.

Beantwoord

Waarschuwingssms ontvangen maar nog genoeg MB's. Hoe kan dat?

  • 24 November 2016
  • 8 reacties
  • 107 Bekeken

Ik krijg een smsje dat mijn internetbundel op is, maar op mijn simyo staat dat ik nog 1060 mb's heb. Kan dit komen omdat ik 1000 mb gratis heb gekregen?'.
icon

Beste antwoord door Asma 25 November 2016, 10:14

Bekijk originele reactie

8 reacties

Hoi,

Klopt dat betreft het 100% berichtje van je standaard bundel. Omdat je eenmalig 1000 MB erbij heft gekregen, vanwege je Simyaardag, zul je dit berichtje ook krijgen als die extra 1000 MB op zijn. Dus die je nu hebt gehad kun je éénmalig negeren maar de volgende die je krijgt niet.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi stefanderoo,

Welkom op het Forum!

Ik snap heel goed dat er verwarring is ontstaan over je internetverbruik. Ik heb je gegevens er gelijk bij gepakt en zie dat je deze maand je Simyaardag viert. Je bent inmiddels alweer vier jaar klant! 😃 Gefeliciteerd! Zoals Raytje aangaf, krijg je dan eenmalig 1000 extra MB, maar ontvang je een waarschuwingssms als je originele internetbundel opraakt.

Als de 1000 gratis MB's op zijn, dan ontvang je ook een waarschuwingssms. Hierna zul je pas buiten je bundel internetten.

Hebben Raytje en ik het zo goed uitgelegd? ;)

@ Raytje, thanks!

Groetjes,
Asma
Ik krijg bericht dat mijn internet bundel verbruik op 80% zit en direct daarna de melding dat de bundel op is. Ook ik heb deze maand 1000 mn extra maar daar kunnen jullie toch rekening mee houden bij het wel of niet versturen van een sms.
Grt Ronald
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rdub,

Welkom terug op het forum!

Het klopt dat jij deze sms'jes ook krijgt. Zoals Asma en Raytje aangegeven hebben, worden de sms'jes verstuurd op je standaard internetbundel. Hierna gaat je extra 1000MB bundel in en ook hierover krijg je op 80% en 100% een sms'je. In het eerste sms'je wordt netjes vermeld dat eventuele extra bundels vanaf dat moment in zullen gaan.

Helaas kunnen wij hier geen rekening mee houden. Ik snap dat dit vrij simpel zou moeten klinken en zijn, maar dat is het helaas niet. De sms'jes die jij krijgt als waarschuwing, worden direct vanuit het netwerk verstuurd. Op deze manier word je realtime, zonder vertraging, op de hoogte gehouden van jouw verbruik. Als jij voor een keer een extra bundel hebt, zal dit sms'je niet aangepast worden omdat deze automatisch ingesteld zijn op het netwerk. Als jij je bundel aanpast, zal het sms'je wel mee aangepast worden natuurlijk. Maakt dit het wat duidelijker voor je?

Als je nog vragen hebt, laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Angela
Angela, Dat had ik al begrepen maar als je op de app het totaal ,incl de 1000 mn extra, correct kunt weergeven kun je ook de controle op dit totaal aanpassen. Gewoon een foutje, geeft niet maar geef niet het netwerk de schuld. Einde discussie.
Dat ligt toch even anders dan jij denkt.

Bijwerken MijnSimyo en app. ligt bij Simyo na ontvangst gegevens van KPN.

Versturen 80 en 100% berichten komen rechtstreeks vanaf het netwerk en daar heeft Simyo geen invloed op. Het netwerk is immers van KPN.
Als jullie gegevens ontvangen van KPN tbv de app kun je toch ook gegevens naar KPN sturen tbv juiste melding via sms.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Rdub,

Als het op deze manier had gewerkt, dan zouden we dit zeker doen! Het is niet zo dat ik 'de schuld wil afschuiven op het netwerk'. Dit is simpelweg hoe het ingeregeld is bij KPN. De waarschuwingen zijn gekoppeld aan jouw maandelijkse internetbundel en automatisch ingesteld. Hier verandert KPN handmatig helemaal niets aan, laat staan wij. Het gaat dan ook niet om een 'foutje' maar om een standaard procedure. Iedereen met een extra gratis bundel, krijgt zijn waarschuwingssms'jes op zijn 'normale' bundel en hierna op zijn extra bundel.

De sms'jes die je alsnog krijgt over de extra 1000MB bundel, komen ook van het netwerk, maar hebben wij voor je ingeregeld zodat je niet ineens voor verrassingen komt te staan. De gegevens die wij van KPN ontvangen voor het bijwerken van jouw verbruik staat volledig los van deze automatische sms'jes. Het is de bedoeling dat deze realtime van het netwerk afkomen. Als wij handmatig gegevens naar KPN zouden sturen om dit aan te passen, zou dit niet meer realtime zijn.

Daarnaast vieren meerdere klanten hun Simyaardag per maand over het gehele jaar heen. We zouden dan elke maand waarschuwingssms'jes moeten aanpassen aan het begin van de maand en aan het einde van de maand. Dit naar KPN moeten sturen, en dan zouden ze daar intern een wijziging moeten plaatsen in een geautomatiseerd systeem. Aan het einde van de maand moet dit allemaal weer teruggezet worden omdat de extra bundel gaat vervallen.

Ik snap dat het minder verwarrend zou zijn als dit ingeregeld zou kunnen worden, maar dit is helaas niet mogelijk 😞 Ik hoop dat je dit snapt na de uitleg van Raytje en mij. Mocht je toch nog wat willen weten, dan hoor ik dat graag!

Groetjes,
Angela

Reageer