Skip to main content

Kleinere providers zoals Lebara en Simpel hebben inmiddels ook al 5G. Lebara ging vandaag live met 5G (https://tweakers.net/nieuws/225010/lebara-zet-gebruikers-over-naar-5g-netwerk-van-kpn.html).

 

Wanneer komt Simyo nou eindelijk met 5G? Dit duurt wel erg lang zo. 

Ja, op 4G haal ik ook leuke snelheden, maar zodra ik bij een festival oid ben, is de capaciteit op en lukt het niet eens om een appje te versturen. 5G heeft gewoon (iets) beter bereik, meer capaciteit en veel hogere snelheden.

 

Een antwoord van "we laten het weten wanneer we het weten" heb ik al meerdere jaren gehoord en gezien. Waarom wordt er niet meer druk op gezet bij de technische afdeling? 

Vergeet Youfone niet ook op KPN netwerk ook 5G.


Hoi @Pilovali,

Bedankt voor je bericht.

De vraag naar 5G is al meerdere malen intern aangekaart. Helaas hebben wij momenteel geen nieuwe update beschikbaar wat betreft de komst van 5G bij Simyo.

Groetjes,
Ashley


Hoi @Pilovali,

Bedankt voor je bericht.

De vraag naar 5G is al meerdere malen intern aangekaart. Helaas hebben wij momenteel geen nieuwe update beschikbaar wat betreft de komst van 5G bij Simyo.

Groetjes,
Ashley

 

Helemaal niks noppes nada…? Ik heb enorm veel spijt dat ik heb verlengt bij Simyo.
Tegen de tijd dat Simyo 5G heeft, bestaat 7G al. Als Simyo de ‘beste’ (volgens de Consumentenbond) wilt blijven, moeten ze echt 5G gaan lanceren.

Wat kan ik doen behalve wachten? Overstappen kan ik niet, want dan moet ik een boete betalen.


Hoi @Pilovali,

Bedankt voor je reactie. 

Helaas is er echt nog niks bekend en zal ik toch het standaard antwoord moeten geven. Zodra er meer bekend is laten wij dit uiteraard weten. 😉

Groetjes,
Ashley


Helemaal niks noppes nada…? Ik heb enorm veel spijt dat ik heb verlengt bij Simyo.
Tegen de tijd dat Simyo 5G heeft, bestaat 7G al. Als Simyo de ‘beste’ (volgens de Consumentenbond) wilt blijven, moeten ze echt 5G gaan lanceren.

Wat kan ik doen behalve wachten? Overstappen kan ik niet, want dan moet ik een boete betalen.

Nu ben ik heel benieuwd… Wat brengt 5G dan dat je daarvoor naar een andere provider zou gaan? Simyo biedt met tot 256 Mbit/sec een zeer rappe 4G verbinding. Daarmee kun je zelfs de grootste bundel ruim binnen een half uurtje helemaal opmaken.


Helemaal niks noppes nada…? Ik heb enorm veel spijt dat ik heb verlengt bij Simyo.
Tegen de tijd dat Simyo 5G heeft, bestaat 7G al. Als Simyo de ‘beste’ (volgens de Consumentenbond) wilt blijven, moeten ze echt 5G gaan lanceren.

Wat kan ik doen behalve wachten? Overstappen kan ik niet, want dan moet ik een boete betalen.

Nu ben ik heel benieuwd… Wat brengt 5G dan dat je daarvoor naar een andere provider zou gaan? Simyo biedt met tot 256 Mbit/sec een zeer rappe 4G verbinding. Daarmee kun je zelfs de grootste bundel ruim binnen een half uurtje helemaal opmaken.

Ik zeg niet dat 4G traag is. Ik heb meerdere malen bijna 500 Mbps aangetikt. Echter bij een groot evenement (bijvoorbeeld TT Assen) is er gewoon onvoldoende capaciteit beschikbaar waardoor 4G onberuikbaar is.

5G heeft sindskort 3.5 GHz-band erbij gekregen waardoor er velemalen meer capaciteit beschikbaar vrij komt. Ook kan 5G 700 MHz-band gebruiken wat iets meer bereik geeft.

Met Simyo haal ik thuis nog geen 30 Mbps down. Pak ik de KPN simkaart van werk (met 5G), haal ik bijna 100 Mbps.

 

Ik geef je gelijk dat 4G snel genoeg is, echter op hele drukke plekken en afgelegen plekken laat 4G nog wel eens de wensen over. 


Het gaat bij 5G om de netwerkcapaciteit, die is vele malen groter dan bij 4G. Maar op dat vlak geeft Simyo geen thuis. 

Dus deze festivalzomer wederom brak bereik met Simyo.


Is er een update mbt 5G?

