openbare ruimtes zoals bijvoorbeeld stations. Deze openbare Wifi punten zijn overigens niet 100% veilig te noemen. Bankzaken zou ik dus niet doen via zo'n open wifi punt.

Ben je niet binnen het bereik daarvan dan kun je dus gebruik maken van het internet via je data verbinding. Deze is wel van Simyo. Gebruik je internet via Simyo doe dit altijd met een bundel, dit is vele malen goedkoper dan zonder / buiten de bundel want dit kost je 15 cent per MB.
Reputatie 3
Badge +5
Hoi 99999,

Welkom op 't Simyo Forum!

Kun je jouw vraag verder toelichten? Ik snap namelijk niet helemaal wat je bedoelt.

Het lijkt erop dat Raytje je vraag alsnog goed heeft weten te beantwoorden. Laat je weten of dit klopt en of je nog vragen hebt?

Groetjes,
Ilias
Dus als ik een internet verbinding heb buiten een Wifi bereik dan gaat dat via een data verbinding van Simyo zoals voor de telefoon?
Om welk apparaat behalve de telefoon gaat je vraag? Ja als de instellingen op je telefoon goed hebt staan voor mobiel data.Wil je geen kosten voor mobiel data kun je Internet uitzetten op MijnSimyo. De sim is dan geblokkeerd voor data via Simyo.
Badge +7
Hoi 99999,

Als ik het goed begrijp, is er onduidelijkheid bij je over wanneer je gebruik maakt van WiFi, en wanneer je gebruik maakt van mobiel internet.

Zoals Raytje al uitgelegd heeft, maak je geen gebruik van de dataverbinding van Simyo als je in verbinding bent met wifi. Als je het wifi tekentje bovenin het scherm van je telefoon ziet staan, sta je in verbinding met wifi. Internetten via wifi is gratis en gaat niet van je internetbundel af.

Als je niet in verbinding staat met wifi, maak je wel gebruik van de dataverbinding van Simyo. Ik zie dat je een Prepaid aansluiting met een internetbundel hebt. Als je dus geen verbinding met wifi hebt, maak je dus gebruik van je internetbundel.

Als straks je internetbundel op is, kun je nog steeds internetten via de dataverbinding van Simyo. Dit gaat dan buiten de bundel en kost € 0,15 per MB. Je kunt er dan voor kiezen om een nieuwe internetbundel te nemen, of om je internetoptie op Mijn Simyo uit te zetten. Als je deze optie uit wilt zetten, log je eerst in op Mijn Simyo. Vervolgens ga je naar Instellingen > Netwerkinstellingen. Hier zie je de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' staan. Als je deze optie uitzet, kun je geen verbinding meer maken met de mobiele data van Simyo. Je kunt dan alleen nog maar gebruik maken van wifi.

Geeft dit antwoord op je vraag?

Groetjes,
Samantha

@Raytje en Friesian, heel erg bedankt voor jullie hulp! 🙂

Reageer