.

Beantwoord

Waarom zit ik op mobiele data terwijl er een wifi verbinding is?

  • 30 June 2017
  • 8 reacties
  • 4583 Bekeken

Badge
Hoe komt het dat ik thuis op op mijn eigen WiFi toch mb's verbruik tijdens b.v muziek streamen.
icon

Beste antwoord door Ray 1 July 2017, 08:34

Bekijk originele reactie

8 reacties

Dat kan komen door;

- Wegvallende Wifi en als je mobiele data aan staat gaat je telefoon daarop verder.

- Als je de opties Wifi assistentie (iPhone) of slimme netwerkwissel (sommige Android toestellen) aan heb staan.

Dat eerste kun je voorkomen door thuis je toestel alleen met wifi te verbinden.

Die 2e kun je voorkomen door bij je Wifi instellingen te controleren of deze opties aan staan en deze dan uitzetten.
Badge
Dank, Ik heb de WiFi-assistent uitgezet op mijn iPhone.
Graag gedaan.
Wat is wifi-assistentie en waar staat dit?
Badge
iPhone Instellingen Mobielnetwerk door scrollen naar onder dan WiFi-assistentie uitzetten.
Wat is wifi-assistentie en waar staat dit?

Wifi assistentie is een door Apple ingebouwde optie om bij een zwak of wegvallend Wifi signaal gebruik te maken van je Data. Je iPhone zet dan eigenlijk je data aan om je Wifi te ondersteunen als je telefoon dat nodig acht. Vandaar de naam Wifi assistentie.

Bij Android bestaat ook zo'n optie, daar het het slimme netwerkwissel of iets dergelijks. Maar is niet bij elk merk / model Android toestel aanwezig.

iPhone gebruikers met een bundel zoals bij Simyo hebben daar eigenlijks niks aan, sterker nog het kan wel een heel nadelig uitpakken. Daarom word daar vaak op gewezen.

En nu heeft Apple dit weer verzonnen in iOS 11. https://www.iculture.nl/tips/icloud-fotobibliotheek-4g/
Dank voor deze uitleg!
Reputatie 7
Badge +10
Hi Wim,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je MB's verbruikt terwijl je op je wifi dacht te zitten. Als je MB's verbruikt op deze tijdstippen, dan zat je op dat moment dus niet via je wifi-verbinding te internetten. Dit kan meerdere redenen hebben. De 'wifi-assistentie' of 'slimme netwerkwissel' kunnen hier zeker aan bijdragen, mits deze opties aanstaan op je mobiel. Ik raad iedereen aan om dit artikel uitvoerig te bestuderen. Je vindt hier precies hoe je zulke instellingen uitzet en hoe je het beste kunt omgaan met je databundel.

Als je op een plek bent waar je wifi hebt, dan is het zonde als je via je mobiele data internet. Ik raad het iedereen ook aan om je 3G/4G uit te zetten zodra je thuiskomt. Zo weet je dat je toestel alleen maar gebruik kan maken van je wifi-verbinding.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

@ Cvmathilde, wat goed dat je dit ook controleert 🙂 Lees jij ook het artikel dat ik net noemde?
@ Ray, dankjewel voor je bijdrage!

Groetjes,
Jihane

Reageer