Het was eerst wachten tot 3,5 GHz spectrum beschikbaar was... dat is nu beschikbaar. Waar is het nu wachten op? Tot dat Simyo de allerlaatste provider is met 5G? 


Hoi @Pilovali,

Bedankt voor je bericht. 

Helaas is er nog geen update beschikbaar over de komst van 5G bij Simyo. 

Mocht er meer informatie beschikbaar worden delen wij dit uiteraard met jullie.

Groetjes,
Ashley


Is er een update mbt 5G?

Het was eerst wachten tot 3,5 GHz spectrum beschikbaar was... dat is nu beschikbaar. Waar is het nu wachten op? Tot dat Simyo de allerlaatste provider is met 5G? 

Je hebt dezelfde vraag twee weken geleden gesteld 

Mijn glazen bol zegt dat er 31 september nieuws komt over dit onderwerp. 
Houd het forum die dag in de gaten.

Disclaimer: Ik werk niet bij Simyo.


Ik zou die glazen bol van jou eens na laten kijken

31 september😉


Ja, hij is pas gevallen en moet binnenkort een service beurt hebben.


Is er een update mbt 5G?

Het was eerst wachten tot 3,5 GHz spectrum beschikbaar was... dat is nu beschikbaar. Waar is het nu wachten op? Tot dat Simyo de allerlaatste provider is met 5G? 

Je hebt dezelfde vraag twee weken geleden gesteld 

Mijn glazen bol zegt dat er 31 september nieuws komt over dit onderwerp. 
Houd het forum die dag in de gaten.

Disclaimer: Ik werk niet bij Simyo.

 

31 september 2027 zekers 😂
Dan zijn alle andere providers al bezig met afbouwen van 4G.

 

Ik blijf vragen tot dat Simyo een andere antwoord heeft dan “weten we niet”.


Tsja, steeds herhalen van dezelfde vraag lijkt me niet zinvol. Maar goed, dat is aan jou.

Lang geleden zat ik bij een andere provider, en daar was ook iets mis. Ben vergeten wat,
maar ik heb heb dat opgelost door naar Simyo over te stappen. Gaf meer rust dan blijven 
vragen.


Is er een update mbt 5G?

Het was eerst wachten tot 3,5 GHz spectrum beschikbaar was... dat is nu beschikbaar. Waar is het nu wachten op? Tot dat Simyo de allerlaatste provider is met 5G? 

Je hebt dezelfde vraag twee weken geleden gesteld 

Mijn glazen bol zegt dat er 31 september nieuws komt over dit onderwerp. 
Houd het forum die dag in de gaten.

Disclaimer: Ik werk niet bij Simyo.

 

31 september 2027 zekers 😂
Dan zijn alle andere providers al bezig met afbouwen van 4G.

Ik blijf vragen tot dat Simyo een andere antwoord heeft dan “weten we niet”.

Hi @Pilovali,
 
Ik begrijp heel goed dat jij (en andere klanten) al een tijdje in afwachting zijn van 5G. Wij, moderators, zitten in hetzelfde schuitje. Zoals eerder aangegeven hebben we dit intern al meerdere keren aangekaart, maar helaas hebben we tot nu toe geen nieuwe informatie ontvangen over de status van 5G. Het herhaaldelijk vragen naar de status zal dus helaas niet veel opleveren, aangezien wij ook maar 'doorgeefluik' zijn. Ik wil je daarom vriendelijk verzoeken om dit niet te doen. Zodra we meer weten, laten we het jullie als eerste weten. 

Groetjes,
Seren


Het is zo ver hoor. Per november: https://tweakers.net/nieuws/227818/simyo-klanten-krijgen-vanaf-1-november-toegang-tot-5g-netwerk.html


Is er een update mbt 5G?

Het was eerst wachten tot 3,5 GHz spectrum beschikbaar was... dat is nu beschikbaar. Waar is het nu wachten op? Tot dat Simyo de allerlaatste provider is met 5G? 

Je hebt dezelfde vraag twee weken geleden gesteld 

Mijn glazen bol zegt dat er 31 september nieuws komt over dit onderwerp. 
Houd het forum die dag in de gaten.

Disclaimer: Ik werk niet bij Simyo.

Dan zat die glazen bol van mij toch redelijk in de buurt. 


Mijn glazen bol zegt dat er 31 september nieuws komt over dit onderwerp. 

Dat wordt wat lastig @wimj12 , want september had maar 30 dagen 😎😉


Dat wist ik toen ik het bericht intikte. Grapje 😀


Nou goed nieuws @Pilovali, wij zullen inderdaad zoals @Amvel53 al heeft aangegeven, per 1 november 5G aanbieden voor alle klanten.

Aangezien je vraag is beantwoord zal ik deze topic sluiten. Mochten jullie vragen hebben of gezellig willen praten over dit nieuws kan dat in het aankondigingstopic